چشمها میتوانند خیلی چیزها را بگویند، آنها غیر از آنکه احساسات را لو میدهند میتوانند سن را هم بگویند، اما با بعضی تکنیکهای آرایشی میتوان مانع این امر شد. خانم لارا مارسیر، آرایشگر معروف نیویورکی، در این زمینه مهارت خاصی دارد. او راههای آرایشی سادهای برای پوشاندن نشانههای پیری اطراف چشم دارد؛ نشانههایی چون چروکهای ریز، نازک شدن مژهها و… راههایی ساده برای هر کسی که میخواهد چهرهای جوانتر داشته باشد بدون اینکه هزینه زیادی کند.

چروک های گوشه خارجی را بپوشانید

لارا میگوید اولین کار برای پنهان کردن پیری، پوشاندن چروکهای ریز گوشه خارجی چشم است. البته اول از همه بگویم هیچ چیز در دنیا نمیتواند کامل چروکها را بپوشاند ولی میتوان با گریم آنها را کمرنگ کرد. نکته دیگری که باید یادآور شد این است که مواد آرایشی وقتی تمام روز روی پوست بماند در پایان روز در چروکها میروند و در نتیجه چروکها را بیشتر نمایان میکنند. اما چاره چیست؟ لارا میگوید، بهترین کار این است که از کرمهای گریم و پودرها برای چروکهای گوشه چشم استفاده نکنید، به جای آن بهتر است با آرایش کاری کنید که حواسها به این منطقه جلب نشود، یعنی مثلا پوشاننده را به تمام مناطق بیرنگ اطراف چشم و صورت بزنید، هرقدر رنگ پوست شما یکنواختتر باشد نشانههای پیری کمتر خود را نشان میدهد.

ابروهای نازک شده را احیا کنید

وقتی سن بالا میرود ابروها به تدریج نازکتر میشوند و بعد از سالها برداشتن یا حتی وکس کردن آنها، دیگر رشد نمیکنند و غیر از این با بالارفتن سن، رنگ ابروها کمرنگتر هم میشوند و در نتیجه بالای چشم خود را کمتر نشان میدهند. یک ابروی پرتر و پررنگتر میتواند چهره را جوانتر نشان دهد، به همین دلیل اول از همه توصیه میکنیم ابروهایتان را رنگ کنید، البته حواستان باشد نباید بیشتر از ماهی یکبار روی ابروها رنگ بگذارید چون ممکن است موهای ظریف آنها آسیب ببینند. البته بعد از رنگ کردن بهتر است با مداد هم کمی زیر ابروها را پر کنید. اگر ابروهایتان خیلی کم است قبل از استفاده از مداد ابرو کمی از سایه ابرو هم استفاده کنید.

پلکهای پر از چروک را بپوشانید

اگر شما جزو آن دسته افراد خوشبختی هستید که پلکهایتان هنوز آب خود را از دست نداده و پر از چربیهای طبیعی است، سایه به راحتی روی چشمهایتان دوام میآورد و به راحتی از بین نمیرود، اما خیلی از زنها هستند که پوستشان با افزایش سن رطوبت خود را از دست میدهد و در نتیجه پلکها خشک و چروکیده به نظر میرسند. بهتر است چنین خانمهایی از یک سایه چشم خیلی نرم استفاده کنند و سراغ سایههای براق نروند، چون سایههای براق توجه را به چروکها جلب میکند. اگر پلک شما پر از چروک است، با یک سایه نسبتا تیره کاملا نرم پشت چشم را بهطور كامل رنگ بزنید.

حلقههای سیاه را بپوشانید

اگر کبودیهای زیر چشم حسابی آزارتان میدهد، اول از همه باید مواد آرایشی را خیلی با دقت و مهارت روی سیاهیها بگذارید جدا از اینکه از کدام ماده پوشاننده (کانسیلر) استفاده کنید. بهترین کار این است که یک برس آرایشی با نوک ظریف و صاف به کار ببرید تا بتوانید مقدار کمی از ماده پوشاننده (کانسیلر) را روی سیاهیها بگذارید. حواستان باشد که از کرم گریمی استفاده نکنید که پوشانندگی کافی ندارد و به اندازه کافی هم دوام نمیآورد. شما باید کانسیلر را آهسته روی کبودیها بگذارید اما ماساژ ندهید و نمالید، چون مالیدن یا ماساژ پوست ظریف زیر چشم میتواند به آن آسیب برساند.

مژهها را ضخیم کنید

مانند ابرو، مژهها با افزایش سن هم نازکتر میشوند و هم کمرنگتر. البته خشکتر و شکننده میشوند و حتی بسیاری هم شروع به ریزش میکنند. اولین کار این است که از آرایشگرتان بخواهید آنها را رنگ کند، البته اگر خیلی ظریف و شکننده نباشند. علاوه بر اینها استفاده از ریمل نیز میتواند به شما کمک شایانی کند چون مژهها را پرتر نشان میدهد. هنگام ریمل زدن بیشتر روی ریشهها متمرکز شوید، به هیچعنوان مقدار زیادی ریمل روی نوکهای مژهها نگذارید چون چشمانتان را مصنوعی میکند. خانمهای مسن هرقدر آرایش کمتری داشته باشند زیباتر هستند، باید به گونهای ریمل بزنید که اصلا به چشم نیاید.

چشمها را درشت کنید

وقتی سن بالا میرود چشمها کوچکتر بهنظر میرسند چون پلکها سنگینتر میشوند و میافتند و پوست شل میشود و گاهی هم برجستگیهای زیر چشم خودنمایی میکند. علاوه بر اینها کمرنگ شدن و کم شدن مژهها باعث میشود چشمها خودشان را بیشتر نشان دهند.

بهترین کار این است که با یک ریمل خوب مژهها را پر کنید و خط چشم باریکی نیز روی خط مژهها بکشید تا کمی حالت چشمها بهتر شود.

 

 

منبع : انجمن عروسانه