مشکل بزرگی که ما خانم ها با آن مواجه هستیم این است که نمی توانیم سینه بندی که کاملا اندازه ما باشد پیدا کنیم.در بعضی موارد اندازه دور آن مناسب نیست و بعضی مواقع اندازه کاپ آن.پوشایدن لباس زیری که کاملا اندازه ما نیست، برایمان مشکلات زیادی به وجود می آورد از مشکلات پزشکی گرفته مثل  صدمه زدن به بافت داخلی سینه و افتادگی و از دست دادن فرم آن و مشکلات روحی مثل تاثیر در روحیه و اعتماد به نفس.بسیاری از ما به خاطر نپوشیدن لباس زیر مناسب نمی توانیم بعضی لباس ها را بپوشیم.

بانوان | راهنمای انتخاب مناسب ترین سایز سینه بند
حالا می خواهیم 5 روش را با هم امتحان کنیم تا اندازه درست سوتین را پیدا کنیم :
مرحله اول:

از یک متر خیاطی یا متری که منعطف باشد برای اندازه گیری دور ناحیه سینه مان استفاده  کنید.متر باید آزادانه روی سینه قرار گیرد بهتر است این کار را به کمک فرد دیگری مثل فروشنده لباس زیرمان انجام دهیم.
متر را از پشت کمر تا روی سینه می آوریم و آن را طوری نگه می داریم که سینه مان تحت فشار نباشد. اینکار باید روبروی آینه انجام شود و بهتر است از دو آینه یکی در پشت سرمان و دیگری روبرویمان استفاده می کنیم به طوری که پشت و جلو بدنمان را ببینیم و از اینکه متر کاملا دور کمر و سینه مان صاف قرار گرفته مطمئن شویم.
مرحله دوم:
پس از اندازه گیری ، عدد به دست آمده را به اینچ تبدیل کرده و یادداشت می کنید.
برای تبدیل سانتی متر به اینچ:
عدد به دست آمده را به عدد 2.54 تقسیم می کنیم.
این اندازه برای به دست آوردن اندازه دور لباس زیر به کار می رود. از آنجایی که سایزهای سینه بند همه اعداد زوج هستند، در صورتیکه عددی که یادداشت نموده ایم عدد فردی است عدد زوج بعد از آن را برای به دست آوردن سایزمان در نظر می گیریم. بهتر است برای مطمئن شدن از سایز صحیح، سینه بند را بپوشیم و ببینیم برای ما تنگ یا گشاد است. در صورتیکه برایمان گشاد بود سایز زوج کمتر از عددی که یادداشت کرده ایم را انتخاب میکنیم (در صورتیکه عدد به دست آمده را به سانتی متر تبدیل کنیم سایزمان را برای خرید لباس زیرهای ترکیه ای یا ایرانی به دست خواهیم آورد، این شماره گذاری از عدد 60 شروع شده و هر سایز با سایز بعد 5 سانتی متر اختلاف اندازه دارد.)
مرحله سوم:
در صورتیکه سینه های خیلی بزرگ یا شل و افتاده داریم بهتر است هنگامیکه لباس زیر به تن داریم اندازه گیری را انجام  دهیم. بهتر است بند سینه بند را توسط رکاب مخصوص آن بالا بکشیم در اینصورت می توانیم اندازه گیری را در ناحیه زیرین سینه انجام دهیم. روی اندازه ای که شش ماه یا یکسال قبل گرفته است ، نباید حساب کنیم. بهتر است هر شش ماه یکبار سایز جدیدمان را اندازه بگیریم.
مرحله چهارم:
حالا نوبت اندازه گیری کاپ سینه بند است. این اندازه گیری نیاز به مهارت بیشتری دارد. متر را در راستای زیربغل خود قرار می دهیم و اندازه قسمت بالایی سینه را اندازه می گیریم، سپس متر را تا قسمت پایین و سمت راست تا پر ترین قسمت سینه امتداد می دهیم. این سایز را نیز اندازه گرفته و یادداشت می کنیم. تفاوت اندازه قسمت بالا و قسمت پر تر سینه سایز کاپ است. یک فروشنده خوب لباس زیر باید بتواند ما را در انتخاب کاپ مناسب کمک کند.
مرحله پنجم:
حالا نگاهی به اندازه دور لباس زیر و سایز کاپ می اندازیم. مجموع این دو عدد سایز کرست را مشخص می کند. دوباره لازم به یاد آوری است که حتما قبل از خریدن لباس زیر آن را پرو نماییم. مارکهای متفاوت مدلهای متفاوتی دارند. با دقت مدل مورد نظرمان را که در آن احساس راحتی بیشتری داریم انتخاب می کنیم. برای لباسهای متنوعی که می پوشیم لباس زیرهای متنوعی نیز وجود دارد. بهتر است تا آنجا که می توانیم از وشیدن لباس زیر اسفنجی اجتناب کنیم.
مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

http://www.zibakade.com

 

 

 قسمت بالایی سینه را اندازه تفاوت اندازه قسمت بالا و قسمت پر تر سینه سایز کاپ است مجموع این دو عدد سایز کرست را مشخص می کند نمی توانیم سینه بندی که کاملا اندازه ما باشد پیدا لباس زیری که کاملا اندازه ما نیست، برایمان مشکلات زیادی صدمه زدن به بافت داخلی سینه و افتادگی و از دست دادن فرم آن امتحان کنیم تا اندازه درست