آرایش و زیبایی | ترتیب اصولی و صحیح آرایش صورت

آرایش صحیح

در زندگی تقریباَ همه چیز از نظمی طبیعی پیروی می کند: کف، شستشو، تکرار، عشق، ازدواج، باردار شدن، دبیرستان، دانشگاه، کار( البته اگر خوش شانس باشید) و … اما رعایت نظم و ترتیب یک سری چیزها کمی پیچیده‌تر از موارد بالاست. مثل استفاده از لوازم آرایشی روی چهره‌ای بانشاط.

شما آرایش خود را با چی شروع می کنید: رژ لب می زنید یا روی آرایش چشم هایتان تمرکز می کنید؟ جای درست رژ گونه را می دانید ؟ اول خط چشم، و بعد ریمل می زنید یا برعکس؟ ما با کریستینا بارتولچی، مدیر ارشد و خلاق NYX و یکی از بنیانگذاران DuWop ،صحبت کردیم و ایشان یک سری از فرمول‌های ایده آل خودشان را برای داشتن آرایشی بی نقص در اختیار ما قرار دادند. البته کاملاَ مشخص است که همه نمی‌توانند تمامی مراحل را مو به مو اجرا کنند، اما حتی اگر پنکیک و رژگونه را از قلم بیاندازید، و بقیه را به ترتیب رعایت کنید، به نتیجه مطلوب خواهید رسید!

1. پرایمر یا کرم مرطوب کننده

بارتولچی می گوید: ” فقط از یکی از آن دو استفاده کنید، نه هر دو با هم ” . ” فرقی ندارد که کرم مرطوب کننده شما چقدر بافت سبکی داشته باشد، به طور قطع، استفاده همزمان از کرم مرطوب کننده و زیر سازی با هم، عملکرد خوبی روی پوست نخواهد داشت.” اما هیچگاه کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید، مهم نیست اگر ضد آفتاب شما حاوی کرم زیر سازی و یا مرطوب کننده باشد .

2. فونداشن Foundation

به گفته بارتولچی” به نظر من درست نیست که برای اجتناب از ریختن سایه چشم بر روی صورت، ابتدا باید چشم‌ها را آرایش کرد “. زمانی که شما از سایه چشم استفاده می‌کنید لزوماً همیشه که روی صورت نمی‌ریزد.” قطعاً زمانی که سایه چشم یا هر ماده رنگی دیگری که روی صورت بدون کرم بریزید، پاک کردن آن دشوارتر خواهد بود. بهتر است یک لایه کرم پودر به صورت خود بمالید و در انتهای کار، مشکلات جزئی را برطرف خواهید کرد. “

3. کانسیلر

بارتولچی اعتقاد دارد که:” نگاهی منتقدانه به صورت خود بیاندازید و با کمی کانسیلر عیب‌ها را بپوشانید.” وی خاطر نشان می‌کند که فقط روی لک‌ها یا سیاهی دور چشم از آن استفاده نمایید. ” کانسیلر را حتما” بعد از کرم پودر استفاده نمایید چون فونداشن لک‌ها را می‌پوشاند و دیگر نیازی به کانسیلر نخواهید داشت. “

4. پنکیک

” با پودری مات و البته خیلی روشن کاملاً همه جای صورت را بپوشانید. و اگر کمی از سایه چشم به طور اتفاقی روی صورت ریخت، آسانتر پاک می‌شود و تا شما بقیه آرایش خود را کامل می‌کنید، بر روی پوست می‌خوابد” .

5. چشم یا لب

بارتولچی می‌گوید:” من ترتیبی برای آنها قائل نیستم بعد از استفاده از کرم‌ها بر روی پوست، معمولا” اول چشم‌ها را آریش می‌کنم، اما گاهی اوقات هم اول از لب‌ها شروع می‌کنم چون در حین آرایش لب‌ها، به نحوه آرایش چشم فکر می‌کنم .”

برای چشم ها: سایه > خط چشم > ریمل. این ترتیبی است که بارتولچی برای آرایش چشم‌ها به کار می‌برد. او پیشنهاد می‌کند که “اما همیشه برگردید و دوباره روی آنها یک لایه دیگر کار کنید.” ” یک کم خط چشم بالا را پهن‌تر کنید و در قسمت وسط پلک سایه براق بیشتری بزنید.”

برای لب ها: حجم دهنده > خط لب > رژ لب > سپس برق لب. بارتولچی پیشنهاد می‌کند که روی لب‌ها چند نقطه با خط لب بگذارید، با انگشت روی لب‌ها پخش کنید و سپس رژ لب را بزنید. و البته اگر دوست داشتید از برق لب استفاده کنید.

6. گونه‌ها

“به دو دلیل آرایش گونه را آخر انجام می‌دهم. اول اینکه؛ گونه ، چشم‌ها و لب‌ها باید هماهنگ باشند . دوم اینکه؛ بعد از آرایش چشم‌ها، اگر سایه‌ای روی پوست ریخته بود بتوانید با پنکک آن را بپوشانید.

 

منبع : مجله زیبایی

http://www.beautymagazine.ir/makeup/makeup-application-tips/

 

کلید واژه ها :  عشق، ازدواج، باردار شدن، دبیرستان، دانشگاه شما آرایش خود را با چی شروع می کنید جای درست رژ گونه را می دانید  اول خط چشم، و بعد ریمل می زنید یا برعکس با کمی کانسیلر عیب‌ها را بپوشانید فقط روی لک‌ها یا سیاهی دور چشم از آن استفاده عشق، ازدواج، باردار شدن، دبیرستان، دانشگاه شما آرایش خود را با چی شروع می کنید جای درست رژ گونه را می دانید  اول خط چشم، و بعد ریمل می زنید یا برعکس با کمی کانسیلر عیب‌ها را بپوشانید فقط روی لک‌ها یا سیاهی دور چشم از آن استفاده

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است