پرسش و پاسخ و نظرات : “گاباپنتین” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,بارداری و شیردهی

پرسش و پاسخ و نظرات درباره: “گاباپنتین” | موارد مصرف,عوارض جانبی,تداخل دارویی,بارداری و شیردهی

اشتراک در تاپیک
اطلاع رسانی از
27 نظرات
جدیدترین ها
قدیمی ترین ها بیشترین رای
Inline Feedbacks
نمایش همه کامت ها
فاطمه
مهمان

من برای اولین بار قرص گاباپنتین مصرف کردم تپش قلب شدید فشار رو سرم گزگز دستام واردی پا دچار شدم چیکار کنم

مرتضی
مهمان

آیا قرص گاباپنتین100 توی دوران مصرف پر مورد رابطه جنسی تاثیر گزار است؟

مهدی
مهمان

با سلام حدود 3 سال است دیسک کمر خفیف دارم به دکتر ارتوپد مراجعه کردم. ودارو مصرف کرده ام ولی هنوز بهبود پیدا نکرده ام شبها هنگام خواب درد شدیدی در قسمت تحتانی کمر پیدا میکنم کب به پای چپم سرایت میکند و هیچ قرصی جز ترامادول دردم را ساکت نمیکند به نظر شما من باید برای خوب شدن چه کارکنم

بدون نام
مهمان
در جواب به  مهدی

عزیزم شما چند وقت باید ای درمانی کنی

علیرضا
مهمان

سلام من رضاهستم ۱۹ سالمه دیکس جزئی کمر دارم .راه های طبیعی برای درمان دیکس دارین؟

senator
مهمان

سلام…به مدت یک سال قرص بوپرنورفین یا همون b2 مصرف میکردم..به توصیه یکی از دوستان برای ترک آن روزی یه گابانتین 300 با یه باکلوفن 25 میخورم…لطفا راهنمایی کنید که مصرف این قرصها برام مشکلی پیش نمیاره..یا به اصطلاح از چاله به چاه افتادن نیست…در ضمن 3 روزه مصرف میکنم و روز دوم شب ساعت 3 تشنج هم کردم ..خواهش میکنم راهنمایی کنید

امیر
مهمان
در جواب به  senator

چرا داداش بعد از قطع یکباره اونم دوز بالا و مدت زیاد شبا نمیتونی بخوابی و در روز درد بدنتم شدت میگیره و کلا بدنت عادت ضد دردشم از دست میده تا روزها

زهرا
مهمان

سلام من برای درد زانوهام به دکتر مراجعه کردم و بعد از انجام ام ار ای به من گفتن که ساییدگی کشکک زانو پیداکردی و چندتا امپول و قرص گابا١٠٠ و سلوکسیب و کلیسیم دادن و گفتن هرشب ازهرکدوم باید بخوری و من همچنین داروی داکسی سایکلین هم استفاده میکنم میخواستم ببینم این همه قرص واسه منی که ١٨ سالمه اشکالی نداره؟الان دو هفتس مصرف میکنم اما همچنان درد دارم و این مشکل با منه ،البته توی ام ار ای چیزی به نام افیوژن خفیف نام برده شده اما دکتر چیزی به من نگفت من واقعا نگرانم راهنماییم کنین .

داوری
مهمان

با سلام و عرض تشکر
من لغزندگی مهره ۴و ۵ داشتم که ۲۳ روز هست عمل کردم و بعد عمل متوجه شدم پاهام موقع راه رفتن بی حس هست و به هیچ عنوان حرکت نمی کنن دکتر برام فیزیوتراپی نوشتن اما بعد دو جلسه به شدت دچارضعف و بی حالی و درد شدید و سوزن سوزن شدن در پاها شدم دکترم برام گابانتین300 شبی یه عدد تجویز کردن دو جعبه 50 تایی که 30 تاشو مصرف کردم خوابم خیلی کم شده اما دردهام خوب شده ولی بی حسی پاهام هنوز هس اما می تونم با واکر راه برم بنظرتون الان که درد ندارم با توجه به این که این کپسول برای بیماری صرع هست نیازی هس که مصرفشو ادامه بدم؟ ضمنا بعد عمل دچار ریزش مو و شکستگی دندان شدم آیا اینا از عوارض این دارو نیستن؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .
با تشکر

حدیث
مهمان

سلام من حدیث هستم
مدتی هست ک دچار درد قفسه سینه در سمت راست بدنم هستم و در شدید در ناحیه دست راست و کتف و گردن سمت راست هستم و بسختی نفس میکشم تپش قلب دارم رفتم دکتر تشخیصشون این بود ک دیسک گردن دارم بارم داروی گاباپنتین رو تجویز کردن بنظرتو تشخیصش درست بوده یا نه
و این ک من احتمال میدم ک حامله باشم ایا این دارو عوارضی برام بچم نداره

Fafa
مهمان
در جواب به  حدیث

درصورت حاملگی نباید مصرف بشه

اعظم سادات
مهمان

اعظم سادات :باسلام دو بار کپسول گاباپنتین ۱۰۰ استفاده کرد م سردرد خیلی شدید گرفتم بیشتر پشت سرم ،دیگه تحمل ندارم البته همرا ه با یک چهارم قرص سیردالود .راهنماییم کنید ممنون

علی
مهمان

با سلام وعرض ادب …اینجانب حدود یک هفتهاست قرص گاباپنتین ۱۰۰مصرف میکنم وبعد از مصرف سردرد میگیرم لطفا علت سردرد را بیان فرمایید باتشکر

علی دردایی
مهمان

با سلام من بیماری زونا گرفتم و بخاطر سر درد پزشک معالج کپسول گاباپنتین ۳۰۰ تجویز کرد که هر شب یکعدد میل کنم ۲ شب خوردم ولی شب سوم بر اثر اشتباه ۳ عدد از این کپسول را یکجا خوردم . ایا عوارض دارد? لازم است صبح به پزشک مراجعه کنم? ممنون میشوم فوری راهنمایی فرمایید.

زهرا
مهمان

سلام داروی گاباپنتین را ۹ساعت قبل از انجام ازمایش خوردن مشکلی ایجاد میکنه در جواب ازمایش ایا؟؟؟

علی
مهمان

سلام من نزدیک به شش ساله که قرص دراگون میخورم بایدچکارکنم که ترکش کنم ممنون میشم پاسخم.رابدید

مهدی تقی زاده
مهمان

سلام، در عوارض ذکر شده پارکینسون ۹۶٪ موارد
منظور چیست؟ آیا در ۹۶٪ موارد پارکینسون ایجاد میکند،؟
لطفا راهنمائی نمائید

پری
مهمان

سلام من۴۳ساله هستم حدودا ۱۰ماه به خاطر سر گیجه وسردرد گابا۳۰۰ میل خوردم تقریبا یک ماه هست که دکتر فولوکستین۲۰ میلی راهم استفاده کردم حالا دکتر گفته ،گاما راقطع کنم لطف کنید دستور قطع کردن را به من بگید باتشکر

سید مهدی
مهمان
در جواب به  پری

سلام خانوم پری
لطفا به هیچ عنوان یکدفعه داروهای مصرفی خود رو قطع نکنید.
اول دارو های مصرفی خود راتثبیت و ثابت کنید و هر ۲۱ روز یکبار مقدار داروی مصرفی خود را در ضریب ۱/۸ ضرب کنید و آن مقدار را از داروی مصرفی روزانه خود کم کنید و باقیمانده دارو را میل کنید و آنقدر ۲۱ یکبار دارو ها را از فرمول فوق حساب کرده و کم کنید تا داروی مصرفی شما به صفر برسد.اینطوری متابولیسم بدن شما جای خالی دارو را حس نمیکن و زمان لازم برای ترمیم خود دارد و بدون اینکه شما کوچکترین اذیتی بشد،دارو ها را تیپر کرده و قطع میکنید.
التماس دعا

ابوالفضل نظری
مهمان

با سلام من قبلا متادون مصرف میکردم دوزم دوسی سی درروزبود الان هشت ماه هستش که گداشتم کنار ولی هنوزدرد دارم وعصبی میشم رفتم جای دکتر به من ناپروکسن ۵۰۰وگاباپنتین۴۰۰وقرص خواب کلونازپام ۱تجویزکرده از۱۸/۱۲/۱۳۹۵دارم میخورم هردوازده ساعت یک چندروزی نخوردم ولی دیدم پاهام دردمیکنه لطفان راهنمایی کنید ممنون میشم مرسی تشکر

سید مهدی
مهمان
در جواب به  ابوالفضل نظری

سلام دوست عزیزم
شما به خاطر مصرف متادون و دیگر قرص ها که از خانواده باربیتوراتها و بنزو دیازپین ها هستند،سیستم دستگاه ایمنی خودتون رو دچار تخریب جدی کردید.هر چقدر دکتر بروید و قرص های دیگری بخورید وضع جسمی شما بدتر میشود و اگر یکدفعه دارو ها را قطع کنید دچار تشنج شدید و افسردگی میشوید.
لطفا به مرکز درمانی کنگره۶۰ مراجعه کنید تا طی ۱۱ ماه سیستم ایمنی بدن شما را ترمیم کنند.
این مرکز رایگان میباشد و شما فقط پول دارو مصرفی خودتون که روزی ۲ یا ۳ هزار تومان در ابتدا است و بعد از ۳ ماه به زیر ۱۰۰۰ تومان میرسد را پرداخت میکنید.
صد در صد تضمینی و بدون حتی ۱ دقیقه بستری درمان میشوید.کارت دارمان به شما میدهند تا پلیس در سراسر دنیا و هیچ ارگانی برای شما ایجاد مشکل نکند و با احترام با شما برخورد کند.
و…….
بعد از ۱۱ ماه سیستم ایمنی و بدن شما مانند روزی که از مادر متولد شدید پاک و سالم میگردد و حتی به مراتب از قبل مصرف متادون و …. سالم تر و شاداب تر خواهید شد.
بعد از ۲۰ سال فعالیت کنگره ۶۰ و درمان چند میلیون بیمار از کشور های آمریکا و انگلیس و خیلی از کشور های اروپایی برای آموزش به دانشگاه کنگره ۶۰ آمده اند و در حال دوره دیدن و یادگیری هستند.
نام کنگره۶۰ را در گوگل سرچ کنید و حتما سریعا مراجعه کنید تا بیشتر از این دچار آسب دیدگی نشوید.
التماس دعا
سید مهدی

میثم
مهمان
در جواب به  ابوالفضل نظری

سلام. تقریبا ازیک تا دوسال درناحیه پا دردبصورت تدریجی وجود داره که همراه با گرگرفتگی وگزگز همراهه وتنها مسکنی که بجزدارو وجود داره اب سرده ومتاسفانه تنها دارویی که میتونه این درد کامل ازبین ببره داروهای ازشاخه مخدره که مصرف کردن اونم با متادون فرقی نداره شما باید فقط تحمل کنی وهمیشه زهنت با کار اروم کنه زمان کار خودش میکنه.

Soheil
مهمان

سلام من ۱۷ سالمه هیچ بیماری ندارم و فقط برای سرگیجش ۲ سال مصرف کردم گابا ۴۰۰ رو الان اگه یهویی با اینکه هیچ بیماری نداشتم ترک کنم مشکلی واسم پیش نمیاد؟ البته با این دو سالی ک پشت هم مصرف کردم تمام بدنم شروع به لرزش و هیچ فکری دیگه ندارم خلاصه بگزریم فقط میخواستم ببینم ترک یهوییش مشکلی نداره؟

سید مهدی
مهمان
در جواب به  Soheil

سلام سهیل عزیز
به هیچ عنوان یکدفعه قطع نکن،مگه یکبار خوردی که یکدفعه قطع کنی؟اگر یک دفعه دارو رو قطع کنی دچار تشنج و پارکینسون و افسردگی میشوی که بعد چند وقت تحملت تموم میشه و دوباره به دارو رجوع میکنی اما با مقدار مصرفی یا دوز بالاتر و بیشتر،که خیلی خطرناک.
اول مقدار دارو مصرفی خودت رو تثبیت کن یعنی بدون چند تا در روز مصرف میکنی نرمال هستی و این مقدار رو ۲۱ روز ادامه بده و بعد از ۲۱ روز مقدار داروی مصرفی خودت رو در ضریب ۱/۸ ضرب کن و به اندازه جواب بدست آمده دارو رو کمتر مصرف کن،هر ۲۱ روز یکبار اندازه مصرف داروی خودت رو با این فرمول حساب کن و کمتر مصرف کن تا با صفر برسی.اینطوری هیچ مشکلی نخواهی داشت و هیچ وقت تا آخر عمر به دارو رجوع نخواهی کرد.
التماس دعا

سمانه
مهمان

باسلام.من بعد از عمل پلاتوی تیبای زانوم که بی حسی از کمر بود دچارگرفتگی عضلات شدید گردن شدم چندبار دکتر رفتم متوکاربامول تجویز کردن الان ۳۵ روزمیگذره خوب نشدم ولی بهتر شدم زیاد نمیتونم بشینم همش دراز میکشم .مدت یه هفته هست که سمت چپ بدنم ازصورت تا پام وقتی عصبی یا ناراحت میشم کلن بی حس میشه انگار که امپول بی حسی به دندون بزنن اونطوری .دکترمغزو اعصاب رفتم بعد از ام ار ای از مغزمو گرفتن نوارمغزی گفتن سالمی ونظرشون این بود از استرس زیاد اینطوری شدم قرص گابا پنتین۱۰۰ و والپروات سدیم ۲۰۰ تجویز کردندوروز خوردم کلن در طول دو شبانه روز ۵ ساعت تونستم بخابم بی خاب شدم بدحوری رفتم دوباره برام گاباپنتین ۳۰۰ نوشت و قرص زولپیدم ۵نوشتن هر شب نصفشو بخورم .خیلی نگرانم از عوارض داروها.ینی لازمه واقعا اینا واسه من گردنمو بی حسی اندامه چپم بارفیزیوتراپی خوب نمیشه .قبل عمل تا به حال اینطوری نبودم ولی کلن استرس زیاذ دارم.خاهشن راهنمایی کنید که چکارکنم.۲۸ سال سن دارم و خانم هستم

مسعود
مهمان
در جواب به  سمانه

سلام معمولا سردرد وضعیتی بعد از بی حسی نخاعی چند روزی طول می کشه که در حالت نشسته وایستاده سر درد ویا اسپاسم گردن ایجاد میشود.و درمان استفاده زیاد مایعات ومسکن می باشد. شما شکم تان را با شال یا روسری محکم ببند . اگر بعد از نیم ساعت ایستاده سر درد یا گردن درد نداشتی. احتمال داره مربوط به بیحسی باشه در این صورت به متخصص بیهوشی مراجعه کن. سلامت باشید

سید مهدی
مهمان
در جواب به  سمانه

سلام خانوم سمانه
اول اینکه هر سه روز یکبار یک آمپول متو کاربامول بزنید و به فیزیو تراپی و ورزش بپردازید.
دوم دارو های شما اصلا برای درمان این موارد کاربرد ندارد و فقط برای آرام کردن شما و ااز بین بردن استرس به شما تجویز شده که بعد از یک مدت موتاه اگر همچنان مصرف کنید سیستم ایمنی و دفاعی بدن شما رو دچار تخریب میکنه و ضعیف میشید.
لطفا سعی کنید آرامش خودتون رو حفظ کنید واینقدر به خاطر نگرانی به پزشک مراجعه نکنید که به خاطر استرس به شما از این قبیل دارو ها تجویز کنند.
دارو های گابا و والپروات سدیم و بقیه را تثبیت و یا ثابت کنید که چه مقدار مصرف میکنید و ۲۱ روز همان اندازه مصرف کنید و بعد ۲۱ روز مقدار داروی مصرفی خودتون رو طبق فرمول در ضریب ۱/۸ ضرب کنید و طبق جواب،آن مقدار را از داروی مصرفی خودتون کم کنید و باقیمانده را ۲۱ رو مصرف کنید و هر ۲۱ روز یکبار طبق فرمول حساب کنید و اندازه داروی باقیمانده مصرف کنید تا داروی مصرفی شما به صفر برسد.
اینطوری بدن شما تغیرات را احساس نمیکند و به راحتی درمان خواهید شد.
پزشکان فقط راه را به انسان نشان میدهند و در مانگر اصلی خود انسان است خواهر عزیزم.لطفا با ایمان راسخ به خداوند طبق پروتکل ارسالی عمل کنید و با راز و نیاز با خالق مطلق به آرامش خود کمک کنید.
التماس دعا.