مواد لازم براي چهار تا پنج نفر

برنج چهار پيمانه

فيله گوشت يا مرغ حبهاي خرد شده 300 گرم

پنير پيتزا رنده شده نصف پيمانه

فلفل دلمهاي خرد و تفت داده شده نصف پيمانه

آب مرغ يا عصاره مرغ پنج پيمانه

زرده تخممرغ سه عدد

زعفران دمكرده 4/1 پيمانه

پياز سرخ شده دو عدد

كره يا روغن و نمک و فلفل به ميزان لازم
طرز تهیه
كره را در تابه روي حرارت قرار مي‌دهيم و فيله‌هاي مرغ يا گوسفند را در آن تفت مي‌دهيم، مقداري فلفل سياه ريخته، بعد از سه الي چهار دقيقه فلفل دلمه‌اي و پياز داغ را هم اضافه مي‌كنيم و پس از يك دقيقه از روي حرارت برمي‌داريم. برنج را با آب مرغ مخلوط كرده، زعفران را هم مي‌ريزيم و روي حرارت مي‌گذاريم تا كته شود، ولي به صورتي كه سفت و خام باشد. نمي‌خواهيم كاملا بپزد و فقط آب آن كشيده شود.

زرده‌هاي تخم‌مرغ را در كاسه‌اي ريخته و با قاشق كمي هم مي‌زنيم. يك ليوان كوچك آب مرغ و پنير پيتزا را افزوده و با قاشق مخلوط مي‌كنيم و برنج زعفراني را در اين مواد مي‌ريزيم.

ظرف نشكني را كاملا چرب مي‌كنيم و از مواد برنج و زرده تخم‌مرغ مقداري كف ظرف مي‌ريزيم، با پشت قاشق فشرده مي‌كنيم و بعد مواد گوشتي يك لايه روي سطح برنج ريخته و دوباره مابقي برنج را مي‌ريزيم و سطح آن را صاف مي‌كنيم. كره آب شده را روي سطح برنج مي‌ريزيم. روي آن را با فويل مي‌پوشانيم و روي فويل را چند سوراخ ايجاد مي‌كنيم. در فر گرم شده از قبل با دماي 180 درجه سانتي‌گراد در طبقه وسط به مدت يك ساعت قرار مي‌دهيم، ولي بعد از 40 دقيقه به آن نگاه مي‌كنيم اگر ته آن برشته شد، آماده است.

 نكته

اگر از فيله مرغ استفاده كرديد هنگام تفت دادن به آن نمك و فلفل بزنيد، اما اگر از فيله گوشت استفاده كرديد، هنگام تفت دادن فقط فلفل اضافه كنيد. نمك غذا را بعد از مخلوط كردن مواد با هم در انتها اضافه مي‌كنيم.