سوال : احتمال بارداری با وجود تنبلی تخمدان چقدر است ؟

سلام . من تنبلی تخمدان دارم و بعد از 2 سال هنوز موفق به بارداری نشدم . احتمال بارداری با وجود تنبلی تخمدان چقدره و روش های درمان این مشکل چی می تونه باشه .
سوال‌: تنبلی تخمدان و بارداری » کیا با تنبلی تخمدان باردار شدن ؟
سوال‌: تنبلی تخمدان و بارداری » کیا با تنبلی تخمدان باردار شدن ؟
پاسخ برخی از کاربران :
  • مریم : نگران نباشید ، من این مشکل رو داشتم و با تجویز پزشک ، قرص متفورمین و اسید فولیک رو دو ماه پشت سر هم هر شب مصرف کردم و بعد از 3 ماه باردار شدم .
  • نیلوفر : من با وجود تنبلی تخمدان و کیست کوچک و همینطور ضعیف بودن اسپرم شوهرم ، با مصرف چند ماه قرص متفورمین باردار شدم . شوهرم هم دارو مصرف می کرد و هر شب رابطه داشتیم.
  • نسرین : دکتر برای منم متفورمین تجویز کرده ولی وقتی می خورم حالت تهوع می گیرم برای همین نمی تونم دوره ترمان رو تکمیل کنم .
  • لیلا : من 9 ماهه فولیک اسید ویتامین E و ژل رویال استفاده می کنم هنوز خبری نیست .
  • زینب : اگر تنبلی تخمدان داری هرچه زودتر اقدام کن ممکنه قبل از ایجاد ناباروری ، باردار بشی . مخصوصا اگر پریود منظم داشته باشی احتمال بارداری خیلی زیاده .
  • نسترن : من پریودهام یه بار یه هفته دیر میشه یه بار زودتر پریود میشم .دکتر بهم گفت در این حد باشه نامنظم محسوب نمی شه و احتمال بارداری زیاد هست .

پاسخ به سوال : آیا تنبلی تخمدان باعث عدم بارداری می شود و راه درمان چیست ؟

تقریبا 10 درصد از زنان دچار تنبلی تخمدان هستند که می تواند به مشکلات بارداری منجر شود. با این حال ابتلا به این مشکل به این معنی نیست که شما هیچ وقت نمی توانید باردار شوید و یا حاملگی شما با مشکل همراه خواهد بود. از افراد مشهور می توان به ویکتوریا بکهام اشاره کرد که با وجود مبتلا بودن به تنبلی تخمدان ، 4 بچه به دنیا آورده است .

تخمدان ها دارای کیسه های کوچکی هستند که تخمک ها داخل این کیسه ها رشد می کنند و به موقع رهاسازی می شوند. در مواردی در افرادی که دچار تنبلی تخمدان هستند ، رشد این کیسه ها دچار اختلال شده و تخمک ها آزاد نمی شوند و به همین دلیل بارداری اتفاق نمی افتد و پریود نیز در این افراد نامنظم خواهد بود.معمولا در صورتی که دوره قاعدگی شما بیش از 35 روز طول بکشد ، احتمال بارداری بسیار کاهش پیدا می کند.

روش های درمان تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک برای بارداری

یکی از اولین روش ها برای درمان و باردار شدن در این افراد ، کاهش وزن است .کاهش وزن به صورت 5 الی 7 درصد در طول شش ماه می تواند احتمال بارداری را بیش از 70 درصد افزایش دهد.البته در صورتی که تنبلی تخمدان شما از نوع مقاوم باشد ، احتمالا کاهش وزن و لاغری ، کمکی به شما نخواهد کرد.

کسانی که مشکل تنبلی تخمدان دارند معمولا دچار مقاومت به هورمون طبیعی انسولین بدن هستند که باعث نامتعادل شدن قند خون می شود.پیروری از رژیم غذایی اصولی ، ورزش کردن ، کنترل استرس و همچنین مصرف داروهایی مانند متفورمین و کلومیفن سیترات تحت نظر پزشک نیز می تواند بسیار مفید باشد.

توجه داشته باشید که مصرف متفورمین برای درمان تنبلی تخمدان و افزایش احتمال بارداری ، می تواند احتمال دوقلوزایی را نیز افزایش دهد.

تنبلی تخمدان باعث ناباروری می شود ؟ بله
نشانه ها چاقی ، افزایش وزن ، مشکل کنترل قند خون ، پریود نامنظم
عوارض احتمالی تاخیر پریود ، خونریزی غیر معمول قاعدگی ، مشکل در بارداری ، سقط جنین ، دیابت بارداری
درمان طبیعی کاهش وزن ، رژیم غذایی اصولی ، کنترل قند خون با گیاهان دارویی
داروهای تجویزی احتمالی کلومیفن سیترات ، متفورمین ، اسید فولیک

جستجوهای مرتبط :

تنبلی تخمدان و بارداری سریع و بارداری دوم ,چه بخوریم کیا با تنبلی تخمدان شدید باردار شدن, بهترین قرص ورزش مناسب برای تنبلی تخمدان