زیبایی پوست صورت با استفاده از گیاهان دارویی

دوست دارید با گیاه‌هایی آشنا شوید که بیشترین مزایای زیبایی را برای شما دارند؟ می‌توانید تلاش خود را صرف پرورش این گیاهان، که خیلی برایتان پر کاربرد خواهند بود کنید.

۱. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از متداول‌ترین گیاهانی است که مزایای زیبایی دارد. این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند به تسکین پوست کمک کند، به همین دلیل است که شما معمولا آلوئه ورا را بعنوان یک ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی در محصولات بعد از آفتاب می‌بینید.

اگر از آکنه مزمن رنج می‌برید، می‌توانید عصاره‌ی آلوئه ورا را روی پوستتان بمالید که ممکن است در رابطه با پاکسازی پوستتان موثر واقع شود. اگر پوست حساسی دارید، ممکن است با پاک کننده‌های آرایش که باعث سوزش می‌شوند نیز مشکل داشته باشید.

بجای استفاده از دستمال‌های پاک کننده، یک پنبه توپی را در ژل آلوئه ورا بزنید و آرایش چشمتان را با آن پاک کنید. همین ژل را برای تسکین ناحیه آفتاب سوخته روی آن بمالید. مزیت دیگر: این گیاه آبدار و با طراوت، می‌تواند بدون آبیاری زیاد نگهداری شود، بنابراین مراقبت از آن آسان است.

۲. گل آقطی

این گیاه پرپشت، برای مقاصد دارویی محبوب است، اما اغلب برای مراقبت از پوست نیز بکار می‌رود. روغن گل آقطی می‌تواند بعنوان یک پماد پوست برای تسکین بثورات و درمان زخم‌ها بکار رود. همچنین دارای عناصر آنتی اکسیدانی است که مانند عوامل ضدپیری عمل می‌کند، و باعث می‌شود که گل آقطی، یک گزینه عالی برای یک درمان مراقبت از پوست طبیعی باشد.

۳. چای سبز (کاملیا سیننسیس)

هنگامیکه می‌خواهیم یک سرماخوردگی شدید را تسکین دهیم، همیشه از چای سبز استفاده می‌کنیم. اگر تابحال این گیاه را در باغچه‌ی خود نکاشته‌اید، احتمالا مادر یا مادربزرگتان اینکار را انجام داده‌اند. کاملیا سیننسیس (نام فنی گیاهی که شما باید به دنبالش باشید) نه تنها در طول فصل سرما مفید است، بلکه همچنین می‌تواند به روش‌های مختلف در زیبایی کاربرد داشته باشد.

اگر با شوره‌ی سر و ریزش مو مشکل دارید، شاید راه حل مشکل شما استفاده از چای سبز بعنوان یک شستشو دهنده‌ی مو باشد. کمی چای سبز را همانطور که معمولا برای نوشیدن دم می‌کنید آماده کنید، و بگذارید کاملا سرد شود. سپس موهایتان را در حمام با آن آبکشی کنید تا براق و نرم شوند.

۴. ویچ هازل (عنبر سائل)

این گیاهی است که ممکن است شما را شگفت زده کند. این گیاه را بعنوان بهترین دوستتان برای یک درمان ضد آکنه‌ی ملایم در نظر بگیرید. محصولات ضدآکنه می‌توانند اغلب قوی باشند و پوستتان را تحریک کنند، اما این گیاه کاملا پوست را تسکین می‌دهد. برای تهیه‌ی یک تونر پوست، آب لیمو را با عصاره‌ی عنبر سائل و آب مخلوط کنید. این تونر به برطرف کردن اثر زخم به جای مانده از آکنه کمک خواهد کرد و به شما پوستی درخشان و روشن می‌دهد.

۵. بادرنجبویه (ملیسا آفیسینالیس)

زیبایی پوست صورت با استفاده از گیاهان دارویی

این گیاه معطر با عطر لیمو نه تنها باعث می‌شود باغچه‌ی شما بوی خوشی داشته باشد، بلکه در زمانیکه حشره‌ای شما را نیش می‌زند، به پوستتان کمک می‌کند. این گیاه حاوی اسید فلوریک است که از پوست در برابر آسیب محافظت می‌کند. شما همچنین می‌توانید برای درمان آفتاب سوختگی و زخم، یک پماد بادرنجبویه درست کنید.

منبع : سرخاب سفیداب

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است