روش صحیح استفاده از عطر و اسپری


اسپری‌های بدن و عطرهای روغنی نیز از خودشان رایحه ی دلپذیری منتشر میکنند. نوع عطری که استفاده میکنید، تا مقدار زیادی تعیین کننده ی چگونگی استفاده از آن است.

آشنایی با راه و روش های صحیح بکار بردن عطر و اسپری

عطرها قرن هاست که استفاده می شوند. زمانی که عطر توسط خانم‌ها استفاده شود، معمولا با نام پرفیوم (perfume) و زمانی که توسط آقایان استفاده شود با نام کالون (cologne) شناخته می شود. بهرحال انواع مختلفی از عطر در بازار موجود است.

 

عطر و یا اسپری بدن برای خانم ها

۱- به آرامی عطر را به گردن خود اسپری کنید. شیشه ی عطر را ۱۵ تا ۱۸ سانتی متر از گردن خود فاصله دهید و کمی چانه ی خود را بالا نگاه دارید. یک یا دو بار اسپری کنید.

۲- مچ هر دستتان را برگردانید و یک بار عطرتان را اسپری کنید. شیشه ی عطر را هنگام اسپری ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر از مچتان فاصله دهید.

۳- عطر را در فضای روبروی خود اسپری کرده و در آن راه بروید. فقط زمانی این کار را انجام دهید که پیش تر، از همین عطر استفاده کرده‌اید و هنوز از سری پیش رایحه ی عطر بر روی پوستتان وجود دارد. پس تنها چیزی که نیاز دارید تازه سازی عطرتان است.
عطر و یا اسپری بدن برای آقایان

۱- عطرتان را یک یا دو بار بر روی استخوان ترقوه ی خود زیر گردنتان اسپری کنید. شیشه ی عطرتان را از ۱۸ سانتی‌متر دورتر نکنید.

۲- عطر را به ران خود اسپری کنید. یک اسپری سریع به جلوی هر ران کافی است. رایحه ی عطر در طول روز افزایش پیدا میکند.

۳- عطر را به مچ دست خود اسپری کنید. شیشه ی عطر را به فاصله ی ۱۰ سانتی متر از مچ هر دستتان نگاه داشته و یک بار اسپری کنید.
عطر های روغنی

۱- عطر را به پشت آویز گوشتان اعمال کنید. ذره‌ای از عطر را به پشت هر گوشتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود.

۲- عطر را به داخل مچ هر دستتان بمالید. برای یک اثر طولانی مدت تقریبا تمام داخل مچ دست خود را به عطر آغشته کنید.

۳- عطر را بر روی گلوی خود بمالید. بین استخوان‌های ترقوه و بالای قفسه ی سینه محل خوبی برای قرار گرفتن عطر است.

۴- عطر را بر روی هر نقطه ی دارای نبض دیگری از بدنتان که می‌خواهید بکار ببرید. هرچه از عطر بیشتری استفاده کنید، رایحه ی قوی تری از بدن شما پراکنده میشود.

 

sorkhabsefidab.com