یکی از مهم ترین مراحل روتین مراقبت از موها، این است که موهایتان را با استفاده از روغن گرم ماساژ دهید. آیا می‌دانید این کاری عالی است که می‌توانید قبل از حمام کردن انجامش دهید؟

قبل از شستن موهایتان چه کار می‌کنید؟

این کار نه تنها موهایتان را درخشان می‌کند، بلکه به ارتقای سلامت موهایتان هم کمک خواهد کرد. در روتین‌های مراقبتی، برخی از اقدامات، کمی کثیف کاری دارند. بعضی اوقات هم از آنجایی که وقت طلاست، دوست داریم تا از وقتمان بهترین استفاده را ببریم.

به همین دلایل، تلاش کردیم تا چند مورد از کارهای مراقبتی که می‌توانید پیش از رفتن به حمام و شستشوی موهایتان انجام دهید را برایتان فهرست کنیم.

جدای از اینکه می‌توانید دو نوع روغن، مثلا روغن کرچک و زیتون یا بادام را باهم مخلوط کنید، همچنین می‌توانید یک کپسول ویتامین ای نیز به ترکیبتان اضافه کنید تا ریزش موهایتان هم متوقف شود. موهایتان را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه با ترکیبی که درست کرده‌اید ماساژ دهید.

هیچوقت موهایتان را با آب داغ نشویید، چرا که در آخر موهایتان خشک و زبر خواهد شد.

حتی می‌توانید با استفاده از ترکیب ماست و تخم مرغ، قبل از شستن موهایتان، از مزایای نرم کنندگی‌اش بهره ببرید. این مخلوط یکی از بهترین نرم کننده‌های طبیعی است، و می‌تواند بلافاصله موهایتان را درخشان کرده و گیسوانتان را قابل کنترل کند.

با مخلوط کردن عسل و شیر دلمه شده هم یک ماسک مو بسازید. عسل به موهای شما رطوبت بخشیده و آنرا نرم خواهد کرد.

دو موز رسیده را له کنید تا به حالت خمیری در بیایند. ۲ قاشق غذاخوری سس مایونز و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون به آن بیفزایید. ترکیب بدست آمده را به موهایتان بمالید و یک ساعت صبر کنید. سپس موهایتان را با آب ولرم بشویید. با توجه به اینکه موز تاثیرات نرم کنندگی خوبی روی موها دارد، این ماسک برای آنهایی که موهای خشک و زبری دارند عالیست.

۳ قاشق غذاخوری لوبیای هندی را در طول شب بخیسانید و روز بعد آنرا بکوبید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس یک تخم مرغ را بزنید و آنرا بهمراه یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یک فنجان ماست با خمیرتان مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را به موهایتان بمالید، و اجازه دهید نیم ساعت روی موهایتان بماند، سپس موهایتان را با آب سرد بشویید.

 

منبع : سرخاب سفيداب

 

[toggle title=”كليد واژ ها ” state=”close” ] موهایتان را با استفاده از روغن گرم ماساژ دهید این کار نه تنها موهایتان را درخشان می‌کند، بلکه کپسول ویتامین ای نیز به ترکیبتان اضافه کنید تا ریزش موهایتان هم هیچوقت موهایتان را با آب داغ نشویید، چرا که در آخر ترکیب ماست و تخم مرغ، قبل از شستن موهایتان با مخلوط کردن عسل و شیر دلمه شده هم یک ماسک مو موهایتان را با استفاده از روغن گرم ماساژ دهید این کار نه تنها موهایتان را درخشان می‌کند، بلکه کپسول ویتامین ای نیز به ترکیبتان اضافه کنید تا ریزش موهایتان هم هیچوقت موهایتان را با آب داغ نشویید، چرا که در آخر ترکیب ماست و تخم مرغ، قبل از شستن موهایتان با مخلوط کردن عسل و شیر دلمه شده هم یک ماسک مو موهایتان را با استفاده از روغن گرم ماساژ دهید این کار نه تنها موهایتان را درخشان می‌کند، بلکه کپسول ویتامین ای نیز به ترکیبتان اضافه کنید تا ریزش موهایتان هم هیچوقت موهایتان را با آب داغ نشویید، چرا که در آخر ترکیب ماست و تخم مرغ، قبل از شستن موهایتان با مخلوط کردن عسل و شیر دلمه شده هم یک ماسک مو[/toggle]