طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده | رولت گوشت

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده ،دستور تهیه رولت گوشت
طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده ،دستور تهیه رولت گوشت

انواع رولت گوشت با گوشت چرخ کرده

یکی از انواع غذا هایی که با گوشت چرخ کرده می توان تهیه کرد، “رولت گوشت” است؛ این غذا بسیار خوش طعم است و از آن دسته غذاهایی است که هر کس می تواند مطابق سلیقه و ذائقه خود مواد تشکیل دهنده آن ، البته بجز گوشت چرخ کرده را تغییر دهد و براساس میل خود از مواد متنوع تری برای داخل رولت استفاده کند. رولت گوشت، غذایی بسیار مقوی و سرشار از انواع املاح، ویتامین و پروتئین است.

مواد اولیه رولت گوشت چرخ کرده

به طور کلی رولت گوشت ، از گوشت چرخ کرده مخلوط گوسفند و گوساله، پیاز، زعفران آب کرده، فلفل سیاه، نمک، رب گوجه فرنگی تهیه می شود و برای داخل رولت می توان بسته به ذائقه از زرشک، گردوی خرد شده، تخم مرغ، و قارچ استفاده کرد.

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده

برای تهیه این رولت، گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، نمک و فلفل، و زعفران را مخلوط کرده و آن را داخل دستگاه غذاساز بریزید و اجازه دهید خوب مخلوط شوند و یک خمیر یک دست، درست شود. خمیر به دست آمده، در صورتی که به دست شما نچسبد برای درست کردن رولت آماده است.

اگر خمیر حاصله ، به دست می چسبد آنقدر آن را ورز دهید تا دیگر به دست نچسبد. یک پیاز دیگر را نگینی خرد کنید و با کمی روغن در ماهی تابه تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. سپس نمک، فلفل، بقیه زعفران، و رب را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ رب باز شود و آب را به آن اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سس بجوشد. خمیر گوشت را در کف سینی به ارتفاع یک سانتی متر به شکل مستطیل پهن کنید و داخل آن را به صورت یکنواخت با مواد دلخواه بپوشانید. گوشت را رول کنید و لبه های گوشت را به هم بچسبانید.

آن را در ظرفی قرار داده و سس را روی آن بریزید، در ظرف را ببندید و روی شعله ملایم به مدت نیم ساعت قرار دهید تا بپزد. رولت گوشت را می توانید با سیب زمینی سرخ شده، هویج یا انواع سبزیجات مورد علاقه خود تزئین کنید و با نان میل کنید.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم