پیشنهاد ویژه ما به شما این است که به جای دستمال سفره‌های موجود در بازار، از نمونه کار دست خودتان استفاده کنید. با این روش ساده، میزی منحصر به فرد خواهید داشت .

مدل دستمال سفره, آموزش نقاشی روی پارچه

آموزش چاپ استنسیل روی دستمال سفره

پیش از شروع کار بدانید
آماده‌سازی پارچه: همیشه پارچه‌های خود را قبل از استفاده بشویید تا هرگونه تغییر سایز یا آهار آن از بین برود و سپس پارچه را اتو کنید. تغییر سایز در پارچه اجازه نمی‌دهد رنگ شما به طور کامل در بین الیاف نفوذ کند و پایدار شود. قبل از شروع کار زیر پارچه یک ورقه پلاستیکی قرار دهید تا سطح زیرکارتان در اثر عبور رنگ کثیف نشود.

نوع قلم‌موها: بهتر است قلم‌موهایی با موی مصنوعی یا نایلونی با سر پهن یا گرد بسته به نوع تکنیکی که استفاده می‌کنید را انتخاب کنید.

رنگ‌ها: برای پارچه از رنگ‌های مخصوص پارچه باید استفاده کرد که با مارکهای مختلف در بازار موجود است ولی باید توجه کرد که رنگ‌های silk مربوط به پارچه‌های ساتن، ‌ابریشم و حریر است و رنگ‌های TEXTTILE برای پارچه‌های نخی پیشنهاد می‌شود. در برخی از تکنیکها می‌توانید از رنگ اکریلیک استفاده کنید.

آموزش چاپ استنسیل روی دستمال سفره

وسایل لازم برای چاپ استنسیل :

رنگ اکریلیک
پارچه نخی
قلم‌مو شماره یک یا دو
طلق برای تهیه شابلون
تامپون ابری
چسب DM5

مراحل کار :
ابتدا طرح مورد نظر خود را روی یک کاغذ کشیده، طلق را روی آن گذاشته و با کاتر یا قیچی اطراف طرح را بچینید. از شابلون‌های آماده در بازار هم می‌توان برای این منظور استفاده کرد.

نحوه تزیین دستمال سفره,تزیین

کشیدن طرح روی کاغذ

پارچه ای را که از قبل شسته و اتو کرده اید پهن کنید. ابتدا چند قطره از چسب DM5 را با رنگ مخلوط کنید تا دوام کار روی پارچه بیشتر شود سپس شابلون را روی کار بچسبانید که حرکت نکند و از طریق تامپون رنگ را روی پارچه بگذارید.

در مرحله بعد شابلون را به آرامی و با احتیاط برداشته و صبر کنید تا کار کاملا خشک شود.

آموزش چاپ استنسیل روی دستمال سفره

بریدن طرح مورد نظر روی طلق

بعد از خشک شدن کار یک دستمال سفید تمیز روی کار گذاشته و با اتو بدون بخار به مدت 15 دقیقه اتو بزنید تا کاملا کار تثبیت شود.

برای زیباتر شدن کار حاشیه دستمال‌ها را نواردوزی کنید. از این روش چاپ برای طراحی شال، مانتو و لباس نیز می‌توان استفاده کرد.

 

تکنیک های نقاشی روی پارچه,تزیین دستمال سفره

زدن رنگ با تامپون روی پارچه

 

منبع : مجله زندگی ایده آل / bartarinha.ir