برای اینکه دندان های سفید و زیبا داشته باشید ، همیشه مجبور نیستید از روش های گران قیمت و شیمیایی استفاده کنید . با استفاده از روش های زیر می توانید تا حد زیادی ، دندان های خود را سفید تر کنید . در ادامه این مطلب از سایت باعلم با ما همراه باشید .

توصیه های کلی درباره سفید تر شدن دندان ها :

  • حداقل روزی دوبار دندان های خود را مسواک بزنید . تمیز کردن زبان را فراموش نکنید . اینکار می تواند برای سلامت دهان و دندان شما بسیار مفید باشد .
  • فضاهای بین دندان های خود را حتما با نخ دندان تمیز کنید . غذاهایی که در این فضاها می مانند فقط با نخ دندان خارج می شوند و اگر با استفاده از نخ دندان تمیز نشوند به مرور زمان باعث خرابی دندان و زرد شدن دندان می شوند .
  • حداکثر هفته ای یکبار می توانید از جوش شیرین برای تمیز کردن دندان ها استفاده کنید . مصرف بیش از هفته ای یکبار توصیه نمی شود .
  • از کربن فعال نیز برای سفیدتر شدن دندان می توانید استفاده کنید که در ادامه مطلب بیشتر توضیح داده خواهد  شد.

استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان ها

زغال فعال از سوزاندن برخی از چوب برخی از گیاهان به دست می آید و یکی از بی خطرتر ترین مواد طبیعی برای بدن است و تقریبا هیچ خطری برای شما ندارد . زغال فعال (کربن اکتیو) می توانید بر روی مسواک خود قرار داده و دندان های خود را مسواک بزنید . توجه داشته باشید که نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست و شما فقط باید از پودر زغال فعال استفاده کنید .

همچنین توصیه میشود در این باره بخوانید : زغال فعال چیست ؟

همچنین می توانید پودر کربن فعال را با آبلیمو مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی مسواک مالیده و برای سفید کردن دندان از آن استفاده کنید . از این روش می توانید حداکثر دو الی سه بار در هفته استفاده کنید .

استفاده از لیمو برای سفید کردن دندان ها

از لیمو علاوه بر سفید کردن دندان ها می توانید برای از بین بردن جرم دندان نیز استفاده کنید . لیمو  به واسطه دارا بودن مقدار مناسبی از ویتامین C  برای تقویت و سلامت لثه ها نیز بسیار مفید است.کافیست دندان های خود را دوبار در هفته با استفاده از آب لیمو ترش مسواک کنید . بهتر است 20 دقیقه قبل از اینکار ، دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان مسواک کنید. اینکار به مرور جرم دندان را نیز کم می کند و باعث خوش بو شدن دهان می شود .

استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان ها

جوش شیرین از زمانهای قدیم برای تمیز کردن دندان ها استفاده می شده است . در ترکیب اکثر خمیر دندان های سفیدکننده موجود در بازار از این ماده استفاده شده است که در صنعت بانام بی کربنات سدیم معروف است . فقط کافی است فهته ای دو الی سه بار مقداری جوش شیرین روی مسواک بریزید و دندان ها را مسواک بزنید .

استفاده از آب اکسیژنه برای سفید کردن دندان

آب اکسیژنه یکی از روش های تایید شده برای سفید کردن دندان است . می توانید محلول 3 درصد آب اکسیژنه را از داروخانه تهیه کنید . برای استفاده از این محلول ، باید به مقدار نصف آب اکسیژنه و نصف آب استفاده شود . دهان و دندان های خود را با این محلول به صورت کامل بشویید و سپس دهان خود را کاملا آبکشی نموده و با خمیر دندان ، مسواک بزنید . توجه داشته باشید که آب اکسیژنه را نباید قورت بدهید.

کلید واژه ها : سفید کردن دندان با پوست موز, سفید کردن دندان, سفید کردن دندان با لیزر, سفید کردن دندان با مواد طبیعی, سفید کردن دندان مصنوعی, سفید کردن دندان در منزل, سفید کردن دندانها با جوش شیرین, سفید کردن دندانها در خانه, سفید کردن دندان فوری, سفید کردن دندان به روش سنتی, 

۶ روش، برای داشتن دندان هایی سفید و لبخندی چون ستارگان سینما

سفید بودن دندان و لبخند شما ضروری است، اما وقت گذاشتن برای ویزیت دندانپزشک همیشه به آسانی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات شما نمی خواهید از محلول های شیمیایی برای کمی سفیدتر کردن دندان های مروارید گونه ی خود استفاده کنید. خوشبختانه شما مجبور به انجام این کارها نیستید. تنها کافی است این توصیه های ساده ی را امتحان کنید.

۱- آب اکسیژنه و خمیر جوش شیرین

طبق گفته ی «کیت آربیتمن»، دندانپزشک : “جوش شیرین و آب اکسیژنه از قدیمی ترین روش های سنتی سفیدکننده ی دندان می باشند. افراد زیادی پس از چند ثانیه از شستن دندان هایشان با آب اکسیژنه ی رقیق به نتایج دلخواه خود رسیده اند.”
او ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه و بدست آوردن ماده ی خمیری مانندی از آن را نیز به جای خمیردندان های سنتی پیشنهاد می دهد. فقط چند قطره از آب اکسیژنه ی سه درصد را به جوش شیرین خالص اضافه کنید و تا جایی که خمیر شکل بگیرد آن را هم بزنید. سپس مقداری از آن را مثل همیشه روی مسواک خود بزنید و استفاده نمایید.

اما این خمیر بنا به توصیه ی «گری کوراتولا» نباید خمیر دندان همیشگی شما باشد، چون هر دو مواد تشکیل دهنده ی آن ساینده هستند. به همین دلیل وی توصیه می کند که از این ماده ی دست ساز، سه تا پنج روز استفاده کنید و سه تا شش ماه تا استفاده ی مجدد آن فاصله بگذارید.

۲- خمیر توت فرنگی

دکتر «کراتولا» می گوید: “توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای محو کردن لکه های قهوه، و چای از روی دندان بسیار خوب است.”
یک یا دو توت فرنگی را نرم کنید و تقریباً یک قاشق چای خوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. با استفاده از یک مسواک بچه گانه، این ترکیب را به مدت پنج تا هفت دقیقه روی دندان های خود بمالید این کار کمک می کند تا این ماده به بین دندان ها نفوذ بهتری داشته باشد. سپس دندان های خود را بشویید و تمام دانه های باقی مانده ی توت فرنگی را از بین دندان ها بیرون بکشید.
باز هم اگر زیاد از این ماده استفاده کنید، اسید موجود در این خمیر می تواند باعث ساییدگی دندان ها شود. دندانپزشکی به نام «آنجلیکا شین» می گوید: “این کار نهایتاً دندان ها را بیشتر مستعد لکه می کند. بنابراین از این ماده هر روز استفاده نکنید.”

۳- ماسک موز

دکتر «کوراتولا» می گوید: “می توان از پوست داخلی موز که سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و سایر مواد معدنی است برای سفید کردن دندان استفاده کنید. مواد معدنی و مغذیِ موجود در یک موز، جذب مینای دندان تان می شود و اثرات سفید کنندگی بی ضرری بر آن ها می گذارد.” وی توصیه می کند: “پس از مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، یک موز رسیده را پوست بکنید و یک تکه از آن را به مدت دو دقیقه روی دندان های خود بمالید. سپس دهان خود را شسته و دوباره این کار را قبل از خواب تکرار نمایید.

۴- شستشو با سرکه ی سیب

«کوراتولا» می گوید: “سرکه ی رقیق سیب، به هر خمیر دندانی کمک می کند. با سرکه ی سیب صدای انفجار لکه ها در می آید.” وی رقیق کردن این سرکه را با نسبت سه به یک آب و سرکه ی سیب پیشنهاد می کند. پس از رقیق کردن، سرکه را طبق معمول با یک خمیردندان کاملاً طبیعی ترکیب کنید و مسواک بزنید.

۵- خمیر روغن نارگیل

«واین پری»، رئیس پخش محصولات «Greensations» که یک برند پر فروش محصولات کاملاً طبیعی زیبایی است، می گوید: ” نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که وقتی با بزاق دهان انسان ترکیب شود به آنزیم های سفیدکننده ی دندان تبدیل می شود. ترکیب بزاق شما و این اسیدهای چرب، یک مولکول اکسیژن تولید می کند که با لکه های روی دندان پیوند شیمیایی برقرار می کند. این رادیکال های آزاد اکسید شده، باعث به وجود آمدن یک عکس العمل شیمیایی می شود که لکه ها را با مسواک و شست و شو از بین می برد.”
اما چرخاندن روغن در دهان به مدت بیست دقیقه برای همه لازم نیست. «پِری» به جای این کار، یک خمیر دندان ساده ی روغن نارگیل را پیشنهاد می دهد. ابتدا یک فنجان روغن نارگیل را تا جایی که به مایع تبدیل شود، گرم کنید. سپس دو قاشق چای خوری جوش شیرین و پنج تا ده قطره از اسانس روغن نعناع طبیعی را به مایع اضافه کنید و مخلوط کنید. نعناع برای طعم دهندگی و افزودن خاصیت های ضد میکروبی به لثه های سالم است.

۶- خمیر زغال چوب

زغال چوب به دلیل خاصیت ضد مسمومیتش یکی از جدیدترین اخبار روز است. «جوزف بنکر»، دندانپزشک درمانگاه مراقبت های خلاقانه ی دندان در شهر «نیوجرسی» می گوید: «این ماده، روش دستی مناسبی برای سفید کردن دندان ها نیز می باشد. وی در ادامه می گوید: «دانه ها پر از منفذهای ریز هستند و باکتری ها را قبل از لکه کردن دندان محاصره می کنند.» طبق گفته ی او: “زغال چوب را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و به تمام سطوح دندان هایتان به آرامی بمالید. به مدت دو دقیقه آن را به همان حال رها کنید و بعد دندان هایتان را با آب بشویید تا تمام زغال ها پاک شوند.”