یكنفر تعریف میكرد كه هنوز بعد از 25 سال، عاشق زنش است و حضور او در زندگیاش هنوز برایش روزمره و عادی نشده است…

تعریف میكرد، یك صبح معمولی، وقتی زنش از خانه بیرون رفته، به او پیامک، زده و برایش تعریف كرده كه چقدر هنوز در زندگی او نو تازه و هیجانانگیز است و او را دوست دارد… این یكنفر، آدم خوشبختی است. نه به خاطر اینكه عشق زندگیاش را پیدا كرده و با او شاد است، بلکه به خاطر اینكه خیلی خوب میتواند این دوست داشتن را به زبان بیاورد و با كسی كه دوستش دارد، درباره آن حرف بزند؛ كاری كه خیلیها آن را بلد نیستند و خیلیها هم از انجام آن صرفنظر میكنند. ما به شما كمك میكنیم تا كسی باشید كه حرفهای دلش را با آن كه دوستش دارد، قسمت و لذتی ناب وارد زندگیاش كند.

قبل از اینكه به كسی بگویید «دوستت دارم» یا «عاشقت هستم»، اول به معنای اصلی این كلمات فكر كنید. به اینكه این جملات چه معنیای برای شما دارند و در زندگی شخصی خود، جایگاه عشق و دوست داشتن، كجاست. به این ترتیب، وقتی این جملات را به زبان میآورید كه دقیقا ارزش و معنای آن را میدانید و نه خودتان را به دردسر میاندازید و نه قلب كسی را میشكنید.

وقتی هزاربار به یكنفر بگویید كه دوستش دارید، بعد از مدتی، تاثیر خودش را از دست میدهد. پس آدمی باشید كه حواسش به قلبش هست و بیجهت به كسی نمیگوید:

«دوستت دارم». زمانش كه برسد، آنقدر خاطره خوب و ویژگیهای دوستداشتنی در آدم مقابل پیدا میكنید كه موقع گفتن این جمله دوستداشتنی و خوشایند، حرفهای جذاب و دوستداشتنیای در كنار این «دوستت دارم»، از شما میشنود.

وقتی عاشق كسی میشوید و میخواهید این عشق را با او به اشتراك بگذارید، به چشمهایش نگاه كنید. جمله «دوستت دارم» را اگر زمانی كه با او چشم در چشم هستید، به زبانتان بیاید، عمق نگاه، به اندازه همان كلمات، كار خودش را میكند.

موقعیت مناسبی را برای حرف زدن از احساستان پیدا كنید. بهترین موقعیت، فضایی دونفره است كه شما و همسرتان، راحتتر حرفهای خود را به اشتراك میگذارید اما اگر ناگهان وسط یك مهمانی یا جمعی دیگر، تصمیم به گفتن این جمله گرفتید، یك نفس راحت بكشید و كمی به اطراف نگاه كنید و جمله را آنطوری بگویید كه او دوست دارد در جمع و از زبان شما بشنود.

وقتی به كسی میگویید «دوستت دارم»، بدترین اتفاق ممكن این است كه از او هم انتظار داشته باشید این جمله را به شما بگوید یا آن را امتیاز ویژهای برای شما حساب كند. بیانتظار و بدون توقع، عاشق شوید و كسی را دوست داشته باشید. اینطور وقتی این جمله «دوستت دارم» را به زبان میآورید، واقعیترین احساس شما به او منتقل میشود. خلاق باشید. حالا درست است كه «دوستت دارم» به اندازه كافی، جمله زیبا و دوستداشتنیای است، اما ابراز آن با راههای مختلف، هیجان و جذابیتش را بیشتر میكند و لحظه خاصی را میسازد. نوشتن یك شعر، قاب كردن یك عكس دونفره و نوشتن جمله «دوستت دارم» پشت آن، گفتن «دوستت دارم» به زبانهای مختلف و خلاقیت?های دیگر، از راهحلهای مبتکرانه است.

اگر از آن گروه از آدمها هستید كه ابراز احساسات برای شما سخت است و واژهها را باید با انبر از زبان شما بیرون كشید، كارهایی را انجام دهید كه هیچكس دیگری برای همسرتان انجام نمیدهد و حواستان به خواستههای درونی او باشد. شما میتوانید ساعتها پای درددل او درباره دوستانش، همكارانش، خاطرات سخت گذشته و خیلی چیزهای دیگر بنشینید و اگر كمكی از دستتان برمیآید برای حل آنها انجام دهید. اگر میدانید همسرتان عاشق صبحانه است، یك روز صبح بیمقدمه او را از خواب بیدار كنید و برای صبحانه به یك رستوران خوب بروید. كارهای ناگهانی، پیشنهادهای جذاب ناگهانی، برنامههایی كه فقط او دوست دارد وخیلی از غیرمنتظره?ها دیگر، راههای خوبی برای انتقال احساس درونی شماست.

جمله هایی كه جایگزین دوستت دارم میشوند

شنیدن برخی جملهها به جای «دوستت دارم»، جذاب و خوشحالكننده است و همان تاثیر را دارد. در ادامه میتوانید این جملهها را پیدا كنید، فقط حواستان باشد موقع به زبان آوردن آنها، واقعا به آن باور داشته باشید و لحن شوخی و طنز در صدایتان نباشد.

عزیزم، تو تنها آدم من هستی

تو نفس من را بند میآوری

چقد دوست داشتنی هستی

با تو، تا ابد همهچیز زود میگذرد

بهترین همسرجهانی

وقتی تو را دیدم، از خدا به خاطر خلقتت تشكر كردم

تو تنها عشق زندگی من هستی

برای من زندگی كردن با عشق تو جذاب است

من تمام حواسم به تو است

من تو را تحسین میكنم

زندگی با تو ساده و راحت است

 

منبع : انجمن عروسانه