تعبير خواب به روايت جابرمغربي

اگر درخواب ديد از سوراخ بيني او يا از سوراخ گوش او موش بيرون آمد، دليل كه او را دختري آيد نابكار. اگر از گلوي او موش بيرون آمد، دليل كه او را پسري آيد. اگر بيند از مقعد او موشي بيرون آمد، دليل كه او را دختري آيد نابكار.

تعبير خواب به روايت ابراهيم کرماني

تاويل موش دشتي و موش خانگي هر دو يكسان بود. اگر ديد موشي در بستر او بود، دليل كه او با زني قصد فساد كند و گوشت موش خوردن، دليل كه مال زن مفسده بخورد.

تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني

موش دزد است و يک دزد خانگي است و معبران آن را به زني دزد و خائن و زيانکار و غير قابل اعتماد تشبيه کرده اند. ابن سيرين نوشته موش زني به ظاهر مستوره اما در باطن مفسده. اگر بيننده خواب موشي ببيند با چنين زني سر و کار پيدا مي کند و اگر اين موش در خانه خودش باشد نوشته اند زني با اين پليديها در خانه اش هست يا حضور پيدا خواهد کرد. اگر سوراخ موشي ببينيد مالي از شما برده مي شود که مي دانيد چه کسي برده ولي نمي توانيد ثابت کنيد که او ربوده و سارق مال شما يک زن خائن است. اگر موش در اتاق شما باشد زني دزد اهل خانه شماست که نبايد به او اعتماد داشته باشيد. اگر در خواب موشي از پاچه شلوار شما افتاد و گريخت و رفت زني فاسد و فاجر را از خود مي رانيد و دور مي کنيد.