طرز تهیه دسر ژله خرده شیشه ای “ژله موزاییکی” با شیر کاکائو , دسر مجلسی

طرز تهیه ژله خرده شیشه، روش تهیه ژله موزاییکی با شیر کاکائو
طرز تهیه ژله خرده شیشه، روش تهیه ژله موزاییکی با شیر کاکائو

دستور تهیه این ژله ی بسیار زیبا و مجلسی بسیار آسون و راحته که برای پذیرایی در انواع مهمانی های خودمانی و مجلسی مناسب هست .

مواد لازم برای تهیه دسر خرده شیشه شیر کاکائو

  • ژله آلبالو  2 بسته (ژله با هر طعمی که دوست داشتید می توانید استفاده کنید)
  • ژله آلوئه ورا  1 بسته
  • شیرکاکائو  1 لیوان
  • آب جوش  4 لیوان

طرز تهیه دسر خرده شیشه شیر کاکائو

ابتدا دو بسته ژله آلبالو را با سه لیوان آب جوش حل کنید و داخل یک ظرف مستطیل یک لایه نازک بریزید تا کاملا سفت شود به صورت مربع های کوچک برش بزنید و همه را داخل قالب مورد نظر بریزید.

سپس ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آبجوش حل کنید و بگذارید سرد شود بعد از خنک شدن یک لیوان شیر کاکائو به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و آرام روی خورده ژله ها داخل قالب بریزید اجازه بدهید دو ساعت داخل یخچال بماند و بعد ژله را از داخل قالب جدا کنید.

نکات مهم درباره جدا کردن ژله خرده شیشه

ژله آماده شده را چه جوری تو ظرف سرو برگردونیم که خراب نشه؟

اگر از قالب های سیلیکونی استفاده می کنید که خیلی راحت اول دور تا دور ژله را باچاقو ببرید که ژله از دیواره ظرف آزاد بشه بعد ظرف سرو را روی قالب بگذارید و برش گردونید ژله خیلی خوشگل میفته تو ظرف و اگر اذیت کرد می تونید ته قالب رو با سشوار کمی گرمش کنید و برگردونید.

اگر از قالب معمولی استفاده می کنید سینک ظرفشویی یا یه ظرف بزرگتر از قالب را پر آبجوش کنید به مدت ۳۰ ثانیه داخل آب گذاشته و بردارید اگر جدا نشده بود ۳۰ ثانیه دیگه نیز این کارو انجام بدین اما توجه داشته باشید که یه دفعه 1 دقیقه نگذارید و یادتون بره که همه ژله آب میشه.

اما اگر این دسر رو داخل ظرف پیرکس درست کردید اونم راحته قبل از اینکه ژله را توش درست کنید حتما ظرف را خیس کنید و بعد ژله را بریزید داخلش و موقع سرو، ظرف سرو را روی ظرف پیرکس گذاشته و برگردانید.

نکته

در همه حالت ها اول دور ژله را باچاقو از دیواره ظرف آزاد کنید.