شاید برایتان سوال شده باشد آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟ بدون شک یادگیری هر زبانی سختی ها و چالش های خاص خودش را دارد و افراد زبان آموز در مسیر آموزش، قطعا با آن روبرو خواهند شد.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟
آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

اما نکته ای که در یادگیری ترکی استانبولی وجود دارد این است که به دلیل نزدیکی زیاد به زبان فارسی، یادگیری راحت تری برای فارسی زبانان خواهد داشت. البته در کنار نوع ساختار و ویژگی های منحصر به فرد این زبان، عوامل زیادی وجود دارند که کیفیت و سرعت آموزش زبان ترکی را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

داشتن الفبای آسان، ساختار منظم و تلفظ های آوایی سازگار نشان می دهد یادگیری زبان ترکی استانبولی اصلا سخت نیست!

آسان ترین حروف الفبا در زبان ترکی استانبولی

آسان ترین حروف الفبا در زبان ترکی استانبولی
آسان ترین حروف الفبا در زبان ترکی استانبولی

اولین قدم در یادگیری هر زبانی، آشنایی با حروف الفبای پایه آن زبان است. در زبان ترکی استانبولی، 29 حرف وجود دارد که هر حرف تنها یک صدا دارد. جالب است بدانید حروف الفبای ترکی، شباهت زیادی به حروف زبان انگلیسی دارد اما یادگیری آن بسیار آسان تر است، چون در زبان انگلیسی نشان های صوتی زیاد به همراه استثناء های فراوان وجود دارد که در زبان ترکی استانبولی خبری از آن ها نیست!

بنابراین این دیدگاه اشتباه است که یادگیری زبان ترکی از زبان انگلیسی سخت تر است، برای اطمینان از این مسئله می توانید به قوانین بی پایان و نشان های صوتی فراوان زبان انگلیسی نگاهی بیاندازید!

ویژگی های زبان ترکی چیست؟

قبل از اینکه در مورد ویژگی های زبان ترکی صحبت کنیم، بهتر است باور خود را در مورد اینکه یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است تغییر دهیم. لزوما متفاوت بودن یک زبان برای به معنای سخت بودن آن نیست. در پاسخ به سوال آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟ باید گفت: زبان ترکی به دلیل تفاوت هایی که با زبان های دیگر دارد ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما یادگیری آن برای افراد فارسی زبان به دلیل ویژگی هایی که دارد بسیار آسان است. در ادامه ویژگی های زبان ترکی استانبولی برای شما بیان شده است.

  • زبان ترکی استانبولی، ساختار بسیار منظمی دارد و دارای استثنائات کمی است.
  • در زبان ترکی استانبولی، 26 حرف وجود دارد که هر کدام داری یک صدا هستند.
  • جمله بندی در زبان ترکی مانند زبان فارسی دارای فاعل، فعل و مفعول می باشد.
  • در زبان ترکی استانبولی، حرف تعریف وجود ندارد.
  • به طور کلی می توان گفت زبان ترکی استانبولی، یک زبان آوایی است.
  • در گرامر ضمایر زبان ترکی جنسیت وجود ندارد و مانند زبان فارسی از یک ضمیر برای سوم شخص استفاده می شود.

ساختار سیستماتیک، از بهترین ویژگی های زبان ترکی استانبولی

اگر هنوز هم به پاسخ سوال آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟ نرسیده اید، پیشنهاد می کنیم ساختار زبان ترکی را بررسی کنید. در واقع یکی دیگر از دلایلی که اثبات می کند، یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت نیست، این است که این زبان ساختاری بسیار منظم و سیستماتیک دارد و همین ویژگی یادگیری آن را از آن چیزی که در تصور شما وجود دارد، بسیار آسان تر می کند. به طور کلی در زبان استانبولی، روش ساخت جملات (فاعل+ مفعول+ فعل) مانند زبان فارسی است که همین امر یادگیری آن را برای ما راحت تر می کند. اما برای افراد انگلسیی زبان یادگیری ترکی قطعا سخت تر است چون در زبان انگلیسی جایگاه فعل و مفعول عوض می شود.

چالش های یادگیری زبان ترکی

یکی از دلایلی که افراد تصور می کنند یادگیری زبان ترکی سخت است، عدم شباهت این زبان به زبان انگلیسی است. معمولا افرادی که فارسی زبان هستند به دلیل شباهت هایی که بین زبان ترکی و فارسی وجود دارد راحت تر می توانند مراحل یادگیری را طی کنند اما افرادی که زبان مادری دیگری دارند، با اینکه به زبان انگلیسی مسلط هستند، سخت تر این زبان را یاد می گیرند؛ چون زبان ترکی استانبولی و انگلیسی هیچ وجه اشتراکی در نوع ساختار و گرامر ندارد.

آموزش پسوندهای ترکی، تنها چالش یادگیری زبان استانبولی

با توجه به ویژگی هایی که زبان ترکی استانبولی دارد، یادگیری حروف الفبا و ساختار کلی آن اصلا کار سختی نیست. تنها مسئله ای که بیشتر نیاز به تمرین و تکرار دارد و یادگیری آن زمان بیشتری می برد ، پسوندهای ترکی است. چون پسوندهای موجود در زبان ترکی زمانی که اضافه می شوند، معنی کلمات را تغییر می دهند. اما نگران نباشید اگر ریشه وپایه کلمات را به درستی یاد بگیرید به کمک تکنیک های آموزشی به راحتی می توانید این مرحله از آموزش را نیز پشت سر بگذارید.

ترفندهای یادگیری زبان ترکی

در پاسخ به این سوال که آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است یا نه؟ باید گفت: در آموزش هر زبانی، سه رکن اساسی وجود دارد که زبان آموزان با انجام آن ها می توانند سخت ترین زبان های دنیا را نیز یاد بگیرند. اگر شما با علاقه و اشتیاق یادگیری زبان ترکی را شروع کرده و با تمرین و تکرار مراحل آموزش را تحت نظر اساتید مجرب و حرفه ای طی کنید، بدون شک می توانید بعد از مدتی کوتاه، خودتان را به سطح کمی و کیفی بالایی در زبان ترکی برسانید.

به کارگیری روش های زیر می تواند تاثیر زیادی در کیفیت یادگیری شما داشته باشد.

  • سعی کنید دایره لغات خود را تا جایی که ممکن است افزایش دهید.
  • از شنیدن پادکست ها و تماشا کردن فیلم های زبان ترکی غافل نشوید.
  • برای یادگیری زبان ترکی، روزانه زمان بگذارید چون یادگیری اصولی زبان ترکی مستلزم زمان و تلاش مداوم است.
  • با دیگر زبان آموزان، مکالمات ترکی انجام دهید تا به مرور در صحبت، قدرتمند شوید.
  • سعی کنید یادگیری زبان ترکی را طبق برنامه با کمک اساتید حرفه ای پیش ببرید.

آسان ترین راه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

آسان ترین راه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی
آسان ترین راه برای یادگیری زبان ترکی استانبولی

در یادگیری زبان ترکی استانبولی، عوامل زیادی موثر است که می تواند کیفیت و سرعت آموزش را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های زیادی برای یادگیری زبان ترکی مانند آموزش از طریق فضای مجازی، اپلیکیشن های مخصوص زبان ترکی و دوره های آموزشی وجود دارد.

اما یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان شیرین و محبوب ترکی استانبولی، استفاده از دوره ها و کلاس های آموزشی موسسه زبان ترکی است. وجه تمایز این روش یادگیری، این است که شما می توانید در مدت زمانی کوتاه، زبان ترکی را به صورت کاربردی یاد بگیرید.

البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند روش خودآموزی را برای یادگیری انتخاب کنند. اما باید بدانید در زبان ترکی به دلیل کم بودن منابع آموزشی و منحصر به فرد بودن آن، سخت تر از زبان های دیگر می توانید خودآموزی کنید.

مزیت های یادگیری زبان ترکی

  • با یادگیری زبان ترکی استانبولی، دیگر دغدغه زندگی در ترکیه به جهت مهاجرت یا تحصیل را نخواهید داشت.
  • یادگیری زبان ترکی، تاثیر زیادی در ارتباطات کاری شما در کشور ترکیه دارد.
  • با یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانید از طریق آموزش، کسب درآمد کنید.
  • با یادگیری زبان استانبولی می توانید در سفرهای خود به ترکیه با افراد بومی به راحتی ارتباط برقرار کنید.
  • اگر زبان ترکی استانبولی را بلد باشید، می توانید با ترک زبان های ترکمن و آذربایجان نیز ارتباط بگیرید.

کلام آخر

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟ در پاسخ به این سوال باید عوامل زیادی را مورد بررسی قرار داد، اما به طور کلی یادگیری زبان ترکی به دلیل داشتن الفبای آسان، قوانین و استثنائات کم و همچنین ساختار سیستماتیک، به مراتب راحت تر از یادگیری زبان انگلیسی است.

بدون شک چنانچه علاقه مند به یادگیری زبان ترکی استانبولی باشید، هیچ موضوعی نمی تواند سد راه شما شود. اگر فکر می کنید یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است، وقت آن رسیده که این باور غلط را دور بریزید. چون شما می توانید با به کارگیری ترفندهای آموزشی و استفاده از دوره های مفید و کاربردی زبان ترکی، این زبان بین المللی و پرطرفدار را نه تنها به راحتی، بلکه در مدت زمانی کوتاه یاد بگیرید.