مواد لازم برای 8 نفر:
– پودر ژله انار 100 گرم یا یک بسته

– انار یک عدد درشت (دان کنید)

– خامه 300 گرم

– شیر 160 میلی لیتر یا دو سوم پیمانه

– شکر 55 گرم یا یک چهارم پیمانه

– پودر ژلاتین 2 قاشق چای خوری

– وانیل یک چهارم قاشق چای‌خوری
طرز تهیه:
ابتدا کف و دیواره‌های قالب مناسب دسر را با مقدار کمی روغن مایع چرب کنید. اگر میزان روغن برای چرب کردن قالب زیاد بود، اضافی آن را با دستمال کاغذی پاک کنید (این کار برای برگرداندن دسر به صورت قالبی انجام می‌شود).
حالا در کاسه بلوری نصف میزان پودر ژله را ابتدا در نصف پیمانه آب‌جوش حل کرده، سپس نصف پیمانه آب سرد به آن اضافه کنید؛ پس از اینکه پودر به طور کامل در آب حل شد، نیمی از دانه‌های انار را در داخل مایه ژله بریزید و سپس کل مایه را به قالب دسر منتقل کنید.
قالب را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. نیم ساعت قبل از پایان این مدت، شروع به درست کردن مایه خامه‌ای کنید.
برای این منظور شیر و خامه را در ظرفی فلزی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا با هم مخلوط شوند. شکر و پودر ژلاتین را نیز به آن اضافه کنید و آن قدر هم بزنید تا شکر و ژلاتین در مواد حل شود ولی مراقب باشید مایه نجوشد.
بعد وانیل را به آنها افزوده و دوباره مخلوط کنید. حالا مایه را از یک صافی فلزی عبور دهید تا دانه‌های ژلاتینی که حل نشده، روی صافی باقیمانده و مایه‌ای صاف و یکنواخت حاصل شود.
پس مایه را کنار بگذارید تا سرد شود. پس از آن، ژله را از یخچال بیرون آورید و مایه خامه‌ای را روی آن بریزید و دوباره به یخچال برگردانید و مدت 3 ساعت در آن قرار دهید تا خامه سفت شود. پس از این مدت دوباره با بقیه پودر ژله مایه ژله‌ای آماده کنید و بعد از ریختن باقیمانده دانه‌های انار، سطح خامه‌ای را با ژله بپوشانید و آن را دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله رویی ببندد.
در پایان، قالب را در ظرف مورد نظر برگردانید. برای این منظور ابتدا دست‌تان را با آب سرد خیس کنید، سپس به دور دیواره قالب بکشید و قالب را برگردانید.
نکته: اگر هنگام برگرداندن قالب دسر به طور کامل برنگشت، روی آن را با تکه‌های ژله چسبیده به کف قالب تزئین کنید.