آموزش پخت پیتزای پنیر و دستور پخت پیتزای پنیر

آموزش پخت پیتزای پنیر و دستور پخت پیتزای پنیر و روش تهیه پیتزای پنیر
آموزش پخت پیتزا پنیر و دستور پخت پیتزای پنیر و روش تهیه پیتزای پنیر

مواد لازم برای تهیه پیتزا پنیر

  • پنیر پارمسان   ۱۵۰ گرم
  • پنیر موزارلا    ۱۵۰ گرم
  • پنیر ریکوتا   ۱۵۰ گرم
  • خمیر پیتزا   ۱ عدد
  • سس کچاپ   ۴ قاشق غذاخوری
  • ریحان   مقداری برای تزیین

آماده سازی و پخت حدود 25 دقیقه

طرز تهیه پیتزا پنیر

مثل همیشه قبل از شروع هر کاری، فر را روی دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا از قبل گرم شود. کف قالب یا ظرف مورد نظری که می خواهید داخل فر قرار دهید را به کمک روغن کمی چرب کنید سپس خمیر پیتزا را روی ظرف قرار دهید. روی خمیر را هم کمی با روغن چرب کنید سپس سس کچاب را روی خمیر بمالید تا کاملا خمیر را بپوشاند.

پنیر‌ها را به ترتیب ریکوتا، موزارلا و پارمزان روی سطح خمیر بریزید. اگر دوست داشتید لبه های خمیر کریسپی و طلایی رنگ شوند، از مقدار کمتری پنیر برای کناره های خمیر استفاده کنید. برگ ریحان های تازه را خرد کنید و روی پنیر پیتزاها بریزید.

در ادامه خمیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و تا زمانی که خمیر کاملا ذوب و به رنگ طلایی شود، داخل فری که از قبل با درجه حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید، قرار دهید. نکته مهم در تهیه پیتزا درجه حرارت بالای فر و گرم بودن فر قبل از قرار دادن خمیر درون فر است. بنابراین فر را حتما از قبل گرم کنید.

بعد از این که پیتزا را از فر بیرون آوردید، آن را با آویشن تزیین کرده و داخل ظرف مناسب سرو کنید.

پنیر ریکوتا چیست؟

ریکوتا یک نوع پنیر ایتالیایی است که معمولاً از شیر گوسفند و با باقی‌مانده آب پنیر پس از تولید پنیر تهیه می‌شود. ریکوتا در لغت به معنای دوباره پخته شده‌ است. بدلیل اینکه طی فرایند تولید، بیشتر چربی جذب پنیر اصلی می‌شود، ریکوتا دارای چربی پایینی است.

پنیر موزارلا از چه چیزی تهیه می شود؟

موزارلا، نامی عمومی برای انواعی از پنیرهای نیمه نرم ایتالیایی است که از شیر گاو یا گاومیش تهیه می‌شوند. برای تهیه آن پنیر تازه را در آب نزدیک به دمای جوش حرارت داده و در قطعه‌های کروی کوچک در آب نمک غلیظ نگه می‌دارند. این پنیر بسیار کِش می‌آید و در صبحانه و عصرانه، غذاهای پاستایی، لازانیا، داخل سوپ، سالاد و غیره استفاده می‌شود. این پنیر در ایران به صورت منجمد و رنده شده با نام پنیر پیتزا نیز عرضه می‌شود و شبیه پنیر تازه-محلی می‌باشد.

نکاتی درباره پنیر پارمسان

پنیر پارمیجانو (که پارمیژان یا پارمیزان یا پارمسان نیز گفته می‌شود) پنیری ایتالیایی است که از ۲۲ تا ۲۴ کیلو شیر گاو تهیه می‌شود و ساختن آن ۸ ماه زمان می‌برد. پنیر پارمیجانوی نرسیده به‌عنوان پیش‌غذا (اُردُور) و مزه مصرف می‌شود و پنیر پارمیجانوی رسیده را به‌صورترنده‌کرده یا پودرشده در برنج و سوپ و انواع پاستا یا ماکارونی استفاده می‌کنند.

“پارمیجانو” در زبان ایتالیایی، صفت برای شهر «پارما» است که در زبان فرانسوی “پارمِسان” گفته می‌شود.

منبع : kalleh.com