دستور تهیه نرم کننده مو با استفاده از زرده تخم مرغ

سعی کنید از مواد طبیعی موجود در آشپزخانه خود برای موهایتان نرم کننده بسازید. این کار تنها کمی از شما وقت گرفته و می‌تواند مقدار قابل توجهی هزینه‌های شما را برای خرید نرم کننده ی مو کاهش دهد. مواد طبیعی با حفظ سلامت، موهای شما را درخشان کرده و آنرا تمیز و سرحال نگاه می‌دارد. در زیر می توانید طرز ساخت نرم کننده زرده تخم مرغ را بخوانید:

دستور تهیه نرم کننده مو با استفاده از زرده تخم مرغ

دستور تهیه نرم کننده مو در خانه

۱. با جدا کردن یک زرده ی تخم مرغ در یک‌کاسه ی مخلوط کن شروع کنید. زرده ی تخم مرغ را توسط یک چنگال یا همزن، سریع بهم بزنید تا کاملا شکسته شده و باز شود.

۲. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید. دوباره با چنگال یا همزن، آنرا بهم بزنید تا بخوبی با زرده مخلوط گردد. همچنین برای اینکه نرم کننده ی شما عطر بهتری داشته باشد، می‌توانید روغن بچه را جایگزین روغن زیتون نمایید.

۳. مایع را با یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید. افزودن آب، مایع را رقیق کرده و باعث خواهد شد تا موهایتان راحت‌تر به آن آغشته شود.

۴. کاملا موهایتان را خیس کنید. این خیلی خوب است که نرم کننده را به موهای تمیز بمالید، بنابراین پیش از استفاده از نرم کننده ی مو، ابتدا موهایتان را با یک شامپوی ملایم شسته، آب کشی کنید و آب اضافی موهایتان را بچلانید.

۵. نصف نرم کننده ی تخم مرغی که ساخته‌اید را، بالای سرتان بریزید، سعی کنید به صورتتان نمالد. اگرچه زرده ی تخم مرغ برای پوست صورت نیز مفید است، اما روغن آن ممکن است خوشایند نباشد. حالا از دستانتان استفاده کنید و نیمه ی دیگر نرم کننده را به پایین موهایتان بمالید.

۶. از انگشتانتان استفاده کنید و مطمئن شوید که نرم کننده تمام موهایتان را پوشانده است. سپس ۵ دقیقه به آن فرصت دهید.

۷. حالا موهایتان را با آب ولرم یا خنک آب کشی کنید. این خیلی مهم است که از آب داغ استفاده نکنید، چرا که ممکن است زرده ی تخم مرغ روی سرتان بپزد و نیاز به شست و شوی دوباره پیدا کنید! بعلاوه آب خنک هم کمک خواهد کرد تا موهایتان درخشان شود.

– برای موهای بلند، می‌توانید مقادیر استفاده شده برای ساخت این نرم کننده را دو برابر کنید.

منبع : سرخاب سفیداب

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است