طرز تهیه ژله تخم مرغی و دسر شیک و فانتزی با ژله+دسر مجلسی

ژله تخم مرغي خرده شيشه,ژله تخم مرغي رنگين كماني,طرز تهیه ژله تخم مرغی
ژله تخم مرغي خرده شيشه,ژله تخم مرغي رنگين كماني,طرز تهیه ژله تخم مرغی

مواد لازم برای تهیه ژله تخم مرغی

رنگ خوراکی مجاز-ژله آلوئه ورا-پودر ژلاتین-شیر-شکر-وانیل

طرز تهیه ژله تخم مرغی

برای تهیه این دسر شیک و مجلسی می توانید هم از پوسته طبیعی تخم مرغ و هم از قالب های تخم مرغ شکل استفاده کنید. برای تهیه ژله با پوست تخم مرغ ابتدا دو طرف پوست تخم مرغ را سوراخ کنید یک طرف سوراخ بزرگتر باشد. از طرف سوراخ کوچک تر فوت کنید تا سفیده و زرده تخم مرغ از سوراخ بزرگتر خارج شود. بعد از خارج شدن مواد تخم مرغ، پوست تخم مرغ را بشویید و اجازه بدهید خشک شود.

برای تهیه قسمت سفید ژله، یه قاشق مرباخوری سرپر پودر ژلاتین و نصف استکان آب را داخل یک ظرف بریزید و مخلوط کرده و کنار بگذارید. بعد دو پیمانه شیر را با دو سوم پیمانه شکر ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا زمانی که شکر حل شده و شیر کمی داغ شود بعد مخلوط ژلاتین را که از قبل آماده کرده بودید و نوک قاشق وانیل را به مخلوط شیر و شکر اضافه و هم بزنید تا ژلاتین کاملا حل شود. بعد ترکیب بدست آمده را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

سوراخ کوچک تخم مرغ را با چسب نواری بگیرید و مخلوط را از طرف بزرگتر و با دقت داخل تخم مرغ بریزید یا اگر از قالب های تخم مرغی میخواهید استفاده کنید، قالب تخم مرغی را با روغن مایع چرب کنید بعد ژله را با سرنگ یا قطره چکان داخل قالبتان تزریق کنید و بگذارید داخل بخچال تا سفت شود. توجه داشته باشید برای ثابت ماندن تخم مرغ ها باید از شانه تخم مرغ استفاده کنید.

برای لایه های رنگی یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک و نیم پیمانه آب جوش خوب مخلوط کنید تا شفاف شود بعد به چند قسمت تقسیم کنید، هر قسمت را به وسیله خلال دندان با رنگ خوراکی مخلوط کنید و بگذارید خنک شود تعداد رنگ ها به سلیقه خودتان بستگی دارد. برای این کار هر رنگی که داخل قالب میریزید به مدت 15 تا 20 دقیقه قالب را داخل یخچال قرار دهید تا رنگ ها کاملا خود را بگیرند و با یکدیگر قاطی نشوند.

هنگامی که قالب پر شد هفت ساعت یا یک شب داخل یخچال بگذارید تا کامل سفت شود. برای جدا کردن ژله از قالب، آن را لحظه ای داخل آب گرم قرار بدهید و بعد ژله را از قالب یا پوست تخم مرغ جدا کنید.

نکته

برای زیباتر شدن داخل این ژله می توانید از تکه های میوه یا پاستیل های رنگی و یا سياهدانه و تخم شربتی استفاده کنید. می توانید دانه های انار را داخل قالب ریخته و مایع ژله را روی آن بریزید و ژله انار را برای شب یلدا آماده کنید.

 

مطالب پیشنهادی

طرز تهیه دسر ژله خرده شیشه ای

آموزش تزیین ژله آلوئه ورا با سیب به شکل گل