کلید واژه ها : آموزش شنا کرال, آموزش شنا کرال سینه تصویری, آموزش شنا کرال سینه, فیلم آموزش شنا کرال سینه, دانلود آموزش شنا کرال, آموزش شنا کرال پشت, 

کرال پشت, آموزش برگشت در کرال پشت, سالتوی کرال پشت

آموزش برگشت در کرال پشت (+تصاویر)
اولین نکته ای که در هنگام برگشت کرال پشت باید به آن توجه شود ، تشخیص صحیح  و دقیق فاصله شناگر از دیوار می باشد. شناگران کم تجربه و جوان درهنگام برگشت سالتوی کرال پشت ، اغلب چندین بار چرخش کرده و به عقب نگاه می کنند تا فاصله خود را از دیوار تشخیص دهند این عمل نه تنها باعث کاهش سرعت می گردد  بلکه اتلاف وقت بیشتری را نیز به دنبال دارد.
برای اینکه برگشت سالتوی کرال پشت خوب و صحیح انجام شود ، شناگر باید بیاموزد که که چگونه سرعت خود را به مسیر مخالف انتقال دهد اگر در زمان برگشت شناگر از سرعت خود بکاهد و سپس  عمل برگشت را انجام دهد باید برای رسیدن به سرعت دلخواه نیروئی اضافه مصرف کند.
برگشت سالتوی کرال پشت به روشهای  مختلف انجام می شود و چنین به نظر می رسد که هر شناگر روشی را انتخاب میکند که با شرایط فیزیکی او  تناسب بیشتری داشته باشد پس اگر یک روش خاصی از برگشت سالتوی کرال پشت برای یک شناگر مطلوب باشد دال بر این نیست که  برای سایر شناگران هم مطلوب است. پس باید نوعی از برگشت انتخاب شود که به بهترین وجه متناسب با شرایط یک شناگر بخصوص باشد.

تدارک برای برگشت در کرال پشت
برای اینکه برگشت سالتو خوب و سریع انجام شود شناگر باید فاصله ی بین خود و دیوار استخر را دقیق تشخیص دهد لذا اطراف  استخر را باید خوب بشناسد.  یک شناگر پشت رو خوب و با تجربه موقعیت اشیایی را که در اطراف استخر  قراردارند خوب می داند ، برای مثال  او واقف است که سکوی ناجی پرچم برگشت کرال پشت و یا علائم سقف در چه موقعیتی هستند و از این علائم استفاده کرده و موقعیت خود را در استخر تشخیص  می دهد.

 

آموزش برگشت در کرال پشت,کرال پشت,سالتوی کرال پشت

 

لمس کردن دیوار :
اگر شناگری استخر را خوب بشناسد و بداند که چه زمان به دیوار نزدیک می شود ، در زمان  مناسبتری می تواند آخرین ستروک را به برگشت منتقل نماید . بدین ترتیب شناگر همزمان با آخرین ستروک ( … )  دست و بازوی خود را از آب بیرون کشیده و همراه با بالا تنه ( کمر به بالا )  به دیوار حمله می کند.

این عمل باعث می شود تا نیروئی  در مسیر شنا تولید شود ضمن اینکه در هنگام برگشت نیروی حاصل از سرعت شناگر نیز یک  عامل کمک کننده  و سرعت دهنده برگشت خواهد بود. نا گفته نماند که به دلیل  محاسبه غیر صحیح شناگر در هنگام برگشت ، اگر چند سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد اعمال فوق ( حمله به دیوار  و انتقال سرعت شنا به مسیر جدید )  جبران کننده محاسبه غیر صحیح خواهد بود.

 

آموزش برگشت در کرال پشت,کرال پشت, سالتوی کرال پشت

در هنگام برگشت دستی که در خارج از آب حرکت  می نماید وقتی به حدود  چشم  ، یورش به  دیوار را متوقف می کند ضمن اینکه سر نیز  به طرف عقب و پایین ، به زیر سطح آب کشیده می شود در حالی که آرنج به طور کامل باز است سعی کنید 30 تا 40 سانتی متر زیر سطح آب را لمس کنید.
دست و بازوی شناگر در هنگام لمس کردن دیوار بهتر است به طرف پایین و اریب در جهت مسیر برگشت دیوار را لمس نماید . ضمن اینکه به حرکت پای خود ادامه میدهد اجازه دهید که آرنج ( دستی که دیوار را لمس کرده ) خم شود.

کرال پشت, آموزش برگشت در کرال پشت, سالتوی کرال پشت

این عمل باعث  می شود که بدن بیشتر به دیوار نزدیک شود. به علاوه توسط باز کردن مفصل آرنج همراه با فشار آوردن به دیوار کمک می شود تا چرخش بهتر انجام شود.

منبع : shoot24.ir