مواد اولیه :

آرد سفيد 125 گرم

روغن مايع يك قاشق سوپخوري

آب ولرم پيمانه

زرده تخم‌مرغ يك عدد

نمك نصف قاشق چايخوري

مايه خمير يك قاشق چايخوري

شكر يك قاشق چايخوري

مواد لازم براي پيتزا:

پنير پيتزا يك بسته

سينه مرغ يك عدد

گوجه گيلاسي پنج تا شش عدد

قارچ پنج تا شش عدد

سس گوجه‌فرنگي، نمك و فلفل به ميزان لازم

فلفل دلمه‌اي نگيني‌شده به ميزان لازم

كره به ميزان لازم

شكر به ميزان لازم

طرز تهيه خمير:    

اكثر شما عزيزان پيتزا دوست داريد و شايد در منزل آن را تهيه كرده باشيد اما اين پيتزا كاملا متفاوت است. آب، خمير مايه و شكر را مخلوط كرده و مي‌گذاريم 15 دقيقه بماند. آرد و نمك را مخلوط مي‌كنيم و مانند كوه در مي‌آوريم و در وسط آن زرده تخم‌مرغ و روغن مي‌ريزيم و از خمير مايه آماده شده در اطراف آرد ريخته و مخلوط مي‌كنيم. كمي كه حالت خمير گرفت روي ميز كار خود را آردپاشي و خمير را به مدت 10 دقيقه ورز مي‌دهيم. خمير را به مدت 30 دقيقه در كيسه فريزر گذاشته و در محيط قرار مي‌دهيم تا به اصطلاح ور بيايد.

طرز تهيه پيتزا:   

سينه مرغ را باز مي‌كنيم. كمي كره به اطراف آن مي‌ماليم. نمك و فلفل پاشيده و سپس گريل مي‌كنيم. بعد از پخته شدن، مرغ را به تكه‌هاي كوچك برش مي‌زنيم. داخل مقداري آب‌جوش نمك و مقداري شكر مي‌ريزيم. قارچ‌هاي شسته‌شده را در داخل آن گذاشته و 10 دقيقه حرارت مي‌دهيم. گوجه‌فرنگي‌‌ها را نيز از وسط برش مي‌زنيم. خمير را به شكل دلخواه باز كرده روي آن سس گوجه‌فرنگي مي‌ماليم و از پنير را روي سس مي‌ريزيم. سپس قارچ‌هاي آب‌پز و گوجه برش خورده را پخش مي‌كنيم. تكه‌هاي مرغ را در همه جا مي‌ريزيم. حالا فلفل را ريخته و در جاهاي مختلفي از خمير گوجه مي‌چينيم. مابقي پنير پيتزا را روي مواد پخش كرده و مقدار قابل توجهي آويشن مي‌پاشيم. در نهايت پيتزا را در فر با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد به مدت 45 دقيقه مي‌گذاريم تا بپزد.

 

 

کاربر عزیز اگر آموزش ، مطلب ، داستان ، نوشته طنز ، خبر و… دارید که تمایل دارید در سایت منتشر شود از طریق بخش ارسال مطلب میتوانید با ما همکاری کنید