سلام .

خوردن بادمجان در دوران بارداری خوبه یا بد ؟

تازگیها خیلی هوس بادمجان کردم.از ترشی بادمجان گرفته تا انواع و اقسام غذاهایی که با بادمجان درست میشن .بعضی ها میگن بخور هیچ ضرری نداره ولی بعضی ها می گن ممکن ضرر داشته باشه و مثلا پوست نوزاد سیاه میشه و یا حتی امکان سقط جنین وجود داره .نظر شما چیه ؟

خوردن بادمجان در دوران بارداری خوبه یا بد ؟
خوردن بادمجان در دوران بارداری خوبه یا بد ؟

پاسخ برخی از کاربران :

 

مریم نه بد نیست . من از دکتر پرسیدم گفت بد نیست
لیلا هر چیزی کم خوبه و در دوران بارداری زیاد بخوری ضرر داره
افسانه فکر نمی کنم باعث سقط جنین بشه ولی سودا داره و مضره
عاطی من شنیدم می تونه باعث لک های پوستی مادر بشه
آرزو میگن چون باعث نفخ میشه می تونه اذیت کننده باشه
مهری من شنیدم باعث تیرگی پوست نوزاد میشه

 

پاسخ : آیا بادمجان در دوران بارداری مضر است و عوارض دارد ؟

بادمجان به دلیل داشتن فیتوهورمونها ممکن است منجر به سقط جنین شود و به همین دلیل مصرف زیاد بادمجان در بارداری توصیه نمیشود.همچنین بادمجان حاوی مقدار زیادی توکسوپلاسموز است و زمانی که به صورت کال و در اندازه زیاد مصرف شود میتواند منجر به زایمان زودرس شود. به گفته محققان بادمجان زمانی که بیش از حد مصرف شود انقباضات رحم را تحریک کرده و میتواند به زایمان زودرس بیانجامد. زنان باردار باید به خاطر داشته باشند که در صورت سابقه حساسیت بهتر است در دوران بارداری از بادمجان استفاده نکنند.

دکتر قدیر محمدی، متخصص طب سنتی:
تا جایی که اطلاع دارم بادنجان چون سودا زا است، مصرف آن در زن باردار مضر است. از دیدگاه طب سنتی سرد و خشک است. مصرف غذاهایی مثل بادنجان که طبیعت خشک دارند، باعث احساس سردی و خشکی در بدن می شود و همچنین می تواند سبب بروز توهم در فرد شود. همچنین وجود سودا می تواند افکار منفی در فرد ایجاد کند. افکار منفی مثل شک و دو دلی. یعنی ممکن است ما حرفی بزنیم که از گفتن آن هیچ منظور خاص و بدی نداشته باشیم اما کسی که در بدنش سودا وجود دارد، با شنیدن آن حرف دچار سوء تفاهم می شود.

نکته بعدی اینکه مصرف بادنجان می تواند باعث شود تا کک و مک در صورت خانم ها زیاد شود. نکته مهم دیگر اینکه فساد چهره می آورد و پوست را خراب می کند. اما در خصوص این که ایشان گفته اند مصرف بادنجان پوست نوزاد را تیره می کند، باید بگوییم که بله درست است چون همان طورکه اشاره کردیم مصرف آن سودا تولید می کند و باعث می شود تا پوست بچه تیره شود.

فواید مصرف کم و اصولی بادمجان در دوران بارداری

  •  از آن‌جايي كه بادمجان منبع بسیار خوبی از ویتامین C، نیاسین، ب‌کمپلکس، ویتامین A و ویتامین E است، بنابرای مصرف آن هم برای رشد بهینه جنین موجود در داخل رحم مادر باردار بسيار ضروری می‌باشد.
  • اضافه کردن بادمجان به رژیم غذایی زنان باردار تاثیرات شگفت‌انگیزی در تنظیم دیابت بارداری دارد.
  • مصرف بادمجان در دوران بارداری کمک می‌کند تا عمل هضم غذاها به آسانی صورت گیرد./
  • بادمجان یک منبع غنی از فولات است و اسید فولیک هم یک ماده غذایی بسیار مهم براي دوران بارداری است.

جستجوهای مرتبط :

خوردن گوجه بادمجان در بارداری بادمجان در بارداری , خوردن ترشی بادمجان در بارداری خوردن کنسرو بادمجان ,در بارداری بادمجان برای بارداری خوبه بادمجان در سه ماهه اول بارداری ,خوردن بادمجان درماههای اول بارداری خوردن کلاهک بادمجان در بارداری