یکی از اولین سؤالی که ممکن است پزشک متخصص اطفال (دکتر ختنه) بعد از تولد فرزندتان بپرسد این است که آیا قصد دارید او را ختنه کنید. این یک عمل جراحی نسبتاً متداول است که پوست سر آلت تناسلی کودک برداشته می شود. معمولاً قبل از ترک بیمارستان ، 2 یا 3 روز پس از تولد انجام می شود.

عمل ختنه به مصر باستان باز می گردد. اعتقاد بر این بود که به مردان کمک می کند تا آن ناحیه را تمیز نگه دارند. البته این اعتقاد درست است، اما امروز ختنه عمدتا به دلایل مذهبی یا فرهنگی انجام می شود. در ایالات متحده آمریکا ، حدود 55٪ از نوزادان اندکی پس از تولد ختنه می شوند. برخی دیگر بعداً عمل جراحی را انجام می دهند ، اما برخی دیگر هرگز آن را انجام نمی دهند.

برای اینکه از بهداشت کلینیک ختنه نوزاد خود اطمینان کامل را داشته باشید ، باید به دکتر متخصص ختنه یا پزشکی که در این زمینه سابقه حرفه ای و دارای کلینیک ختنه  نوزادان باشد ، مراجعه کنید.

قابل ذکر است که دکتر کامبیز هرمان مقدم ، از مجرب ترین دکتر های متخصص ختنه در تهران هستند که با بیش از ده سال سابقه در امر ختنه اطفال فعالیت می کنند.

کلینیک ختنه تهران | دکتر کامبیز هرمان مقدم
کلینیک ختنه تهران | دکتر کامبیز هرمان مقدم

ضرورت انجام ختنه برای پسر ها

همانطور که پیش تر نیز بیان شد در حال حاضر ضرورت ختنه کردن پسر ها در بسیاری از جوامع حتی جوامع غیر اسلامی نیز به اثبات رسیده است. از جمله ضرورت های این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش 15 درصدی احتمال ابتلا به عفونت ادراری در کودکانی که ختنه می‌شوند نسبت به کودکاني كه ختنه نمي‌شوند.
  • نتایج تحقیقات پزشکاه متخصص حاکی از آن است که با انجام ختنه احتمال ابتلا به سرطان آلت تناسلي در سنين بالا به میزان چشم گیری کاهش میابد.
  • کاهش احتمال انتقال عفونت‌های مقاربتی که ممکن است بعد از ازدواج از طریق رابطه زناشويي ایجاد شود با انجام این جراحی ساده.
  • کاهش امکان انتقال ویروس ایدز از طریق ختنه کردن

ختنه در کرج

با توجه به اینکه مراجعه به یک دکتر ختنه متخصص و با تجربه در زمینه ختنه اطفال ، از مهم ترین موارد می باشد ، بنابراین باید توجه ویژه ای به آن داشت. کلینیک دکتر کامبیز هرمان مقدم دارای محیطی آرام و کاملا بهداشتی می باشد که نوزاد در حین عمل ختنه با دستگاه فیکساتور نیز دارای آرامش خواهد بود . ختنه نوزاد در مطب اقای دکتر مقدم بدون بیهوشی صورت می گیرد.

موضوع دیگری که لازم است به آن اشاره گردد این است که در شهر کرج ، با توجه به اینکه ممکن است تعداد مراکز و کلینیک های تخصصی اطفال کم باشد و پیدا کردن مطب خوب برای ختنه در کرج، کمی مشکل باشد ، از این رو امکان یافتن دکتر ختنه در کرج که متخصص باشد ، کمی سخت است.

لازم به ذکر است که با توجه به نزدیکی کرج به تهران و در نظر گرفتن سرعت رفت و آمد ، می توانید به جای ختنه در کرج و یافتن مطب دکتر ختنه در شهر کرج ، به کلینیک دکتر مقدم در یوسف اباد تهران مراجعه کنید تا خدمات مناسب را برای کودک دلبند خود دریافت کنید.

کلینیک دکتر مقدم در یوسف اباد تهران 
کلینیک دکتر مقدم در یوسف اباد تهران 

هزینه ی ختنه کردن
آنچه در خصوص آشنایی با ختنه کردن فرزند پسر لازم بود گفته شد و امید واریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. همانطور که گفته شد یکی از سوالات مهم والدین در خصوص هزینه ی ختنه کردن است. در ادامه با توجه به پورتال ارائه شده توسط برخی بیمارستان ها و نظرات ارائه شده توسط والدین به بررسی هزینه ی ختنه کردن خواهیم پرداخت.

هزینه ی ختنه کردن در مطب

هزینه ی ختنه کردن با توجه به مطب پزشک محترم متخصص ختنه، بعد از مشاوره به والدین نوزاد اعلام می شود.

برای اطلاع از هزینه ختنه در مطب دکتر هرمان مقدم ، با شماره زیر تماس بگیرید.

تماس با ما 02188213218

دستورات یا مراقبتهای پس از عمل ختنه نوزاد:

* کودک را آرام نگه داشته و درصورت بی قراری از قطره استامینوفن (2قطره به ازای هرکیلوگرم) هر 4 تا 6 ساعت به عنوان مسکن استفاده نمایید.

* طی 48 ساعت  بعداز ختنه، هر شش ساعت، محل ختنه را با پماد موپیروسین چرب نمایید و به محل ختنه آب نزنید.

* دو روز بعداز ختنه نوزاد را روزانه حمام کنید و محل ختنه را با آب ولرم و شامپو بچه بشویید، ضمناً نوک مجرای ادراری (وسط حلقه) را با پماد وازلین روزی دو نوبت چرب نمایید تا از خشکی نوک آلت جلوگیری شود.

* پوشک نوزاد نباید شل بسته شود و کمی کیپ بودن از حرکت آلت  جلوگیری کرده و علاوه بر کنترل درد باعث جلوگیری از خونریزی هم می شود.

* به مدت دو روز از نگهداری نوزاد به صورت ایستاده یا خوابیده به شکم خود داری نمایید بلکه ترجیحا” به صورت تاق باز باشد.

جهت اطلاعات بیشتر درباره مراقبتهای پس از عمل ختنه نوزاد به لینک آن مراجعه کنید.

مراقبتهای پس از عمل ختنه نوزاد
مراقبتهای پس از عمل ختنه نوزاد

* تورم وکبودی محل ختنه و ترشحات زردرنگ پشت حلقه طبیعی است و برطرف میشود.

* زمان افتادن حلقه معمولاً  یک تا دوهفته پس از ختنه می باشد.

پس از افتادن حلقه، روزی دو نوبت پوست آلت را به عقب بکشید و نوک آلت و محل ختنه را با پماد وازلین به مدت 4 ماه چرب نمایید تا از تنگی مجرا و چسبندگی جلوگیری شود.

* پس از افتادن حلقه، حتماً جهت کنترل به مطب مراجعه نمایید.

دریافت وقت ویزیت تماس با ما 02188213218