خواص دارویی و درمانی خرنوب – تقویت و افزایش اسپرم

خواص دارویی ودرمانی خرنوب

 خواص دارویی و درمانی خرنوب - تقویت و افزایش اسپرم
خواص دارویی و درمانی خرنوب – تقویت و افزایش اسپرم

منبع غنی از انواع ویتامین های گروه B به ویژه  B1 ، همچنین مهمترین و بارز ترین خاصیت این گیاه تقویت اسپرم می باشد . در مردان تعداد طبیعی اسپرم، 40 میلیون در میلی‌لیتر و بیشتر می‌باشد. با کاهش این مقدار احتمال باردار شدن خانم کاهش می‌یابد آنچه اهمیت دارد فقط تعداد کل اسپرم نیست، حتی اگر مقدار اسپرم در حد طبیعی نیز باشد (40 میلیون در میلی‌لیتر و بالاتر) اگر تعداد اسپرم متحرک، کم باشد نیز احتمال حامله شدن خانم کم خواهد بود. متحرک بودن اسپرم‌ها نیز مهم است، افرادی را می‌شناسم که در کل 7 الی 8 میلیون در میلی‌لیتر اسپرم داشته‌اند و صاحب فرزند شده‌اند.

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد
بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد

بر اساس طب سنتی خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد مهمترین و اصلی‌ترین خاصیت خرنوب استفاده از آن برای رفع مشکلات ناباروری مردان می باشد. مصرف دانه های این گیاه، باعث افزایش تحرک اسپرمها و کیفیت آنها میشود و از همین رو مشکل ناباروری آقایان که عموما به دلیل کمبود اسپرم و کندی سرعت آن مربوط میشود را برطرف میکند. هم تعداد اسپرم‌های متحرک موجود در این 7 الی 8 میلیون اسپرم را افزایش می‌دهد و هم اسپرم‌های متحرک را پرتحرک‌تر می‌کند.

خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه
خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه

از طرفی تعداد کم اسپرم متحرک را افزایش می‌دهد و از طرف دیگر برای اسپرم‌های متحرک موجود نیز تحرک و فعالیت بیشتری را سبب می‌شود. با وجودی که تعداد اسپرم آنها از اندازه طبیعی بسیار کم است به علت اینکه درصد مشخصی از اسپرم‌ها دارای حرکت بسیار سریع هستند احتمال رسیدن آنها به تخمک، بالا خواهد بود. در سایه این امر با وجود کم بودن تعداد اسپرم از اندازه طبیعی، حاملگی می‌تواند شروع شود.

خَرنوب (نام علمی: Ceratonia siliqua)
خَرنوب (نام علمی: Ceratonia siliqua)

خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه، که کشت آن حداقل مربوط به مدت ۴۰۰۰ سال قبل بوده است،خَرنوب (نام علمی: Ceratonia siliqua) نام یک گونه گیاه دارویی از سرده خرنوب است. میوه‌ای است که از ۵۰۰۰ سال پیش شناخته شده‌است. چند صد سال پیش از این، بجای شکر در پخت شیرینی‌ها از آن استفاده می‌شد یا به جای شکر خورده می‌شد. این گیاه به به یونانیان باستان، که دانه های این گیاه در یونان و ایتالیا کاشته اند نسبت داده اند، در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد و احتمال می رود که بذر آن زمان حمله اسکندر به ایران از یونان وارد شده باشد.

خرنوب
خرنوب

خرنوب از میان کشورهای حاشیه دریای مدیترانه، در ایتالیا، اسپانیا و ترکیه به مقدار فراوان پرورش می‌یابد. نزدیک به ۳۵٪ از مواد موجود در خرنوب، کربوهیدرات‌های با ساختار مولکولی ساده می‌باشند و باز نزدیک به ۴۰٪ آن از نشاسته با ساختار مولکولی پیچیده تشکیل یافته‌است. میزان چربی آن بسیار کم و در حدود ۱٪ است. بهترین جایگزین برای استفاده بجای کاکائو می‌باشد. دارای کافنوئیدهای کاکائو نمی‌باشد.

سایر خواص و فواید خرنوب عبارتنداز :
سایر خواص و فواید خرنوب عبارتنداز :

سایر خواص و فواید خرنوب عبارتنداز :

  • ادرار آور
  • مفید در درمان سرفه
  • مفید در درمان تنگی نفس
  • خلط آور
  • از بین برنده تورم ریه
  • مفید در درمان اسهال
  • اشتها آور
  • مفید در کاهش خطرابتلا به بیماریهای قلبى عروقى
  • مفید در کاهشLDL و بهبود وضعیت HDL
  • یکی از بهترین ها در کاهش استرس
  • مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم

مضرات خرنوب (موارد احتیاطی و منع مصرف)

مضرات خرنوب (موارد احتیاطی و منع مصرف)
مضرات خرنوب (موارد احتیاطی و منع مصرف)

ضرر و عوارض جانبی خاصی برای خرنوب گزارش نشده است . ولی مانند سایر مواد خوراکی ، مصرف بیش از حد خرنوب میتواند مضر باشد .

آموزش طرز تهیه دمنوش خرنوب برای تقویت و افزایش اسپرم

 در نیم لیتر آب در حال جوشیدن، ۶ الی ۷ عدد خرنوب را شکسته و خرد کرده و بریزید در شعله ملایم و ظرف در بسته، ۳ دقیقه بجوشانید. بعد از اتمام مدت جوشیدن زیر اجاق را خاموش نمائید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید. بعد از اتمام زمان استراحت با قاشق قطعات خرنوب را از آن خارج نمائید. بعد از خنک شدن نصف آن را صبح با شکم گرسنه و نصف دیگر آن را شب، هنگام رفتن به رختخواب بنوشید. این طرز استفاده را به مدت یک هفته هر روز اجرا نمائید. بعد از گذشت هفته اول به مدت سه ماه هر شب هنگام رفتن به رختخواب یک لیوان بنوشید. در ماه‌های بعد گهگاهی بکار ببرید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت مقادیر و زمان مصرف ضروری می باشد.
منابع :
farzand.net
ویکیپدیا
بیتوته
http://giyah-daroo.ir
http://10936.niniweblog.com