زیبایی و شادابی با پای مرغ|درمان چین و چروک با پای مرغ|خواص پای مرغ

راه های جوان نگه داشتن پوست,جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست
راه های جوان نگه داشتن پوست,جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست

فواید پای مرغ برای پوست صورت

یکی از مهمترین راه های جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست استفاده مناسب از کلاژن در وعده ها و موادی است که مصرف میکنیم. مزایای مصرف مواد حاوی کلاژن تنها برای استخوان ها و قلب نیست بلکه برای پوست به خصوص زیبایی و جوانسازی پوست بسیار اهمیت دارد و در واقع ماده ای برای افزایش استحکام پوست در برابر چروک شدن است. برای داشتن پوستی صاف و زیبا بایستی بدن شما از لحاظ موادی همچون کلسیم و پروتئین غنی باشد تا قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشد و در نتیجه با گذر زمان و افزایش سن، پیری به سراغ پوست شما نیاید.

خاصیت شگفت انگیز پای مرغ در از بین بردن چین و چروک صورت
خاصیت شگفت انگیز پای مرغ در از بین بردن چین و چروک صورت

خاصیت شگفت انگیز پای مرغ در ازبین بردن چین و چروک صورت

در زبان یونانی کلاژن به معنای تولید کننده چسب است. این چسب طبیعی در واقع پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست، تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. این ترکیب همچنین در مواد ژلاتینی بدن مانند زجاجیه چشم (همان مایع ژله ای مانند و بدون عروق و شفاف کره چشم) نیز وجود دارد. کلاژن 5 نوع دارد و حدود 80 درصد وزن بافت های رابط را در بر می گیرد. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ی ساده در ترکیب کرم های زیبایی است.

کلاژن ماده ای است که برای جوان ماندن پوست اهمیت فراوانی دارد و در واقع هزینه های بالایی که برای از بین بردن چین و چروک صورت افراد صورت می گیرد مربوط به تزریق در رابطه بااین ماده است. پروتئین ، کلسیم و کلاژنی که بدن شما برای جوانی و زیبایی نیاز دارد در پای مرغ وجود دارد .

پای مرغ منبع غنی از کلسیم و پروتئین و مهم تر از همه کلاژن است که در واقع با مصرف آن به نوعی بدن خود را از لحاظ استحکام و زیبایی بیمه می کند و این مهم ترین علت علاقه ی چینی ها به مصرف پای مرغ است. در ادامه به برخی دیگر از خاصیت های مهم پای مرغ اشاره کرده ایم.

خواص درمانی پای مرغ

  • درمان پوکی استخوان
  • ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • درمان سرماخوردگی و ضعف شدید
  • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر
  • بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
  • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
  • درمان بیماری راشیتیسم
  • بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
  • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
  • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین

 

مصرف پای مرغ برای درمان افسردگی

پای مرغ را چه ماشينی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تميز بشوييد و پوست زرد رنگ آن را پاک كنيد، روی آتش كباب كنيد و بخورید. مد نظر داشته باشيد كه فقط ناخن های آن را بكنيد و انگشتان بايد باشد. چندين بار در روز این غذا را میل کنید. به زودی و به فاصله يک هفته می‌بينيد كه چه جادويی می‌كند. مصرف پای مرغ بدون كندن پوست آن بسيار مؤثر در درمان افسردگی و کاهش اضطراب می‌باشد. اين روش نه شيميايی هست و نه اثرات جانبی دارد.

روش مصرف پای مرغ

1 کیلو پای مرغ را تمیز کرده و شستشو دهید سپس به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای بریزید و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و زیر آن را کم کنید و به مدت 4 تا 6 ساعت، با حرارت ملایم بپزید، پس از این که کاملا پختند به 2 طریق می توانید مصرف کنید، هم می توانید پای مرغ ها را بعد از جدا کردن ناخن هایش همین جوری بخورید و هم می توانید داخل مخلوط کن بریزید و به شکل عصاره در بیاورید و داخل فریزر بگذارید و برای خوشمزه تر شدن سوپ و انواع خورشت از آن استفاده کنید.

نکته مهم : افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

منابع : hakimtehrani.com
bme711.ir

الو دکتر