کامپوزیت تابلو سازی یکی از روش های تبلیغاتی با بازدهی بالا است. در صنعت تابلو سازی، از ورق های ترکیبی آماده از جنس پلی اتیلن و آلومینیوم استفاده می کنند که به آن ها کامپوزیت می گویند. برای ساخت تابلوهای کامپوزیتی از تجهیزات پیشرفته و مدرنی نظیر دستگاه فایبر و مواد مختلف مثل لایه چسب عایق، نایلون، لایه رنگ پلی استر و … استفاده می شود. این تابلوها تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارند و قطعا در افزایش روند فروش، موثر خواهند بود.

کامپوزیت تابلو سازی را برای تبلیغ کسب و کارتان می شناسید؟!
کامپوزیت تابلو سازی را برای تبلیغ کسب و کارتان می شناسید؟!

کامپوزیت تابلو سازی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اولین بار در سال 1969 از کامپوزیت در صنعت تابلو سازی استفاده شد. کامپوزیت به وسیله 2 فاز تقویت کننده ماتریس تولید می شود و مواد مختلفی در ساخت آن به کار می رود. ماتریس ها، ماده تقویت کننده را در جای خود نگه می دارند و در انواع پلیمر، فلز یا سرامیک ساخته می شوند. تقویت کننده های کامپوزیت را نیز الیاف کوتاه، پلاکت ها یا ذرات تشکیل می دهند.

از کامپوزیت ها در صنایع مختلفی از جمله تابلو سازی استفاده می شود. ورق های کامپوزیت در صنعت ساخت تابلو، بیشتر برای نماسازی کاربرد دارند و از آن ها برای جلب توجه مشتریان استفاده می کنند. این مواد در زیر نمای تابلو به کار رفته و آن را تکمیل خواهند کرد. اغلب بدنه تابلوها را هم از جنس ورق های کامپوزیت در نظر می سازند و روی آن ها با حروف برجسته، متن های تبلیغاتی مختلفی می نویسند.

این تابلوها علاوه بر سردر مراکز تجاری در نمای ساختمان ها یا جایگاه های سوخت نیز کاربرد دارند.

4 مزیت اصلی کامپوزیت تابلو سازی

4 مزیت اصلی کامپوزیت تابلو سازی
4 مزیت اصلی کامپوزیت تابلو سازی

مواد کامپوزیت زمینه مناسبی را در تابلوها برای نصب انواع حروف برجسته به وجود می آورند؛ به همین دلیل به راحتی می توان روی آن ها پیام های تبلیغاتی نوشت. مزایای نصب انواع کامپوزیت تابلوسازی شامل موارد زیر می باشد.

تنوع بالا در طرح و رنگ کامپوزیت

تولیدکنندگان امکان تولید این تابلوها در رنگ بندی و طرح های مختلف را نیز دارند. از آن جا که تابلوهای کامپوزیتی در برابر آلودگی هایی مثل گرد و غبار، از خاصیت پاکسازی خودکار برخوردار هستند، در بیشتر موارد از آن ها استفاده می شود.

تولیدکنندگان امکان تولید کامپوزیت تابلو سازی در شکل ها و فرم های مختلف را دارند؛ بنابراین مهم نیست شما چه نوع تابلویی می خواهید، چون امکان سفارش هر نوع تابلوی کامپوزیتی را دارید.

قابلیت شستشوی کامپوزیت تابلو سازی

یکی از ویژگی های خیلی خوب این تابلوها امکان شستشوی آن هاست، بنابراین حتی اگر کثیف شدند، می توانید آن ها را بشویید و تمام آلودگی ها را از سطح شان پاک کنید.

مقاومت بالای تابلوهای کامپوزیت

مقاومت بالای تابلوهای کامپوزیت
مقاومت بالای تابلوهای کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیتی در برابر شرایط آب و هوایی نیز مقاومت خود را از دست نمی دهد و به دلیل مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید، می توان آن ها را در محیط های مختلف نصب کرد. این تابلوها همیشه زیبایی خود را حفظ می کنند و به دلیل خاصیت هایی مثل ضد زنگ، ضد حرارت و ضد حریق بودن، تا مدت ها استحکام شان را از دست نمی دهند.

مقرون به صرفه و در دسترس بودن ورق های کامپوزیت

هزینه نصب بسیار کم و در دسترس بودن این تابلو نسبت به انواع تابلوهای دیگر، از ویژگی های مثبت آن شناخته می شود. بیشتر تابلو سازی ها این تابلو را در مدل های مختلف و با قیمت مناسب عرضه می کنند.

در ضمن این تابلو ها به راحتی درب مغازه یا هر جای دیگری که خواستید نصب می شوند و مشکلی از این بابت به وجود نمی آورند. در واقع ورق های کامپوزیتی پیش ساخته بوده و برای همین زمان نصب شان کوتاه است.

آشنایی با انواع کامپوزیت تابلو سازی

آشنایی با انواع کامپوزیت تابلو سازی
آشنایی با انواع کامپوزیت تابلو سازی

تابلوهای کامپوزیتی شامل انواع مختلفی می شوند و در مدل ها و دسته بندی های متنوعی قرار می گیرند. هر کدام از این کامپوزیت ها از لحاظ کاربرد، رنگ، فرم و ورق با هم متفاوت هستند. در ادامه لیست انواع این تابلوها را می آوریم:

·        تابلو طرح سنگ

·        تابلو طرح چوب

·        تابلو طرح آجر

·        تابلو رنگی

·        تابلو سبک آینه

·        تابلو طلایی

قیمت کامپوزیت تابلوسازی چقدر است؟

قیمت کامپوزیت تابلو سازی به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. تولیدکنندگان با توجه به این فاکتورها، قیمت این تابلوها را تعیین می کنند. اما این عوامل چه هستند؟

·        جنس ورق کامپوزیت و طرح آن (مثلا تابلوهای طرح چوب قیمت متفاوتی نسبت به تابلوهای معمولی دارند).

·        استفاده از پانچ و برش رینگی در تابلو

·        قطر ورق های کامپوزیتی

·        ابعاد تابلو

·        رنگ استفاده شده در تابلو (قیمت رنگ ها با هم متفاوت است، مثلا رنگ طلایی نسبت به رنگ مشکی قیمت متفاوتی دارد).

·        استفاده از تایمر برای تعیین زمان روشن و خاموش شدن تابلو

·        نوع و مدل حروف برجسته (حروف برجسته در تابلوهای کامپوزیتی معمولا از نوع وکیوم، چلنیوم، استیل، پلاستیک و … هستند که هر کدام قیمت متفاوتی دارند).

·        مدل منبع تغذیه

·        استفاده از کنترلر به منظور مدیریت افکت ها

نکات مهم برای خرید کامپوزیت تابلو سازی

اگر قصد خرید این تابلوها را دارد، باید به دو نکته مهم و اساسی توجه کنید:

1.     تابلوهای گارانتی دار بخرید تا در صورت بروز مشکل، آن ها را بدون صرف هزینه اضافه تعمیر کنید.

2.     کامپوزیت های اصل و باکیفیت بخرید. برخی فروشندگان سودجو، کامپوزیت های بی کیفیت عرضه می کنند که بسیار آسیب پذیر بوده و در برابر آتش، آب و عوامل آسیب زای دیگر مقاومت زیادی ندارد.

مشخصات مهم برای سفارش کامپوزیت تابلو سازی

تابلوهای کامپوزیتی مشخصه های مختلفی دارند که در حین سفارش باید از آن ها آگاه باشید، در ادامه مشخصات اصلی این تابلوها را بررسی می کنیم:

·        ورق های کامپوزیتی که در صنعت تابلو سازی استفاده می شوند، ابعاد ۱۲۵ * ۳۲۰ دارند.

·        ورق های کامپوزیتی در صنعت تابلو سازی 4 متر مساحت دارند.

·        ضخامت ورق های استفاده شده در ساخت این تابلوها، 4 میلی متر است.

·        هر متر مربع از ورق های کامپوزیتی، 5 کیلوگرم وزن دارند.

در پایان

کامپوزیت تابلو سازی یکی از محبوب ترین روش های ساخت تابلو است که برای تولید آن ها باید از ابزار و دستگاه های پیشرفته مانند فایبرمارکینگ استفاده نمود. از مزایای استفاده از ورق های کامپوزیت در صنعت تابلوسازی می توان به هزینه مناسب، مقاومت و طول عمر بالا، در دسترس بودن و هم چنین تنوع طرح و رنگ آن ها اشاره نمود. اگر کامپوزیت تابلو سازی را برای تبلیغ کسب و کارتان می شناسید، قبل از سفارش حتما به ابعاد، مساحت، ضخامت و کیفیت آن ها دقت کنید.