علل از دست دادن ابروها:
• آسيب به ابرو از طريق ضربه مانند تصادف، سوختگي، ‌موادشيميائي، برق گرفتگي و…
• عدم رويش مو به دليل مادرزادي
• كندن مكرر موهاي ابرو توسط موچين در خانمها
• بيماريهاي موضعي پوست مانند لوپوس پوستي، آلوپسي آره آتا، سالك و…
• كندن ابرو با دست به دليل وسواس يا عادت در تريكوتيلومانيا
• بيماري هاي هورموني
• اشعه درماني، شيمي درماني

اغلب خانمها بصورت هفتگي يا ماهيانه موهای ابروهايشان را با موچين مرتب مي كنند يا به اصطلاح برمي دارند كه تكرار اين كار سبب سست شدن و ضعيف شدن ريشه موها شده و در داراز مدت موجب از بين رفتن دائم و يا نازك شدن شديد ابروها مي شود. در واقع شايعترين علت مراجعه خانمها براي پيوند ابرو همين مسئله است.

در ابتدا باید علت ریزش موی ابرو بررسی شود و در صورت امكان تحت درمان قرار گیرد. زیرا در صورت عدم كنترل این دسته از علل ریزش ابرو حتی با کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای كاشته شده وجود دارد. مثلاً در صورت وجود تریكوتیلومانیا كاشت ابرو فایده ای ندارد و بایستی ابتدا فرد به روانپزشك معرفی شده و پس از درمان آن اقدام به كاشت نمود، گاهی فرد دارای ابروی طبیعی است ولی از مدل راضی نیست و فرضاً می خواهد آنرا بالاتر بیاورد و یا قوس آنرا بیشتر كند. گاهی هم ابروها باریك و نازك است و فرد مایل است آنرا پهن تر و ضخیم تر كند در این گونه موارد به دلیل محدودیتهای تكنیكی در كاشت توصیه می شود بیمار را از انجام آن منصرف نماییم.

كاشت ابرو بصورت فولیكولهای یك یا دو تار موئی جداشده و سوراخهای پوست با استفاده از ابزار بسیار ظریف و كوچك ایجاد می شود تا محل كاشت كاملا مشخص باشد، بعد از انجام كاشت مختصر تورم و شاید كمی كبودی زیر چشم ایجاد شود كه پس از چند روز ازبین می رود. بهترین كاندید كاشت ابرو افرادی هستند كه یا كاملاً ابرو ندارند و یا اینكه قسمتی از ابرو را از دست داده اند و میخواهند در همان محل قبلی ابروها، كاشت انجام شود و یا خانمهایی كه تاتو ابرو انجام داده اند و مایلند كه در روی محل تاتو شده که بدون مو است، مو كاشته شود، در خانمهایی كه مایلند فقط دم ابروها را بالاتر ببرند نیز انجام می شود و بهتر از انجام جراحی و كشیدن پوست بالای ابروها است زیرا هیچ اسكار و یا جایگاه زخمی باقی نمی گذارد.images

محدودیتها و مشكلاتی كه در كاشت ابرو وجود دارد عبارتند از :
• موها معمولاً از سر برداشته می شوند بنابراین سرعت رشدشان مانند همان موی سر است بنابراین بلند می شوند و باید هر 2 هفته یكبار كوتاه شوند و همچنین از نظر جنس و ضخامت و رنگ كاملاً همرنگ موی ابروها نیستند ولی امكان دارد به مرور زمان تا حد زیادی شبیه موهای ابرو گردند، ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد.
• فاصله موهای كاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو هستند. البته با تكرار جلسات پیوند می توان این فاصله ها را كمتر كرد. این در مورد كسانی كه تاتو دارند و روی تاتو مو كاشت میدهند مشكلی ایجاد نمی كند زیرا تاتو این فاصله ها را مخفی می كند.
• موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو 10 تا60 درجه است. كاشت تاج ابرو مشكل خاصی ندارد زیرا در این منطقه زاویه خروج موها از پوست حداكثر می باشد ولی هرچه به سمت انتهای ابرو می رویم بدلیل كمتر شدن زاویه فوق و خوابیده تر شدن موها، كاشت موها از نظر تكنیكی مشكل تر میشود. بطوریكه در دم ابرو به سختی می توان موها را عیناً با خواب طبیعی ابرو كاشت. راه جلوگیری از بروز این مشكل مصرف بند فشاری بمدت 2 هفته بعد از عمل می باشد، همچنین چرب كردن موهای ابرو باعث خوابیده تر شدن ابروی كاشته شده می شود.
• بدلیل جابجائی موها از پوست سر به ناحیه ابرو و دسترسی كه به پیاز موها دارد معمولاً موهای كاشته شده 2 ـ 4 هفته پس از كاشت دچار ریزش شده لذا فرد بایستی حداقل 3 تا 6 ماه صبر كند تا موها مجدداً رشد كنند.

ظاهر خود را با بالا کشیدن ابرو بهبود بخشید:
اگر شما از چروک های اطراف ابرو و پیشانی و دیگر علائم افزایش سن احساس ناراحتی می کنید لیفت ابرو می تواند برای شما مفید باشد.
images
لیفت ابرو:
• چروک های پوستی پیشانی، پل بینی و بین چشمها را کاهش می دهد.
• باعث بهبود خط اخم، چروک عمودی بین دو ابرو می شود.
• ابروی پائین و یا افتاده را که روی پلک فوقانی را پوشانده را به ترتیب قبلی می برد.
• ابرو را بالا برده وضعیت جوان و هوشیاری تری به بیمار می دهد.
اعمال جوان سازی که معمولا همراه با یک لیفت ابرو انجام می شوند شامل:
• عمل پلک جهت جوان سازی پلک های مسن
• لیفت صورت جهت اصلاح تغییرات سن در قسمت میانی و تحتانی صورت و گردن
• روش های بازسازی پوستی

آیا مناسب من است؟
لیفت ابرو یک عمل کاملا مشخص است ولی باید آن را برای خود انجام دهید و نباید آن را به خواست فرد دیگر و یا جهت رسیدن به یک چهره ایده آل انجام داد. لیفت ابرو یک انتخاب مناسب برای شما است اگر: از لحاظ فیزیکی سالم باشید- سیگار نکشید- شما یک چشم انداز مثبت و خاص و با اهداف واقع بینانه جهت بهبود ظاهر خود داشته باشید.

بالا بردن ابرو بدون جراحی:
افتادگی قسمت خارجی ابرو بدلیل آتروفی و کاهش اندازه بالشتک چربی زیر آن و از طرف دیگر الاستوتیک شدن پوست آن در اثر افزایش سن، آفتاب خوردن مزمن و عمل عضلات پایین کشنده ابرو میباشد. در حال حاضر روش متداول بالا بردن ابرو جراحی است. روش جدید غیر جراحی برای بالا بردن قسمت خارجی ابرو استفاده از ژلهای پرکننده (filler) است.

مهمترین تفاوت این دو روش در این است که بالا رفتن ابرو با جراحی، دو بعدی است به این صورت که ابرو به بالا و خارج حرکت میکند ولی با تزریق ژل بعد سوم که برجسته شدن ابرو است اضافه میشود که باعث میگردد دقیقاً به فرم ابروی افراد جوان درآید. در واقع با تزریق ژل بالشتک چربی از بین رفته جایگزین میگردد. از طرف دیگر با تزریق ژل از عوارض معمول بعد جراحی مثل تغییر خط مو، عفونت، عدم تقارن ابروها و اختلال حس پیشانی و ابرو جلوگیری میشود. تزریق ژل باعث تورم 3-2 روزه میگردد که با ماساژ ملایم و کمپرس سرد برطرف میگردد. در صورتی که تزریق ژل به درستی انجام شود ایجاد کبودی بسیار نادر است، مزیت دیگر تزریق ژل این است که در صورت عدم تقارن ابروها پس از درمان، اصلاح آن بسیار ساده است حتی میتوان بخشی از ژل را برای اصلاح عدم تقارن در هفته های بعد نگهداری کرد ولی عدم تقارن بعد از جراحی نیاز به جراحی مجدد دارد. در مجموع تزریق ژل روشی مفید و غیر تهاجمی برای بالا بردن ابرو است که فرم طبیعی تری برای ابروی بالا رفته ایجاد میکند.

بالابردن ابرو با تزریق بوتاکس:
ابرو یکی از اجزای صورت است که فرم قرارگیری آن تاثیر بسزایی در زیبایی صورت دارد.با افزايش سن، علائم پیری صورت در يك سوم فوقاني كه شامل پلكها، ابرو و پيشاني است زودتر از ساير قسمت هاي صورت ظاهر میشود. ظهور اين علائم در يك سوم فوقاني صورت به شكل پيدايش چين و چروك پيشاني، افتادگي ابروها و افتادگي پلك‌ها است كه بيشتر از جنبه زيبايي قابل توجه است چون وجود این علایم به فرد چهره ای غمگین میدهد. از طرف دیگر افزایش متناسب فاصله ابرو و چشم زیبایی و جلوه خاصی به صورت فرد میدهد.

در آقایان ابرو روی لبه استخوانی قرار گرفته است ولی در خانمها ابرو بالای لبه استخوانی قرار گرفته است. شکل نرمال ابرو به این صورت است که ابتدا و انتهای آن در یک سطح و وسط ابرو بالاتر قرار گرفته است. هنگامی که این پارامترها به هم بخورد مخصوصاً وقتی که گوشه خارجی ابرو پایین بیاید، معمولاً افراد از چهره خسته و پری پلک فوقانی شکایت دارند، اعمال جراحي متعددي براي بالا بردن ابرو و پيشاني طراحي شده اند که طی این اعمال برش خاصی بر روی پوست سر یا پیشانی ایجاد میشود تا از این طریق کشش لازم برای بالا بردن ابرو ایجاد شود.

صرف نظر از روش جراحی، تمامی این روشها نیاز به بستری، بیهوشی و تحمل دوران پس از عمل و عوارض جراحی دارد. ولی بسیاری از افراد تمایل به انجام عمل جراحی برای ایجاد این تغییرات ندارند. برای این افراد ميتوان با تزريق بوتاكس (BOTOX) يا دیسپورت (Dysport) بدون انجام عمل جراحي، چين و چروك هاي پيشاني را برطرف كرد و بالا بردن ابرو را انجام داد. افرادی که هنوز چين و چروك پيشاني ندارند ولی مایل به بالا بردن ابروی خود هستند یا افرادی که صرفاً مایل به بالا بردن بخش خاصی از ابروی خود هستند نیز میتوانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند ولی روش تزریق بوتاکس متفاوت است.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس مزایای زیادی دارد:
• با این روش عمل جراحی انجام نمیشود و طبعاً از عوارض آن پرهیز میشود
• تزریق بوتاکس روشی بدون عارضه است
• انجام این روش تنها حدود ده دقیقه وقت نیاز دارد
• امکان تغییر محل ابرو در شرایطی که موقعیت ابرو برای بیمار مطلوب نباشد
• امکان تکرار در فواصل زمانی 9-6 ماه
در مجموع برای افرادی که فقط میخواهند موقعیت قرارگیری ابروی خود را تغییر دهند استفاده از تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو روش مطمئن، سریع و بدون عارضه است بنابراین روشی ایده‌آل برای بالا بردن ابرو به شمار می‌آید.

مراحل جراحی زیبایی ابرو:
مرحله اول: بی هوشی:
داروها جهت راحتی شما در هنگام عمل جراحی استفاده می شود . روش انتخاب شامل آرام بخش داخل وریدی و بی هوشی عمومی است. پزشک شما بهترین را به شما پیشنهاد می دهد.
مرحله دوم: برش جراحی:
لیفت ابرو ممکن است به روش آندوسکوپیک(دستگاه جراحی ویدئویی) و کارگذاری دستگاه های مخصوص از طریق برش های کوچک در خط رویش مو صورت گیرد. این روش اجازه می دهد تا بافت و عضله زیرپوست به وضعیت مناسب برگشت داده شود و محل آن تغییر داده شود و یا برداشته شود و سطح قابل دید چین ها و خطوط قابل مشاهده پوستی در پیشانی اصلاح شود، اصلاح یک ابروی پایین و آویزان ممکن است با و یا بدون روش اندوسکوپیک و با برش در شقیقه ها و پوست سر صورت گیرد، ابن روش ممکن است در همراهی با انسزیون مخفی در چین های طبیعی پلک فوقانی جهت از بین بردن خط اخم بین ابروها که بالای پل بینی و یا داروی آن است صورت گیرد یک روش جایگزین لیفت ابرو روش کرونال ( تاجی شکل ) می باشد. لیفت ابرو کرونال با وقت بیشتر برخی از نواحی خاص پیشانی را اصلاح می کند در این روش انسزیون از گوش تا گوش داده می شود و پیشانی لیفت شده و پوست اضافی از پوست سر برداشته می شود زمان بهبود آن معمولا از زمان بهبود روش اندوسکوپیک بیشتر است، خط برش لیفت ابرو به خوبی در دور حدود طبیعی صورت پوشانده می شود مگر آنکه جهت کوتاه کردن پیشانی برش ها در خط رویش مو باشند نتایج اندک اندک با فروکش کردن تورم و محو شدن کبودی آشکار می شود و پوست ظاهری صافت تر جوان تری پیدا می کند.
مرحله سوم – بستن انسزیون پوستی:
انسزیون لیفت ابرو به طور معمول به روش های زیر بسته می شود:
• بخیه های قابل جذب و یا برداشتنی
• چسب های پوستی
• نوار چسب های جراحی
• کلیپس های مخصوص
مرحله چهارم – دیدن نتایج:
بالابردن ابروها با کمک موارد زیر نگاه داشت می شود:
• بخیه دائمی
• پیچ های کوچک جراحی
• دستگاه های مخصوص و قابل جذب که در ناحیه شقیقه ها کار گذاشته می شوند.

 

http://www.zibakade.com