پیرسینگ گوش ( سوراخ کردن گوش ) ، می‌تواند باعث عفونت گردد

هم مردان و هم زنان، گوش‌هایشان را پیرسینگ می‌کنند. بطور کلی این کار در قسمت پایین نرمه‌ی گوش انجام می‌شود. اگرچه تقریبا هر بخش بیرونی گوش می‌تواند پیرسینگ شود. به گفته‌ی بخش پزشکی UCLA، اگر یک پیرسینگ به درستی نگهداری نشود، می‌تواند باعث عفونت گردد. عفونت دربدن، یک مساله‌ی جدی است، و می‌تواند منجر به عوارض پزشکی بیشتر و جدی‌تری شود.

پیرسینگ گوش ( سوراخ کردن گوش ) ، می‌تواند باعث عفونت گردد

دلایل

دلایل عفونت می‌تواند از خود پیرسینگ نشأت بگیرد. اگر پیرسینگ در یک محل غیر بهداشتی انجام شود یا ابزارهایی که برای سوراخ کردن گوش بکار می‌روند آلوده به خون یا کثیفی باشند، عفونت می‌تواند اتفاق بیفتد. انواع گوشواره‌های غیر بهداشتی نیز می‌توانند باعث عفونت شوند.

وبسایت KidsHealth می‌گوید که شما برای جلوگیری از عفونت باید گوش‌های تازه سوراخ شده‌تان را هر روز با الکل ضد عفونی و تمیز کنید. همچنین باید از فلزاتی که بدنتان پس از استفاده از آن‌ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهد نیز اجتناب کنید، زیرا آنها می‌توانند باعث التهاب شدید و گاهی اوقات عفونت شوند.

علائم

به گفته بنیاد پزشکی پالو آلتو، اگر فکر می‌کنید که پیرسینگ‌تان ممکن است عفونی شده باشد، به دنبال علائم خاص زیر بگردید: اولین علامت، قرمزی در محل پیرسینگ است. سوزش، احساس داغی یا خارش نیز ممکن است نشان دهنده‌ی عفونت باشد. هر نوع ترشح خشک و پوسته مانند نیز می‌تواند یک عفونت را نشان دهد. اگر هر جایی نزدیک به محل پیرسینگ، یک آبسه یا دمل چرکی دیدید، این یعنی چرک در داخل پوست گیر افتاده است. فورا به پزشک مراجعه کنید.

عوارض

اگر عفونت گوش سوراخ شده داشته باشید و آنرا فورا و کاملا درمان نکنید، ممکن است دچار عوارض جدی شوید. «مجله پزشکی غربی» توضیح می‌دهد که برخی از عوارض عبارتند از ضایعات، گرانولوم پیوژنیک (برآمدگی‌های گوشتی)، تومور کلوئید، سلولیت، آسیب گوش و زخم‌های شدید. اگر عفونت شدید باشد، ممکن است لازم باشد برای درمان، عفونت پوست کنده یا برداشته شود. این امر می‌تواند باعث زخم‌های کاملا مشخصی شود که برطرف کردن آنها غیر ممکن است!

درمان

وبسایت The Children’s Hospital می‌گوید که درمان یک عفونت گوش پیرس شده با مراجعه به پزشک خانوداگی‌تان برای یک تشخیص مثبت آغاز می‌شود. او نه تنها باید گوش را معاینه کند و عفونت را تشخیص دهد، بلکه باید مطمئن شود که این عفونت باعث مشکلات دیگری مانند آسیب به بافت‌های اطراف، آسیب گوش یا هر نوع کاهش شنوایی نشده باشد.

درمان با برداشتن پیرسینگ آغاز می‌شود و سپس با یک دوره مصرف آنتی بیوتیک قوی دنبال می‌شود. ممکن است پزشک، آنتی بیوتیکی برای شما تجویز کند که بطور مستقیم روی پوستتان بمالید. درمان‌های تکمیلی ممکن است شامل دبرید (برش، برداشت یا حذف یک بخش از بافت مرده، عفونی یا صدمه دیده) پوست آسیب دیده یا برداشتن نواحی دارای عفونت شدید باشد.

پیشگیری

پیشگیری از عفونت پیرسینگ گوش به این معنی است که نسبت به پیرسینگ‌تان با مسئولیت باشید. پیرسینگ‌تان را خودتان در خانه انجام ندهید، مگر اینکه بطور حرفه‌ای آموزش دیده باشید. مطمئن شوید وسایلی که توسط یک فرد حرفه‌ای برای این کار استفاده می‌شود، استرلیزه و تمیز شده‌اند. مایوکلینیک توصیه می‌کند که علائم عفونت، تورم یا تغییرات بافت در محل پیرسینگ را هر روز بررسی کنید.

منبع : سرخاب سفیداب

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است