امروزه هزینه‌ های سرسام‌ آور برق و مصارف انرژی به ‌گونه‌ای است که در فصولی مانند فصل تابستان باعث آزار مصرف‌ کنندگان می ‌شود و قیمت‌ های بالای قبض‌ های برق مردم را دچار آزار و اذیت می ‌کند. شما نیز بی ‌شک با مشکل افزایش مصرف بی‌ رویه برق مواجه شده‌اید و بی‌ شک دنبال راه کار هایی برای کاهش این اتفاق برای حفظ آرامش خود می‌ باشید.

بهترین راهکارها  برای کاهش هزینه‌های برق در فصل تابستان
بهترین راهکارها  برای کاهش هزینه‌های برق در فصل تابستان

برای ‌اینکه ما بتوانیم کاهش هزینه‌ های برق  در فصل تابستان را برای خود رقم بزنیم باید راهکار هایی را در پیش بگیریم و بار رعایت آن‌ ها کاهش مصرف برق را برای خود رقم بزنیم. بنابراین با توجه به این نوع دغدغه در این مطلب مجموعه صنیع خانی تلاش دارد تا راهکار هایی برای کاهش هزینه‌ های برق و افزایش راحتی در فصل تابستان را برایتان ارائه دهد و بی ‌شک بعد از مطالعه این مطلب شما با تمامی وسایل و اتفاقاتی که باعث می ‌شود شما مصرف برق رو به افزایشی داشته باشید را شناسایی کرده و در نهایت با ر رعایت راهکار ها کاهش هزینه‌ های برق را برای خود به ارمغان خواهید آورد بنابراین توصیه می ‌شود تا انتهای این مطلب با مجموعه صنیع خانی همراه باشید.

برای کاهش مصرف برق چه مواردی باید رعایت شود؟

کولر ها: معمولاً کولر ها از پر مصرف ‌ترین وسایل برقی در فصل تابستان می‌ باشد. بنابراین اگر شما از کولر های اسپلیت دار یا داکتی استفاده می ‌کنید بی ‌شک مصرف برق بسیار بالاتری نسبت‌ به کولر های آبی خواهید داشت بنابراین برای این‌ که مصرف برق اسپلیت ها را کاهش دهید می‌ بایست فیلتر ها را مرتباً تمیز نگه ‌داشته و یا آن‌ ها را تعویض کنید. دمای محیط مد نظر خود را تا آن ‌جایی ‌که می ‌توانید در درجه بالاتری نگه ‌داشته و همچنین درب‌ ها و پنجره ‌ها را بسته و از ورود هوای گرم به محیط خودداری کنید.

همچنین اگر از کولر آبی استفاده می ‌کنید و می‌ خواهید مصرف برق آن را کاهش دهید می‌ توانید از انواع سایبان ها بر روی آن استفاده کنید تا هوای ورودی به داخل کولر سرد تر باشد و همچنین خود کولر نیز داغ نشود در این ‌صورت شما هوای سردتری را دریافت خواهید کرد و مدت زمان کمتری کولر آبی خود را روشن خواهید گذاشت.

یخچال و فریزر ها: یخچال و فریزر ها را تا آن‌ جایی‌ که می‌ توانید پر یا نزدیک به پر نگه دارید. و همچنین تعداد باز شدن در های آن را تا جایی ‌که امکان دارد کاهش دهید و مدت زمان باز نگه‌ داشتن درب یخچال را نیز تا آن‌ جا که می‌ توانید کاهش دهید. همچنین یخچال و فریزر ها در تابستان ‌ها برای این ‌که مواد غذایی را سرد تر نگه دارند نیاز است تا زمان بیشتری را روشن بمانند به ‌همین دلیل باعث مصرف برق بیشتر می ‌شود بنابراین تا آن ‌جایی ‌که می‌ توانید دمای یخچال را مثبت تر و یا گرم‌ تر نگه دارید ولی به این نکته توجه داشته باشید که به مواد غذایی خود آسیب وارد نکنید.

آب‌ گرم کن‌ ها : با توجه به گرم شدن هوا تقاضا برای حمام رفتن افزایش پیدا می ‌کند بنابراین آب‌ گرم کن‌ های برقی بیشتر نسبت‌ به زمستان روشن می ‌شوند و همچنین تایم بیشتری نیز در حمام در فصل تابستان سپری می‌ شود. بنابراین مصرف برق آب‌ گرم کن‌ ها نیز افزایش پیدا می ‌کند برای کاهش مصرف برق آب‌ گرم ‌کن نیز می ‌توانید تایم حمام رفتن خود را کاهش دهید و یا نیز از شیر ها و اتصالات خود مطمئن شوید تا چکه نداشته باشند و این‌ گونه می ‌توانید در مصرف برق آب‌ گرم کن ‌های برقی نیز صرفه‌ جویی کنید.

پنکه‌ ها:  پنکه ‌ها از معمولی ‌ترین وسایل برای سرد کردن فضای اتاق یا محیط کار در فصل تابستان به شمار می ‌رود هر چند که مصرف برق کمتری دارند اما بی ‌شک آن‌ ها نیز در افزایش مصرف برق تأثیر گذار هستند. بنابراین برای این‌ که مصرف برق پنکه ‌ها را نیز کاهش دهیم می ‌بایست همیشه پره ‌های آن‌ ها تمیز نگه ‌داشته و همچنین تعادل در بین تیغه‌ های آن ‌ها نیز ایجاد شود با این اتفاق مصرف برق پایین ‌تری را نیز برای پنکه ‌ها به ارمغان خواهید آورد.

لباس ‌شویی: با توجه به بو گرفتن لباس ‌ها در فصل تابستان و همچنین افزایش تعداد حمام رفتن ‌ها، منجر به افزایش تعداد لباس‌ های کثیف می‌ شوند و در نهایت نیاز به استفاده از لباس ‌شویی نیز افزایش پیدا می‌ کند. برای ‌اینکه ما بتوانیم کاهش مصرف برق برای لباس ‌شویی را تجربه کنیم می‌ بایست تعداد دفعات روشن کردن لباس ‌شویی را کاهش دهیم. به ‌همین دلیل می‌ توانید لباس ‌ها را بگذارید تا تعدادشان بیشتر شود و آن گاه لباسشور را برای شستن روشن کنید و از روشن کردن لباس‌ شویی برای تعداد لباس پایین خود داری کنید.

 راهکارهای دیگر برای کاهش مصرف برق در تابستان

برخی از روش‌ های کاهش مصرف برق در تابستان می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از لامپ‌ های ال‌ای‌دی و یا کم مصرف به‌ جای لامپ های قدیمی و پر مصرف.
  • خاموش کردن دستگاه ‌های الکتریکی که در حال استفاده نیستند.
  • استفاده از یخچال و فریزر با کارایی بالا و جدا کردن آن‌ ها از دستگاه‌ هایی مانند تلویزیون و کامپیوتر.
  • استفاده از پنجره‌ ها با عایق حرارتی و نصب پرده ‌های سیاه ‌رنگ برای جلوگیری از ورود نور خورشید.
  • استفاده از دستگاه ‌های تهویه مطبوع با کارایی بالا و قابلیت تنظیم دمای مناسب.
  • انجام کار های خانگی در ساعت‌ های کم ‌مصرف مانند ساعت‌ های بعد از ظهر و شب.
  • خاموش کردن دستگاه برقی و غیر قابل ‌استفاده در زمان خواب.
  • استفاده از سیستم‌ های خورشیدی برای تولید برق.
 تاثیر پنکه بر کاهش مصرف برق در تابستان
 تاثیر پنکه بر کاهش مصرف برق در تابستان

 تاثیر پنکه بر کاهش مصرف برق در تابستان

یکی از دلایلی که باعث افزایش هزینه‌ های برق در فصل تابستان می ‌شود سیستم‌ های تهویه هوای مطبوع می ‌باشند به ‌همین دلیل یکی از جایگزین هایی که می ‌تواند برای کوتاه ‌مدت کاهش هزینه‌ های برق را به‌ همراه داشته باشد پنکه ‌ها می ‌باشند. استفاده از پنکه در تابستان می‌ تواند به کاهش مصرف برق کمک کند. این بدلیل آنست که پنکه به ‌صورت مستقیم هوا را حرکت می‌ دهد و به‌ این ‌ترتیب باعث خنک کردن اتاق می شود. البته این به ‌معنای این است که نیاز به استفاده از کولر های هوایی کم‌ تر می ‌شود که بسیاری از برق را صرف راه ‌اندازی و نگه‌ داری آن ‌ها می ‌کنند. با این ‌حال باید توجه داشت که استفاده از پنکه به ‌تنهایی نمی‌ تواند به کاهش مصرف برق کمک کند و باید سایر روش‌ های صرفه‌ جویی در برق نیز مد نظر قرار گرفته شود بنابراین، مصرف برق پنکه ‌ها نسبت ‌به سیستم‌ های تهویه هوای مطبوع بسیار کم‌ تر است به‌ طوری‌ که برای کاهش مصرف برق می‌ توان از پنکه‌ ها استفاده کرد. در نتیجه استفاده از پنکه ها به‌عنوان ۱ روش اقتصادی و سبک برای خنک کردن خانه در تابستان می‌تواند به کاهش مصرف برق کمک کند و درنتیجه کاهش هزینه برق را برای مصرف‌کنندگان به‌همراه داشته باشد.

خرید پنکه ‌ها نیز خود یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان می‌باشد زیرا خرید پنکه‌ها نیز دارای شرایط و قواعد مربوط و مختص به خود می‌باشد که هر کدام از پنکه‌ها دارای ویژگی هایی می‌باشند و مناسب هر مکانی نیستند و نیازمند شناخت کافی بر روی پنکه‌ها می‌باشید. تا بتوانید پنکه‌ای مناسب برای خود و منزل خود خریداری کنید. اگر قصد خرید پنکه ارزان را دارید می‌توانید به سایت مجموعه صنیع‌خانی مراجعه کرده و با توجه به ویژگی‌های انواع پنکه‌ها که برای شما قرار داده‌شده است آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید همچنین تمامی محصولات دارای ضمانت می‌باشد.

 در نهایت

مجموعه صنیع خانی در این مقاله تمام تلاش خود را کرده‌است تا تمامی وسایل و مواردی که باعث افزایش مصرف برق در تابستان می‌شود و راحتی را از ما می‌گیرد را ارائه دهد و همچنین تمامی شرایط و مواردی که باید در جهت کاهش مصرف برق نیز صورت پذیرد نیز ارائه شده‌است که می‌توانید با رعایت تمامی موارد هزینه برق خود را تا حد امکان کاهش دهید. اگر به‌دنبال خرید انواع وسایل سرمایشی و تهویه هوای مطبوع هستید که مصرف انرژی پایینی داشته باشند و کاهش مصرف برق را برای شما به‌همراه داشته باشد نه‌تنها در حوزه سیستم‌های تهویه مطبوع بلکه در دیگر لوازم خانگی می‌توانید به سایت مجموعه صنیع خانی مراجعه کرده و محصولاتی که کمترین میزان مصرف انرژی را با خود به‌همراه دارند را انتخاب کنید درنهایت بدانید که تمامی محصولات عرضه شده در لوازم‌خانگی صنیع خانی دارای ضمانت سلامت و اصالت برند بوده و خدمات پس‌از فروش برندها نیز ارائه می‌گردد تمامی محصولات در کمترین زمان ممکن در اختیار شما ما قرار می‌گیرد.