مواد لازم براي 10 نفر

 

آرد: 250 گرم

 

كره سرد: 115 گرم

 

پودر قند: سه قاشق سوپخوري

 

زرده تخم‌مرغ: يك عدد

 

وانيل: 1/8 قاشق چايخوري

 

شير يا آب سرد: 1/3 پيمانه

 

مواد لازم براي داخل تارت

 

شير: دو پيمانه

 

شكر: چهار قاشق سوپخوري

 

پودر كاستارد: سه قاشق سوپخوري

 

وانيل: 1/8قاشق چايخوري

 

انجير سبز: 300 گرم

 

انجير سياه: 300 گرم

 

طرز تهيه

 

آرد را در كاسه‌اي الك كرده، سپس پودر قند، زرده تخم‌مرغ، وانيل و كره تكه تكه شده را به آرد افزوده و با نوك انگشتان شروع به مخلوط كردن مي‌كنيم، پس از اين‌كه مخلوط داخل كاسه به صورت نان خرده در آمد، كم‌كم شير يا آب سرد را اضافه مي‌كنيم و به مخلوط كردن ادامه مي‌دهيم تا مواد تبديل به خميري شود كه به دست نچسبد.

 

توجه كنيد كه ممكن است تمام شير يا آب استفاده نشود. خمير را در يك كيسه قرار داده و در يخچال به مدت 30 دقيقه استراحت مي‌دهيم. فر را با حرارت 180 درجه سانتي‌گراد روشن كرده و خمير را روي سطح صاف بين دو نايلون با وردنه به قطر سه الي چهار ميلي‌متر به صورت دايره باز مي‌كنيم. از نايلون كمك مي‌گيريم و خمير را در قالب تارت بر مي‌گردانيم و به كمك دست به خمير فرم قالب را مي‌دهيم. با استفاده از چنگال سطح خمير را سوراخ مي‌كنيم و روي خمير كاغذ روغني قرار داده، سپس روي آن حبوبات مي‌ريزيم و قالب را در فر قرار مي‌دهيم تا به مدت 10 دقيقه در فر بپزد. سوراخ كردن خمير و سنگيني حبوبات باعث مي‌شود خمير در هنگام پخت پف نكند و مسطح باقي بماند. در اين فاصله 1و 3/4پيمانه از شير را در شيرجوش ريخته و مابقي شير را با پودر كاستارد مخلوط مي‌كنيم. شيرجوش را روي حرارت قرار داده و مرتب هم مي‌زنيم تا ته نگيرد، وقتي در اطراف شير حباب ديده شد، محلول كاستارد را به شير اضافه و سريع مخلوط مي‌كنيم تا به صورت كرمي غليظ در آيد. پس از غليظ شدن، كرم را از روي حرارت برداشته و وانيل را به آن اضافه مي‌كنيم، حالا خمير تارت را از فر خارج كرده و به كمك كاغذ روغني حبوبات را از روي خمير بر مي‌داريم. كرم كاستارد را روي تارت ريخته و انجيرها را روي آن مي‌چينيم.

مجددا تارت‌ را در فر براي 10 دقيقه قرار داده تا بپزد. پس از پخت اجازه مي‌دهيم كه تارت‌ كاملا در قالب خنك شود، سپس از قالب خارج مي‌كنيم.

 

نکته

پس از پخت امكان دارد انجيرها شيره خود را پس دهند كه شما مي‌توانيد از دستمال كاغذي براي جمع كردن شهد داخل انجيرها استفاده كنيد.

مي‌توانيد پس از آماده شدن كرم به آن دو قاشق سوپخوري خامه صبحانه اضافه كرده تا لطيف‌تر شود.