با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی و وسایل کاربردی دیگر منزل، شاید زمان آن رسیده است که کمی راه صرفه جویی در پیش بگیریم. برای صرفه جویی کردن و استفاده درست از وسایل راه های زیادی وجود دارد. اگر شما هم می خواهید بدانید که چگونه از وسایل منزل تان به درستی استفاده کنید و کمی اقتصادی تر با آن ها برخورد کنید .

 

استفاده از وسایل دور ریختنی, نکات اقتصادی برای خانه داری حرفه ای

از خمیر دندان به جای دهانشویه استفاده کنید

1. راه حلی خلاقانه برای خمیر دندان های تمام شده
وقتی خمیر دندان هایتان تمام شد، آن ها را از وسط نصف کرده و درون آن ها را از آب پر کنید و به جای دهانشویه از آن استفاده کنید. اقتصادی عمل کردن به همین آسانی است.

 

 

نکات اقتصادی برای خانه داری, نحوه استفاده از وسایل دورریختنی

با یرگه های اضافی دفترها دفترچه جدید درست کنید

2. استفاده مجدد از دفترهایی که برگه سفید دارند
به کودکان تان یادآوری کنید که قبل از دور انداختن دفترهایشان حتما بررسی کنند که آیا برگه سفید در آن ها باقی مانده است یا نه. اگر هنوز چند برگ سفید در دفترچه موجود است می توانید آن ها را جدا کرده و از آن ها دفترچه جدیدی بسازید.

 

نحوه استفاده از وسایل دورریختنی,نکات اقتصادی برای خانه داری حرفه ای

می توانید با مسواک های قدیمی شانه های خود را تمیز کنید

3. مسواک های قدیمی تان را دور نیاندازید
مسواک هایی که عمر خود را کرده اند را می توانید برای تمیز کردن شانه ها به کار بگیرید. کافی است تا شانه های خود را در مخلوطی از آب و صابون خیس کنید و سپس از مسواک ها برای تمیز کردن فضای بین دندانه های آن استفاده کنید.

 

نکات اقتصادی برای خانه داری, نحوه استفاده از وسایل دورریختنی

پاک کردن لکه های بدبو با دستمال های قدیمی

4. دستمال های قدیمی را دور نیاندازید
دستمال های قدیمی برای پاک کردن لکه هایی که بوی بدی از خود به جا می گذارند بسیار مناسب هستند، مانند پاک کردن تخم مرغی که در کف آشپزخانه شما شکسته است. بعد از پاک کردن این لکه ها با دستمال های قدیمی خود ، می توانید آن ها را دور بیاندازید بدون آن که زحمت شستن آن ها را به خود دهید.

 

نکات اقتصادی برای خانه داری حرفه ای,کاربردهای وسایل دورریختنی

با پرده های قدیمی دستمال برای تمیزکاری و گردگیری درست کنید

5. پرده های قدیمی، راه حل هایی جدید
پرده های قدیمی تان را بشویید و آن ها را به شکل مربع و مستطیل برش دهید، شما با این کار دستمال هایی جدید برای گردگیری و تمیز کردن خانه تان دارید.

 

کارایی مهم از وسایل دورریختنی,نکات اقتصادی برای خانه داری

با محلول دهان شویه و آب بهترین شیشه پاک کن را درست کنید

6. از بطری های دهان شویه چه استفاده ای می توان کرد؟
بطری های دهانشویه را می توانید به عنوان تمیز کننده شیشه ها و آینه ها استفاده کنید. فقط کافی است داخل آن ها کمی آب بریزید، مخلوط شدن آب و محلول دهان شویه بهترین ترکیب را برای تمیز کردن شیشه ها به شما می دهند.

استفاده از وسایل دور ریختنی,نحوه استفاده از وسایل دورریختنی

با مخلوط آرد و آب گرم چسب قوی و فوری درست کنید

7. ساخت چسب با آرد و آب گرم
زمانی که نیاز فوری به چسب دارید مواد موجود در آشپزخانه تان می تواند به کمک تان بیاید. مقداری آرد و آب گرم را با هم مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد و از آن به عنوان یک چسب قوی استفاده کنید.

 

کاربردهای وسایل دورریختنی,کاربردهای دستمال های قدیمی

با رژلب های خراب و تمام شده رژلب جدید درست کنید

8. از رژ لب های تمام شده خود دوباره استفاده کنید
محفظه رژ لب خود را به وسیله یک شمع گرم کنید و وقتی رژ لب داخل آن کاملا آب شد و از حالت جامد به حالت مایع در آمد آن را داخل یک قاشق یا ظرفی که بتوانید آن را دوباره به داخل محفظه برگردانید بریزید و چربی جدار محفظه را با یک دستمال از بین ببرید و مایع را دوباره به داخل ظرف برگردانید و برای چند ساعت آن را درون فریزر بگذارید تا دوباره به حالت اول برگردد.

 

نکات اقتصادی برای خانه داری,کاربردهای وسایل بازیافتی

برای خوشمزه و خوشبوتر شدن دمنوش ها نیز از پوست پرتقال و لیمو استفاده کنید

9. پوست پرتقال و لیمو را در زیر آفتاب خشک کنید
بعد از این که آن ها را خشک کردید به وسیله آسیاب آن ها را به پودر تبدیل کنید و با پودرهایی که برای شست و شوی لباس و ظروف تان استفاده می کنید، مخلوط کنید با این کار دیگر نیازی نیست تا بابت سفید کننده ها هزینه اضافی بیندازید.

 

منبع : chidaneh.com