کوکی سمولینا | طرز تهیه کوکی سمولینا | انواع دسر مجلسی خانگی

درست کردن کوکی سمولینا,نحوه پخت کوکی سمولینا
درست کردن کوکی سمولینا,نحوه پخت کوکی سمولینا

مواد لازم برای کوکی سمولینا

آرد  100 گرم
آرد سمولینا  100 گرم
بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
پودر هل  1 قاشق چایخوری
پودر شکر  50 گرم
کره  100 گرم

طرز تهیه کوکی سمولینا

فر را روی دمای 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید کره و پودر شکر با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود، در کاسه ای جداگانه آرد و بکینگ پودر و آرد سمولینا را مخلوط کرده و به مواد فوق اضافه کرده و هل را نیز بیفزایید.

خمیر به دست آمده را مابین دو دست گرد می کنیم (به اندازه یک دوم قاشق سوپخوری) و روی کاغذ روغنی با فواصل مشخص بر روی سینی فر گذاشته، سینی را به مدت 18 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد بعد از پخت اجازه دهید تا کوکی کاملا خنک شود و بعد آن را از روی سینی بردارید و در ظرف اصلی بچینید.

نکاتی برای تهیه کوکی سمولینا

آرد سمولینا از یک نوع گندم به نام دوروم بدست می آید.

این گندم نسبت به سایر ارقام گندم دارای املاح و مواد معدنی بیشتری است، پروتیین زیادتری دارد و ماکارونی تهیه شده با آرد این گندم به رنگ زرد کهربایی می باشد که این رنگ به علت وجود بتاکاروتن (که پیش ساز ویتامین A می باشد) و یک نوع آنتی اکسیدان (که خاصیت ضد سرطانی دارد) در سمولینا است.

این آرد ویتامین B و هیدرات های کربن غنی تری هم دارد. همچنین ذرات آرد سمولینا از ذرات آرد نول درشت تر است که مزیت درشت بودن ذرات آرد سمولینا این است که نشاسته در مغز ذرات آرد باقی می ماند، لذا لعاب کمتر و چسبندگی ماکارونی ها به مراتب کمتر خواهدبود و نهایتا منجر به تولید محصول باکیفیت تر خواهد شد.

این آرد را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

در ایران فروش و مصرف آرد سمولینا رواج چندانی پیدا نکرده است اما به دلیل خواص این آرد از آن در تهیه غلات صبحانه، پودینگ‌ها و کوسکوس (نوعی غذای بربری) می‌توان استفاده کرد.

منبع : ماهنامه کیک و شیرینی – bartarinha.ir