معرفی بهترین محصولات بهداشتی بانوان
معرفی بهترین محصولات بهداشتی بانوان

امروزه بسیاری از صفحات اجتماعی مجازی و سایت آرایشی بهداشتی، به معرفی و فروش محصولات بهداشتی روز دنیا اختصاص یافته‌اند. با این حال، همیشه نکات مهمی وجود دارد که از دید ما پنهان می‌ماند. شاید خواندن مطلبی با محوریت معرفی محصولات بهداشتی ضروری، بتواند در این باره به شما کمک کند.
بسیاری از شما که درحال خواندن این مقاله هستید، احتمالا صبح خود را با استفاده از شوینده مورد علاقه‌تان شروع کرده‌اید. بعد از استفاده از لوسیون مرطوب کننده محبوبتان، در حال جستجوی جدیدترین محصولات مراقبتی و بهداشتی هستید.

صنعت مراقبت از پوست و تولیدات لوازم آرایشی بهداشتی، امروزه بخش اعظمی از گردش مالی را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است.  این آمار به ظاهر ساده اما، معانی بسیار عمیقی در بر دارد. این رونق اقتصادی، به این معنی است که پای استفاده از این دست محصولات، به خانه بسیاری از ما باز شده است.

معرفی بهترین محصولات بهداشتی بانوان

هر روز و هر ساعت، محصولات جدیدی با طراحی نوین و متفاوت در حال عرضه به مارکت مراقبت‌های بهداشتی هستند. این گستردگی تنوع اگرچه مزایای بی‌شماری به دنبال دارد، اما گاهی ممکن است باعث سردرگمی ما در انتخاب محصول مناسب شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است لیستی کوتاه از لوازم بهداشتی مورد نیاز خود تهیه نمایید و هنگام خرید آن را به همراه خود ببرید. در این بخش، لیستی از لوازم بهداشتی ضروری که هر خانم باید در کیف خود داشته باشد را برایتان فراهم کرده‌ایم که می‌توانید از آن به عنوان راهنما کمک بگیرید.

کیف ارگانایزر

پیش از هر چیزی، توصیه می‌شود از کیف مخصوصی برای حمل محصولات بهداشتی خود استفاده نمایید. این کار، به حفظ بهداشت شخصی شما کمک می‌کند و مانع از انتقال آلودگی محیطی به لوازم بهداشتی‌تان می‌شود. به علاوه، بهتر است آنها را با لوازم آرایشی خود در کیف مشترک قرار ندهید.

تهیه شوینده مناسب پوست
تهیه شوینده مناسب پوست

تهیه شوینده مناسب پوست

پوست ما در طول روز در معرض انواع و اقسام آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد .این آلودگی‌ها، می‌توانند به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کنند و باعث بروز عوارضی همچون، جوش سرسیاه و سرسفید، آکنه‌های چرکی و التهابی، لک‌های پوستی و … شوند. به همین خاطر استفاده از شوینده مناسب برای مبارزه با این مشکلات و از بین بردن آلودگی‌ها، امری ضروری است.

شوینده‌ها در انواع مختلفی موجود هستند. کافی است با توجه به جنس و نیازهای پوستی خود، شوینده ملایم و سازگاری را تهیه نمایید. اگر پوستتان چرب است و اغلب با مشکلاتی مانند براق شدن پوست و منافذ باز درگیر هستید، شوینده‌های فومی انتخاب مناسبی هستند. پوست خشک و حساسی هم اگر دارید، بهتر است به سراغ تهیه شوینده‌های ملایم ژلی و روغنی بروید.

ضرورت استفاده از اسکراب بدن

اسکراب‌ها، وجهه مهمی از مراقبت‌های بهداشتی هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. این محصولات، برای پاکسازی عمقی پوست و از بین بردن آلودگی‌ها تعبیه شده‌اند. اسکراب‌ها، در انواع مختلفی تولید می‌شوند و برای استفاده پوست بدن و صورت موجود هستند.

استفاده از اسکراب بدن به صورت هفتگی(هفته‌ای یک تا دوبار) به حفظ سلامت پوست و بدنتان کمک می‌کند. این محصول، سلول‌های مرده، چربی و سبوم اضافی پوست را از بین می‌برد و شفافیت و زیبایی را به پوستتان هدیه می‌دهد. اما نکته مهمی که در این مورد حائز اهمیت است، زیاده روی در استفاده از آنها است.
درست است که اسکراب‌ها مزیت‌های زیادی برای پوست به همراه دارند، اما استفاده بیش از حد آنها، حساسیت پوستی را تحریک می‌کند و باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل، التهاب، خشکی، پوسته پوسته شدن و بثورات پوستی می‌شود.

ضد آفتاب، سپر دفاعی پوست شما در برابر آفتاب

فرقی نمی‌کند در کدام فصل سال هستیم و در چه شرایط جغرافیایی زندگی می‌کنید. اشعه ماورا بنفش آفتاب، در هر شرایطی سلامت پوستتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این اوصاف، استفاده از ضد آفتاب برای پوست صورت و قسمت‌هایی از بدن که با لباس پوشیده نمی‌شند امری ضروری است.

ضد آفتاب، از پوستتان در برابر آسیب طیف وسیعی از اشعه UVA/UVB ساطع شده از نور آفتاب محافظت می‌نماید. همچنین، مانع از تحریک واکنش‌های اکسیدانت و پیری زودرس می‌شود. نکته مهمی که درباره ضد آفتاب‌ها وجود دارد، نحوه صحیح استفاده از آنها است. متخصصین توصیه می‌کنند حداقل 20 تا 30 دقیقه پیش از ترک خانه، ضد آفتاب‌ها را روی پوستتان بمالید. همچنین، هر دو ساعت یکبار آنها را تمدید نمایید.

بالم لب، تضمینی برای حفظ سلامت

سلامت لب‌ها، ارتباط مستقیمی با سلامت بدن ما دارد. علاوه بر این، ظاهر پوسته پوسته و خشک لب‌ها می‌تواند زیبایی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از محصولات آرایشی مانند رژ لب، پرایمر، خط لب و … ممکن است باعث تحریک پوست لب و خشکی آن شوند. همچنین، عواملی همچون شرایط آب و هوایی، غذای مصرفی و دیگر عوامل محیطی نیز ممکن است بر ظاهر و سلامت لب‌ها موثر باشند.

حفظ سلامت ناحیه تناسلی با ژل شوینده بانوان
حفظ سلامت ناحیه تناسلی با ژل شوینده بانوان

بالم لب، محصول شگفت انگیزی است که به صورت ویژه برای رفع این مشکل طراحی و تولید شده است. این محصول، معمولا فرمولاسیونی بر پایه موم‌های طبیعی و ترکیبات ارگانیک دارد. نقش آن نیز در حفظ سلامت و رطوبت رسانی به لب‌ها است.
بالم لب، ظاهری شبیه رژ لب دارد و کاربری آن بسیار راحت است. اندازه کوچک این محصول، استفاده و حمل آن را آسان می‌کند. فرقی نمی‌کند کجا هستید و در چه موقعیتی قرار دارید، به محض احساس نیاز می‌توانید بالم لب خود را بردارید و جان دوباره‌ای به لب‌هایتان ببخشید.

حفظ سلامت ناحیه تناسلی با ژل شوینده بانوان

اندام جنسی خانم‌ها، با توجه به شرایط فیزیولوژیک و آناتومی به خصوصی که دارد، بیش از آقایان در معرض عفونت و آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد. به همین خاطر، رعایت موازین بهداشتی برای خانم‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است. یکی از موارد مهمی که برای حفظ بهداشت ناحیه تناسلی باید در نظر داشت، استفاده از شوینده‌های مخصوص است. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از صابون، شامپو بدن یا شوینده‌های معمولی برای شستشوی این ناحیه استفاده نمایید. مواد شیمیایی به کار رفته در این دست از محصولات، اغلب باعث تحریک حساسیت و انتقال آلودگی می‌شود.

ژل شوینده بانوان، یکی از محصولات بهداشتی است که برای ضد عفونی کردن ناحیه حساس تناسلی خانم‌ها طراحی و تولید شده است. سطح PH این شوینده‌ها با محیط فیزیولوژیک واژن تطابق دارد و باعث تحریک حساسیت و واکنش‌های التهابی این ناحیه نمی‌شود.

کاپ قاعدگی، فرصتی برای رهایی از محدودیت‌ها

 

یکی از محصولات ضروری که همه خانم‌ها به آن احتیاج دارند، وسایل بهداشتی برای جمع آوری خون پریود است. به طور کلی، نوار بهداشتی و تامپون به ترتیب پرطرفدارترین لوازم بهداشتی در این زمینه هستند. اما مشکلاتی که این محصولات با خود به دنبال دارند، گذراندن دوره پریودی را برای بسیاری از خانم‌ها با دشواری مواجه می‌کنند.
نشتی خون به لباس زیر، نیاز به تعویض مجدد، محدودیت در فعالیت روزمره و … از جمله جدی‌ترین معایب استفاده از آنها است. علاوه بر این، ضایعات این محصولات بهداشتی تجزیه ناپذیرند و باعث آسیب به محیط زیست می‌شوند.

برای رفع چنین مشکلاتی، صنعت بهداشتی محصولی جدید به نام کاپ قاعدگی را تولید و روانه بازار کرده است. این محصول همان‌طور که از نامش پیدا است، شبیه فنجان کوچکی است که در قسمت داخلی واژن شما قرار می‌گیرد.
کاپ قاعدگی، از جنس سیلیکون درجه یک پزشکی است و به صورت چند بار مصرف تعبیه شده است. هر کدام از کاپ‌های قاعدگی را می‌توانید تا چند سال به صورت مرتب استفاده نمایید. این مزیت، کاپ‌های قاعدگی را به محصولاتی دوست‌دار محیط زیست تبدیل کرده است.
از طرفی، با استفاده از آنها دیگر دچار مشکلاتی همچون: نشتی خون پریود، محدودیت فعالیت و عفونت‌های واژینال نمی‌شوید. خرید کاپ قاعدگی، اقدامی هوشمندانه برای سپری کردن دوره‌های پریودی راحت و بدون دردسر است.