417

تعبير خواب به روايت محمد بن سيرين

ديدن عاج در خواب، دليل مال بود از پادشاه. اگر در خواب بيند كه عاج داشت، دليل است از پادشاه منفعت بيند. اگر كه عاج از وي ضايع شد، دليل است كه مالش تلف گردد.

 

تعبير خواب به روايت جابرمغربی

اگر كسي درخواب بيند كه عاج در صندوق داشت. دليل كه خويشان و نزديكان او از يكي از كسان پادشاه زن خواهد. اگر بيند كه دوات عاج داشت، دليل كه پادشاه كنيزكي به وي بخشد كه از وي عز و جاه يابد و هر چند كه عاج را در خواب سفيدتر بيند، دليل است كه مال او بيشتر باشد.

 

تعبير خواب به روايت منوچهر مطيعي تهراني

عاج استخوان دندان فيل است. همان طور که در بيداري در زندگي عادي ما چيزي است نفيس و گران قدر در خواب هاي ما نيز از نفايس محسوب مي شود و به مال و دارائي و تملک تعبير مي گردد. اگر در خواب ببينيد که صاحب شمعدان يک شاخه از عاج هستيد صاحب فرزندي مي شويد که خانه شما را روشن مي کند و در آينده نيز در شما فخر و غرور به وجود مي آورد. اگر ببينيد شمعداني چند شاخه از عاج داريد خانواده اي ممتاز خواهيد داشت. اگر ببينيد يک شيئي ساخته شده از عاج را خراب مي کنيد مال خود را هدر مي دهيد و به زيان خويش کاري مي کنيد و نوشته اند صندوق عاج زني است شريف و ارزنده و چنان چه در خواب ببينيد صندوق عاج داريد و چيزي از درون آن بيرون مي آوريد از آن زن صاحب فرزند خواهيد شد. اگر ميزي از عاج ببينيد مهماني بزرگ و با شخصيت به شما وارد مي شود. اگر صندلي از عاج باشد ارتقا مقام حاصل مي کنيد.