زناشویی | برای رابطه با همسر باید به زور متوسل شد؟

آقای دکتر ما شش ماه است که ازدواج کردیم ولی همسرم قبل از شروع رابطه ی جنسی هیچ میلی برای داشتن رابطه از خود نشان نمی دهد و بارها استفاده ی من از داروهای افزایش شهوت جنسی موثر بوده ولی باز میل خود را نسبت به رابطه ی جنسی از من پنهان می کند و در هنگام رابطه من مجبور هستم به نوعی حالت تجاوز را نسبت به او انجام دهم و بارها مجبور به بستن دست پا و توصل به زور شده ام در هنگام رابطه جنسی هم هیچ همکاری از خودنشان نمی دهد ولی از رابطه ی جنسی بسیار لذت می برد و حالت رضایت در او پدید می آید.به نظر شخصی من اون بسیار از رابطه ی جنسی لذت می برد ولی به نوعی خودش می خواهد این تصور را در من ایجاد کند که از این کار خوشش نمی آید به نظر شما من برای جلب همکاری اون باید به چه کاری دست بزنم؟

یکی دیگر از دوستان نیز در این زمینه نظر داده اند:

سلام در یکی از پستها مردی اینطور بیان کرده بود که همسرش توی رابطه جنسی همکاری نمیکنه به خاطر همین اون دست و پای همسرشو می بنده و به زور متوسل میشه. آقای دکتر واقعا برای مردا ارزشی هم داره که با زور و جبر به همسرشون تجاوز میکنن؟ پس چرا جاهای مختلف می شنویم که احساس زن و لذت بردنش برای مرد اهمیت داره؟ آدم انقدر چیزهای ضد و نقیضی درباره مردا می شنوه که نمیدونه کدوم واقعیته و کدومو باید باور داشته باشه؟

در پاسخ به این دوست عزیز و برای روشن شدن ماهیت بحث باید بگویم بر اساس اصول رابطه جنسی صحیح یک رابطه جنسی درست رابطه جنسی است که دوسویه و بهنگام باشد یعنی زن و مرد در آن با رضایت و میل و رغبت وارد شوند و هر دو نقشی فعال داشته باشند. بارها این سوال را شنیده ام که چه کسی باید آغازگر رابطه جنسی باشد. باید گفت هیچ تفاوتی نیست و هم زن و هم مرد باید در صورت نیاز به راحتی نیاز خود را اعلام کنند و از طرف مقابل بخواهند که به برقراری رابطه بپردازند و اگر مشکلی برای یکی از طرفین وجود داشت و تمایل به برقراری رابطه نبود رابطه جنسی را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

در جامعه ما زنان معمولا ماخوذ به حیا بوده و در صورتی که نیاز به رابطه جنسی داشته باشند آنرا بیان نمی کنند و ترس و واهمه دارند که اگر این نیاز طبیعی خود را بر زبان آورند به آنها انگی زده شود و به بی حیایی متهم شوند. این تفکر و باور کاملا غلط می باشد و زنان باید با پوشیدن لباسهای رابطه جنسیی و آرایش و فراهم کردن شرایط مناسب برای رابطه این تمایل خود را به همسر خویش اعلام کنند و مردان نیز باید در صورت نیاز به راحتی موضوع را با همسر خویش در میان بگذارند و از او بخواهند که برای رابطه جنسی آماده شود.

در واقع برای آغاز رابطه جنسی باید هر یک از طرفین که آمادگی دارد این آمادگی را به طرف مقابل اعلام نماید و در صورتیکه هر دو آمادگی داشتند نسبت به رابطه جنسی اقدام نمایند.

در مورد سوال مردی که نیاز جنسی دارد از نقش غیر فعال همسرش در رابطه جنسی شاکی است و این مرد برای داشتن رابطه جنسی به زور و خشونت متوسل می شود و به نظر خودش همسرش از رابطه جنسی با او حتی در صورت بستن دست و پا و انجام رابطه جنسی بصورت تجاوز نیز لذت می برد.

در این مورد اصول رابطه جنسی صحیح رعایت نمی شود و موارد متفاوتی برای این موضوع می توان مطرح کرد.

یکی اینکه زن علاقه ای به شوهر ندارد و تمایلی هم به رابطه ندارد و وقتی مرد به زور متوسل می شود او تسلیم است و خود را در اختیار مرد قرار می دهد.

دیگر اینکه زن علاقه به رابطه جنسی دارد ولی چون اعلام این امادگی را به منزله بی حیایی خود تعبیر می کند چیزی نمی گوید و مشارکتی در رابطه جنسی ندارد چون تصور می کند اگر نقش فعالی در رابطه جنسی داشته باشد باز نشانه بی حیایی اوست و به همین علت نقش منفعلانه ای دارد و خود را تسلیم شوهر می کند.

دیگر اینکه زن دچار مازوخیسم یا خود آزاری جنسی است و دوست دارد از رابطه جنسی ابا کند تا مرد به زور و خشونت متوسل شود و در اینصورت از رابطه جنسی لذت می برد.

برای اینکه بخواهیم بفهمیم کدام سناریو درست است و یا سناریوی دیگری مطرح است نیاز به مشاوره حضوری با این زوج می باشد تا بسیاری از مسایل از جمله روابط عاطفی ایشان و جزییات رابطه جنسی نیز مورد بررسی قرار گیرد و از زبان هر دو نفر مسایل مطرح و مورد بررسی قرار گیرد. برای رفع مشکل باید این زن و مرد ابتدا چنین رابطه جنسیی را کنار گذاشته و در این رابطه با هم به صراحت سخن بگویند و در صورت عدم رفع مشکلات برای مشاوره بصورت حضوری به اینجانب مراجعه کنند.

در مورد نظری که دوست عزیز دیگرمان نیز مطرح کرده اند نیز باید بگویم اکثریت قریب به اتفاق مردان از رابطه جنسی دوسویه و فعالی که هم زن و هم مرد در آن نقش فعال دارند و قصد لذت بردن و لذت رساندن به دیگری را دارند لذت می برند و احساس آرامش می کنند. توسل به خشونت در رابطه جنسی فقط در افرادی که دچار سادیسم جنسی یا دیگر آزاری جنسی هستند وجود دارد. هیچ مردی از منفعل بودن زن در رابطه لذت نمی برد و دوست دارد زن نیز نقش فعالی در رابطه داشته باشد.

مشکلی که در جامعه ما وجود دارد عدم آموزش صحیح مسایل جنسی و رابطه جنسی درست به زوجین می باشد. بسیاری از زوجین نمی دانند باید چه رفتاری در رابطه جنسی داشته باشند و رابطه جنسی را به چه صورت پیش ببرند.

 

منبع :سایت دکتر علی شیخ الاسلامی