مواد لازم برای 6 نفر:
– آرد گندم سفید یا آرد سنگک یک لیوان

– روغن مایع، نصف لیوان

– آب، نصف لیوان

– شکر، نصف لیوان

– گلاب، یک‌چهارم لیوان

– زعفران آب شده، یک‌چهارم لیوان (یک‌چهارم لیوان آب جوشیده+یک قاشق چای‌خوری پودر زعفران)

 

طرز تهیه:
ابتدا شیره حلوا را درست کنید. برای این منظور آب، شکر، گلاب و زعفران آب‌شده را در ظرف پیرکسی بریزید و داخل مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را روی حداکثر قدرت و مدت‌زمان 3 دقیقه روشن کنید.
پس از اینکه 3 دقیقه تمام شد، شیره را خارج کرده و کناری بگذارید. سپس آرد الک شده را داخل ظرف پیرکس دیگری بریزید و بدون اضافه کردن روغن، داخل مایکروفر قرار دهید.
مایکروفر را با همان حداکثر قدرت و زمان 2 دقیقه روشن کنید تا آرد سرخ شود. حالا ظرف پیرکس را خارج کرده و مقدار روغن مورد نیاز را به آرد سرخ شده اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از آن، دوباره مخلوط آرد و روغن را داخل مایکروفر قرار دهید. در این هنگام مایکروفر را روی حداکثر قدرت آن و زمان 10 دقیقه تنظیم کرده و روشن کنید.
پس از گذشت 2 دقیقه از این زمان، دگمه stop را بزنید و ظرف را خارج کنید و مواد داخل آن را هم بزنید و دوباره به داخل مایکروفر برگردانید.
2 دقیقه بعد، باز همین عمل را تکرار کنید؛ حالا دیگر مایکروفر زمان 6 دقیقه را نشان می‌دهد. از این به بعد هر یک دقیقه یک بار باید ظرف را خارج کرده و مخلوط را هم بزنید. تا کل 10 دقیقه به اتمام برسد. بعد از طی این مدت، ظرف را خارج کرده، شیره را کم‌کم به مواد بیفزایید و خوب مخلوط کنید.
بعد از اینکه شیره را به مخلوط آرد گندم اضافه کردید، آن را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و با خلال بادام و پسته تزئین کنید.