نوروز از ایامی است که بیشتر افراد سعی می‌کنند به مسافرت بروند و زمان‌شان را در اختیار خانواده قرار دهند. در این بین وسایل مختلفی برای مسافرت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند. یکی از وسایل محبوب برای مسافرت، اتوبوس است که به‌خاطر قیمت مناسب، بسیار محبوب شده است. اتوبوس قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر وسایل نقلیه دارد و به همین خاطر همین موضوع انتخاب بسیاری افراد است. اتوبوس بهترین وسیله برای افرادی است که می‌خواهند کمترین هزینه را برای حمل و نقل سفرشان بپردازند. اگر قصد بلیط اتوبوس نوروز 99 را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی مطلب مهم‌ترین نکات در سفر با اتوبوس را با شما در میان بگذاریم.

در سال‌های قبل اتوبوس‌های مسافری دارای مشکلات زیادی بودند. این مشکلات در حدی بود که بسیاری افراد از انتخاب اتوبوس خودداری می‌کردند اما در سال‌های اخیر اتوبوس‌ها پیشرفت بسیاری را تجربه کرده‌اند و راحتی مسافرت با آن‌ها به طرز چشم‌گیری پیشرفت کرده است. امروزه به راحتی می‌توانید با تلفن همراه‌تان خرید بلیط اتوبوس علی بابا را رزرو کنید و در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. فرقی نمی‌کند که برای سفر خود چه مقصدی را در نظر گرفته‌اید درهرصورت اتوبوس می‌تواند وسیله‌ی مناسبی برای سفر نوروزی شما باشد.

مهم‌ترین وسیله‌ها در سفر نوروزی با اتوبوس
مهم‌ترین وسیله‌ها در سفر نوروزی با اتوبوس

مهم‌ترین وسیله‌ها در سفر نوروزی با اتوبوس

مسافرت با اتوبوس می‌تواند سفر لذت‌بخشی را برای شما به‌وجود بیاورد در صورتی‌که برای سفر خود برنامه‌ی مناسبی داشته باشید و تمامی لوازم مورد نیاز سفرتان را به‌همراه داشته باشید. اگر سفر شما بیشتر از ۲ ساعت زمان می‌برد بهتر است وسایل بیش‌تری را به‌همراه داشته باشید تا در سفرتان به مشکلی برنخورید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اتوبوس‌های سفرهای نوروزی، کیفیت‌های مختلفی را دارند البته بهترین نوع اتوبوس‌ برای سفرهای نوروزی، اتوبوس‌های vip است که بالاترین کیفیت را دارند. اگر می‌خواهید خرید بلیط اتوبوس vipرا انجام دهید می‌توانید به‌صورت اینترنتی اقدام کنید تا در وقت و هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کرده باشید. مهم‌ترین وسایل برای سفر با اتوبوس: فلاسک چای، پاوربانک، هندزفری، پتوی مسافرتی نازک، بطری آب معدنی و… از ضروری‌ترین وسایلی است که باید درطول سفر به‌همراه داشته باشید.

همچنین این نکته را هم به یاد داشته باشید که در سفرهای نوروزی، جاده‌های کشور دارای ترافیک سنگین و نمیه سنگین هستند که انتخاب مناسب زمان سفر می‌تواند شما را دقیق‌تر به مقصد برسانند. بهترین زمان برای خرید بلیط اتوبوس علی بابا و مسافرت با اتوبوس در ایام عید نوروز دهه‌ی آخر اسفند است البته به‌شرطی که در این بازه فرصت کافی داشته باشید.

همان‌طور که گفته شد در ایام نوروز زمان رسیدن به مقصد با اتوبوس افزایش پیدا می‌کند و یکی از مشکلات سفر با اتوبوس در نوروز همین قضیه است. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر بخواهید با قطار یا هواپیما مسافرت کنید هزینه‌های سفر شما به‌شدت بیشتر می‌شود. اگر بلیط اتوبوس نوروز 99 تهیه کرده‌اید و به فکر برنامه‌ریزی برای مسیر سفر خود هستید می‌توانید از کارهایی که در ادامه توضیح داده می‌شود استفاده کنید.

مسیر طولانی با اتوبوس را چه طور کوتاه کنیم؟

مطالعه در طول مسیر

شاید قدیمی‌ترین و بهترین راه برای کم کردن سختی مسیرتان، مطالعه باشد. فرقی ندارد که کتاب مطالعه کنید یا روزنامه یا مجلات علمی؛ حتی حل کردن جدول نیز می‌تواند مسیر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند.

البته برای مطالعه در اتوبوس، غالبا کتاب‌هایی که به‌صورت رمان و یا داستان هستند برای خواندن بهتر و مناسب‌تر هستند. اتوبوس‌های جدید و وی‌آی‌پی کیفیت و امکانات ویژ‌ه‌ای دارند که با خرید بلیط اتوبوس نوروز 99 می‌توانید از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که کتاب‌های آموزشی و محاسباتی در بیشتر اوقات نیاز به دقت، نور مناسب و محاسبات دارد که متاسفانه در اتوبوس این شرایط فراهم نیست و بهتر است کتاب‌های رمان یا مجله را در اتوبوس مطالعه کنید. اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ایران را دارید می‌توانید خرید بلیط اتوبوس علی بابا را از سایت تهیه کنید و در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید.

کتاب‌های صوتی و پادکست

استفاده از کتاب‌های صوتی و گوش دادن به پادکست‌ نیز می‌تواند ایده‌ی مناسبی برای آسان‌تر شدن مسیر باشد. امروزه کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها در هر زمینه‌ای تولید می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای پادکست و کتاب صوتی، ساعت‌ها سرگرم شوید. بعد از خرید بلیط اتوبوس علی بابا می‌توانید حوزه مورد علاقه‌تان را در پادکست‌ها یا کتاب‌های صوتی پیدا کنید و سپس در اپلیکیشن‌های آنلاین مخصوص پادکست، به‌دنبال پادکست مورد علاقه‌ی خود بگردید. مدت زمان پادکست‌ها معمولا متفاوت است اما در بیشتر موارد بیشتر از یک ساعت نیست

البته در نسل جدید اتوبوس‌های vip هر فرد به یک مانیتور اختصاصی دسترستی دارد و می‌توانید از برنامه‌ها و فایل‌های بارگذاری شده بر روی آن استفاده کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که این مانتیورها قابلیت پخش هم دارند به‌ این معنا که شما می‌توانید با استفاده از یک خروجی مانند فلش، فایل‌ها و موسیقی‌های خود را استفاده کنید که البته برای این کار بهتر است از یک هندزفری استفاده کنید چون این مانیتورها خروجی مستقیم اسپیکر ندارند و برای شنیدن صدای آن‌ها باید از هندزفری یا هدست‌های سیم‌دار استفاده کنید.

مقصدی غیرتکراری برای سفری به دل طبیعت

در این مطلب نکات مختلف برای مسافرت با اتوبوس را مطرح کردیم و نکات مثبت و منفی سفر با اتوبوس را بررسی کردیم. برای مسافرت با اتوبوس شما کمترین هزینه را می‌پردازید و می‌توانید سفر دلچسبی را در نوروز ۹۹ تجربه کنید؛ شما با خرید بلیط اتوبوس vip می‌توانید نوروز امسال، به هر کجای ایران سفر کنید و امنیت و آرامش را تجربه کنید.