دوستان واقعی, دوست واقعی, راز داشتن دوستان واقعی

یک دوست واقعی ارزش بسیار بالایی دارد. چطور می توان یک دوست واقعی یافته و رابطه ی خود را با او حفظ کنیم؟

بسیاری از مردم یک دوست واقعی را به عنوان یک گنج قلمداد می کنند. درست مثل جستجوی گنج، در اینجا هم باید تلاش کرد؛ اما قبل از هر چیز دیگری، سؤالات بسیار مهمی هست که باید در نظر داشته باشیم: دوستان واقعی به نظر شما چه افرادی هستند؟ و راز داشتن دوستان واقعی چیست؟ بر اساس آن ضرب المثل قدیمی، یک دوست واقعی دوست خود را در همه زمان ها دوست دارد و در زمان مشکلات تبدیل به یک برادر می شود. بااین حال، دوستی چیزی بیشتر از داشتن یک آغوش برای گریه کردن است. دوستان واقعی وقتی ببینند که راهتان را اشتباه می روید، سعی خواهند کرد که قبل از این که خیلی دیر شود به شما هشدار دهند. او به شما بدون در نظر گرفتن واکنشتان، هشدار خواهد داد. پس کسی که به درستی فکر می کند و به درستی صحبت می کند کسی است که باید به عنوان یک دوست در نظر داشته باشیم، این طور نیست؟ یک دوست باید به شما احساس پاکی هم دهد (اگر دارید در مسیر اشتباهی حرکت می کنید) و در تجدید حس احترام به شما کمک کند؛ و ما باید به یاد داشته باشیم که سن نباید مانعی برای دوستی باشد. در ادامه، مراحلی که باید برای پیدا کردن دوستان واقعی که در همه مراحل در کنار ما خواهند ایستاد در نظر داشته باشیم آورده شده است.

به دیگران علاقه مند باشید.
داشتن علاقه به دیگران اولین قدم به سوی دوست شدن است. ما باید دوست یابی را با داشتن یک عشق واقعی به مردم و سپس اتخاذ یک علاقه فعال به دیگران شروع کنیم. یک راه برای نشان دادن علاقه، دانستن و به یاد داشتن نام آن ها است. دیگران اغلب از این که آن ها آن قدر برای شما مهم هستند که نامشان را به خاطر می آورید تحت تأثیر قرار می گیرند؛ و به این ترتیب، آن ها ممکن است شروع به اشتراک گذاشتن برخی از تجربه ها و مشکلاتشان با شما می کنند و به این ترتیب دوستی شروع می شود. بااین حال، این بدان معنا نیست که شما باید یک برونگرای واقعی شوید. در واقع، علاقه صادقانه به دیگران باعث جذب دوستان می شود؛ و اغلب، کارهای ساده ای مانند به اشتراک گذاری یک وعده غذایی باهم و یا کمک به کسی در انجام یک کار، می تواند به عمق بخشیدن به دوستی کمک کند.

به نحوه گوش دادن خود توجه کنید.
شنونده خوب بودن در پیدا کردن دوست مهم است. اگر ما به آنچه دیگران می گویند علاقه مند باشیم، آن ها هم به طورمعمول به سمت ما کشیده می شوند.

وفادار باشید.
گفته شده است که ویژگی اصلی یک دوست وفاداری اوست: دوستی که در سختی و آسایش با شما خواهد بود. یک دوست واقعی نباید شهرت شما را با پیوستن به شایعات بی اساس باطل خراب کند؛ به جای آن، او باید به شما وفادار بماند.

عمیق ترین احساسات خود را آشکار کنید.
دوستان نباید از آشکار کردن احساسات خود نزد کسانی که به آن ها اعتماد کرده اند، خجالت بکشند. البته، این به این معنا نیست که شما باید احساسات و عواطف خود را به هرکسی که ملاقات می کنید بگویید. بااین حال، ما باید صادق باشیم؛ و زمانی که شما کسی را شناختید و به او اعتماد کردید، شما می توانید به تدریج عمیق ترین احساسات خود را برای او بازگو کنید. راز دوستی موفق شامل همدلی و همفکری برای دیگران می شود.

انتظار کمال نداشته باشید.
ما کامل نیستیم؛ و حتی زمانی که یک دوستی شروع خوبی دارد، ما نباید انتظار داشته باشیم که این دوستی بدون عیب باشد. ما باید تلاش کنیم که یک نوع تقریباً کامل از دوستی را بسازیم؛ و برای به دست آوردن آن، به زمان و احساسات نیاز داریم. تمایل به بخشش، بخش بزرگی از دوستی است. شما ممکن است احساسات خود را در مورد چیزهایی داشته باشید، ولی با اینحال حاضر به میدان دادن به احساسات و نظرات دوستتان هم باشید.

دوستان برای زندگی ما مهم است. گاهی اوقات، آن ها منبع قدرت و الهام بخش ما هستند. بااین حال، ما باید به یاد داشته باشیم که درنهایت برای یافتن دوستان واقعی، ما نیز باید یک دوست واقعی باشیم. ما نباید فقط از خدا انتظار داشته باشیم که به ما برکت دوستی را اعطا کند، بلکه همچنین ما هم باید برکتی برای دیگران باشیم. ممکن است شما درنهایت دوستان واقعی خود را پیدا کنید!

منبع:آفتاب

 

 

کلید واژه ها:شنونده خوب بودن در پیدا کردن دوست مهم است داشتن علاقه به دیگران اولین قدم به سوی دوست شدن است چطور می توان یک دوست واقعی یافته و رابطه ی خود را با او حفظ کنیم؟ راز دوستی موفق شامل همدلی و همفکری برای دیگران می شود. راههایی که برای داشتن ارتباط موثر با دوستان کمک میکند شنونده خوب بودن در پیدا کردن دوست مهم است داشتن علاقه به دیگران اولین قدم به سوی دوست شدن است چطور می توان یک دوست واقعی یافته و رابطه ی خود را با او حفظ کنیم؟ راز دوستی موفق شامل همدلی و همفکری برای دیگران می شود. راههایی که برای داشتن ارتباط موثر با دوستان کمک میکند