چیپس

 

مواد لازم:

سوپر چیپس یا چیپس ساده =۱بسته

قارچ =۲۰۰ گرم

فیله مرغ پخته =۱۰۰ گرم

کالباس(به هر طعم دلخواه ) =۱۰۰ گرم

نخود و ذرت پخته = مقداری

پنیر پیتزا =۱۵۰ گرم

پنیر گودا یا بلوچیز = به مقدار کم برای طعم بهتر

طرز تهیه:

از مایکرویو فقط برای آب کردن پنیر استفاده می کنیم. پس باید همه مواد از قبل پخته شده باشند. تنها مواد خام ما قارچ هست که آن را به صورت اسلایس خورد کرده و به یک حبه سیر تفت میدهیم. دقت داشته باشید که آب قارچ کاملا تبخیر شود. فیله مرغ پخته را با چاقو ریز میکنیم و کالباس را به صورت درازا خورد میکنیم.

ظرفی پیرکس یا چینی (بهتر است گرد باشد) برداشته و یک ردیف از چیپس ته آن را می پوشانیم. ازهر مواد مقداری روی چیپس ها پخش می کنیم. و سپس یک لایه از پنیر رنده شده را روی مواد پخش میکنیم (دقت شود استفاذه از پنیرهای طعم دهنده لزومتی ندارد ولی اگر استفاده شود طعم بهتری را تجربه خواهید کرد). دوباره یک ردیف چیپس یک ردیف مواد و سر آخر مابقی پنیر. کاری که در این لحظه بهتر است انجام دهید این است که با کف دو دست از بالا روی چیپس پنیر فشار وارد کنید تا هم کمی چیپس ها خورد شود و هم مواد به هم بچسبند.

سپس برای آب شدن پنیر با توجه به قدرت مایکرویوتان ۲ الی ۳ دقیقه در مایکرویو قرار دهید.توجه کنید این روش پنیرتان رو طلایی نمی کند و فقط آب میکند. برای طلایی شدن پنیر میتونید از گریل مایکرویو استفاده کنید اگر علاقه دارید روی پنیرها طلایی شود وگرنه لزومی ندارد.

سس قرمز تند به عنوان چاشنی یادتون نره.

 

 

منبع : انجمن عروسانه