علایم کیست تخمدان,کیست تخمدان و بارداری

علل متفاوتی می‌تواند باعث بروز  کیست‌ تخمدان شود

 

کیست تخمدان
کیست تخمدان عبارت است از توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید شده و در بسیاری از موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان سرچشمه می‌گیرد. در واقع کیست تخمدان از توده‌های کیسه مانندی که دارای یک جدار است و مقداری مایع ساده داخل آن جمع شده، تشکیل شده است.

عوامل ایجاد کیست تخمدان
علل متفاوتی می‌تواند باعث بروز این کیست‌ها شود که اکثراً علت آن عدم تخمک گذاری است. چون فولیکولی که قرار است «تخمک» را ایجاد کند و معمولاً در روز چهاردهم بعد از شروع عادت ماهیانه، پارگی طبیعی پیدا کرده و تخمک را آزاد می‌کند، این اتفاق در این فرد رخ نمی‌دهد و با تجمع آب در داخل خود، تبدیل به کیست می‌شود. گاهی چند تخمک چند کیست تولید می‌کنند و این عمل تکرار شده، تعداد زیادی کیست کوچک در تخمدان‌ها ایجاد شده که آنها را به نام تخمدان‌های پلی کیستیک  (PCO)   می‌شناسیم.

گر دچار علائم ظاهری کیست تخمدان هستید با یک دکتر مشورت کنید. تنها یک دکتر می تواند کیست ها را با دقت درمان کند. علائم این بیماری شامل اختلالات پریود، درد لگن، تهوع، احساس پری و ترشحات واژن است.

دو تا سه ماه پس از مراجعه به پزشک صبر کنید و دوباره کیست ها را بررسی کنید تا ببنید آیا اندازه آن ها رشد کرده یا نه؟ ممکن است دکتر مایل باشد، برای زنانی که سال های باروری و یا یائسگی را می گذرانند از درمان های ساده تر قبل از درمان های تهاجمی استفاده کند. اگر کیست کوچک تر از ۵ سانت باشد ممکن است پزشک تان صبر کند تا کیست از بین برود.

داروهای خانگی برای درمان کیست تخمدان:
اینها فقط توصیه هستند برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
 سرکه سیب
سرکه سیب به “درمان کیست های تخمدانی” ناشی از کمبود پتاسیم کمک می کند. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب گرم بریزید روزانه ۱-۲ لیوان از این محلول را بنوشید تا زمانیکه بهبود پیدا کنید.

علایم کیست تخمدان,کیست تخمدان و بارداری

سرکه سیب به درمان کیست های تخمدانی ناشی از کمبود پتاسیم کمک می کند

چای بابونه
چای گیاهی مثل چای بابونه نیز داروی خوبی برای درمان کیست تخمدان و درد و ناراحتی است. اثر آرام بخش  چای بابونه به کاهش درد کمک میکند. همچنین، طبیعت گرم  این چای قاعدگی های نامنظم را درمان میکند به تحریک جریان خون در ناحیه لگن و رحم کمک  میکند.

دو قاشق چای خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب گرم بریزید. به مدت پنج دقیقه بماند.یک قاشق چای خوری عسل به این چای اضافه کنید. روزانه دو تا سه فنجان چای بابونه بنوشید.

علایم کیست تخمدان,کیست تخمدان و بارداری

چای گیاهی مثل چای بابونه نیز داروی خوبی برای درمان کیست تخمدان و درد و ناراحتی است.

آب زنجبیل
زنجبیل یک گیاه ضد التهاب قوی است که التهاب و درد را تسکین می دهد . همچنین، گرما ی بدن را افزایش داده و باعث قاعدگی می شود.

مخلوط یک قطعه از زنجبیل، دو ساقه کرفس، نیم لیوان آب سیب و سه چهارم  آناناس درا در آبمیوه گیری ریخته. هر روز تا زمانی که کیست ها از بین برود بنوشید.
یا  می تواند  روزانه دو تا سه فنجان چای زنجبیل  بنوشید.

علایم کیست تخمدان,کیست تخمدان و بارداری

زنجبیل یک گیاه ضد التهاب قوی است که برای درمان کیست های تخمدانی مفید است

 

بادام
بادام یک غذای غنی از منیزیم است که باعث کاهش گرفتگی دردناک کیست های تخمدانی می شود.

بادام بو داده خشک برای از بین بردن درد و ناراحتی مفید است.
روش دیگر، ماساژ ملایم  ناحیه شکم با روغن بادام  که می تواند به کاهش درد و نفخ کمک کند. برای بهترین نتیجه، چند قطره از اسانس گل یاس  را به یک قاشق غذاخوری روغن بادام  اضافه کرده و ماساژ دهید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری روغن بادام شیرین به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و یک بار در روز تا زمان بهبودی آن را بنوشید.

علایم کیست تخمدان,کیست تخمدان و بارداری

بادام یک غذای غنی از منیزیم است که برای درمان کیست های تخمدانی مفید است

 

منبع: بیتوته