خورشت کدو با گوشت چرخ کرده | طرز تهیه خورش کدو بسیار خوشمزه

خورشت کدو با گوشت چرخ کرده ، طرز تهیه خورش کدو با گوشت چرخ کرده
خورشت کدو با گوشت چرخ کرده ، طرز تهیه خورش کدو با گوشت چرخ کرده

بعضی مواقع هست که وقت کافی برای پختن گوشت تکه ای ندارید، اما مجبورید توی خورشتتان گوشت اضافه کنید ، در این زمان استفاده از گوشت چرخ کرده بهترین  کمک برای شما به حساب می آید. شما می توانید انواع خورشت را با گوشت چرخ کرده تهیه کنید. یکی از خورشت هایی که می توان به سرعت با گوشت چرخ کرده تهیه کرد، خورشت کدو است. خورشت کدو یکی از قدیمی ترین و البته خوشمزه ترین خورش های ایرانی می باشد.

مواد لازم برای تهیه خورشت کدو

پیاز خرد شده 1 عدد متوسط

گوشت چرخ کرده  نیم کیلو

کدو  6 عدد

رب  2 قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل و زردچوبه به مقدار دلخواه

طرز تهیه خورشت کدو با گوشت چرخ کرده

برای تهیه این خورشت، ابتدا پیاز ها را در یک ماهیتابه نسبتا بزرگ ریخته و خوب تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید، سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه کنید و  کمی تفت دهید، بعد نمک و فلفل و زردچوبه و رب را به آن اضافه کنید و دوباره خوب تفت دهید. کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا پخته شود. کدوها را به شکل دلخواه خرد کرده و در یک ماهی تابه با کمی روغن و نمک تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و سپس آن را به سایر مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا حداقل نیم ساعت مواد کاملا بپزند و جا بیفتند. این خورشت را می توانید با برنج یا نان میل کنید.

نکته : شما میتوانید پیاز و گوشت چرخ کرده را بدون سرخ کردن با هم قاطی کنید و بعد از سرخ شدن کدو ها ، با گوشت چرخ کرده به اندازه گردو ، قلقلی های کوچک درست کنید و توی خورشت بیندازید.

این مقدار خورش برای تعداد 4 نفر مناسب است.

خواص درمانی کدو

کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش فراوان است و دارای انواع املاح و مواد معدنی و ویتامین است. این گیاه از بیماری های اسکوربوت ، کبودی ، کمبود ویتامین ث ، سرطان ، پیری زودرس جلوگیری می کند. خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد، از افزایش قند و چربی خون جلوگیری می کند، آسم را به علت داشتن ویتامین ث درمان می کند، بینایی را تقویت می کند و موجب سلامت چشم می شود، موجب تقویت حافظه می شود، کالری کمی دارد و بیش از ۹۵ درصد آن را آب تشکیل می دهد به همین علت برای افرادی که رژیم دارند مناسب است، برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است، خون ساز است، یبوست و سوء هاضمه را برطرف می کند، ادرار آور است، تب را پایین می آورد و برای یرقان مفید است.

مضرات کدو سبز

مصرف بیش از حد این گیاه برای کسانی که طبعی سرد دارند یا در مناطق سرد زندگی می کند مناسب نیست؛ زیرا موجب نفخ، سنگینی و درد معده می شود. همچنین کسانی که نفخ روده و دل درد دارند مصرف این گیاه برایشان مناسب نیست، زیرا موجب بی حسی روده و معده می شود.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم