مواد لازم براي 3 الي 4 نفر:

سيب زميني 3 عدد بزرگ
پياز متوسط 2 عدد
تخم مرغ 4 عدد
گردو 4 عدد
زرشك 1 قاشق غذاخوري
نمك، زردچوبه و فلفل به ميزان لازم
روغن به ميزان لازم

طرز تهيه:

سيب زميني ها را پوست كنده و با رنده درشت رنده كنيد. پياز را هم مي توانيد رنده كنيد و هم بصورت نگيني ريز درآوريد. گردوها را شكسته و با دست خرد كنيد. نمك، زردچوبه و فلفل را اضافه كرده و تمام اين مواد را خوب با يكديگر مخلوط كنيد.

در كاسه اي ديگر تخم مرغها را با چنگال آنقدر بهم زنيد تا پف كرده و هواي بين آن خالي شود سپس به مواد بالا اضافه كنيد.

روغن در ماهي تابه بايستي داغ شود. كمي از مواد را داخل ماهي تابه ريخته، زرشك را روي سطح آن پاشيده و سپس بقيه مواد را روي اين لايه بريزيد چون زرشك در معرض حرارت مستقيم در روغن به سرعت مي سوزد و سياه مي شود بنابراين زرشك را در لايه مياني كوكو بپاشيد. شعله را ملايم كرده و درب ظرف را نگذاريد چون عرق مي كند. در ماهي تابه تفلون كوكو به راحتي برمي گردد كوكو را در سيني يا ظرف استيل يا فلزي كه هم شكل تابه، دايره يا مستطيل است برگردانيد و دوباره به تابه منتقل كنيد تا طرف ديگر غذا هم پخته شود. براي راحتي كار مي توانيد از تابه هايي استفاده كنيد كه دو طرفه هستند و دو بخش تابه مثل دو در به هم چسبيده و تفلون آن هم از جنس محكمي است كه در برابر حرارت مقاوم است. وقتي يك طرف كوكو پخت درب تابه را رويش گذاشته و با يك چرخش محتويات كوكو را به سمت ديگر تابه منتقل كرده تا هر دو طرف كوكو بپزد.

براي تزئين اين غذا مي توانيد از چند برگ كاهو، چند قاچ نازك گوجه فرنگي يا چند عدد زيتون همراه خيار شور استفاده كنيد. برخي كوكو را با ترشي يا شوري يا ماست مصرف مي كنند ولي خوردن آن با ترشي و سبزي تازه بسيار لذيذتر است.

اين غذا هم حاوي مواد مغذي بالايي است و هم زود و سريع آماده مي شود و مي توانيد براي وعده شام يا بصورت ساندويچ در ميان وعده بچه ها در مدرسه استفاده كنيد.

 

 

 

منبع:انجمن عروسانه