مواد لازم

۸-۱۰ گوشت راسته نازک ورقه شده
نمک و فلفل (با توجه به طعم و مزه)
۳ قاشق غذاخوری سس باربیکیو
چاشنی استیک به میزان لازم
قاشق غذاخوری روغن زیتون
۱ هویج
۱ فلفل دلمه
۱/۲ کدو سبز (بسته به اندازه)
۵-۶ پیاز سبز
۲ حبه سیر
۲ قاشق چایخوری کره
۲ قاشق غذاخوری موسیر بطور عالی یا ظریف یا ریز خرد شده
۱/۴ فنجان سرکه وابسته بالزامیک
۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای
آبگوشت گوشت ۱/۴ فنجان
ادویه ایتالیایی به میزان لازم
طرز تهیه

مرحله ۱

چربی استیک را تا جای که میتوانید بگیرید و با چکش گوشت کوبی بر روی استیک بکوبید تا نازک شود (برای گوشت راسته نیازی به این کار نیست).۸ عدد استیک را در اندازه ۷٫۵ سانتی متر بریده و نمک ،فلفل سیاه و سرکه بالزامیک را به پشت و روی استک بپاشید. استیکها را به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت به همین طریق نگهدارید.

مرحله ۲

هویج ، فلفل سبز، کدوو پیازچه سبز را به اندازه چوب کبریت برش می دهیم.

مرحله ۳

سس: روغن را در یک تابه با حرارت کم ذوب کرده بعد از ۲ دقیقه موسیر را اضافه میکنید و بعد سرکه بالزامیک ، شکر قهوی و آب گوشت را اضافه میکنیم و به خوبی مخلوط میکنیم. مایع سس باید بجوشد و نیمی از آب خود را از دست بدهد (شکل ۷).

مرحله ۴

در همین تابه ۲ حبه سیر له شده رابا روغن زیتون چند دقیقه سرخ کنید. حرارت شعله گاز را زیاد می کنیم و هویج ، فلفل سبز، کدوو را اضافه میکنیم (پیازچه سبز لازم نیست سرخ شود در این مرحله) سرخ کردن این مواد نباید بیشتر از ۲ یا ۳ دقیقه طول بکشد. نمک ، فلفل و هر ادویه مورد علاقه خود را اضافه کنید.

مرحله ۵

رول کردن گوشت: استیک را گذاشته و در داخلش سبزیجات را به همراه پیازچه سبز قرار داده و رول میکنید و با یک خلال دندان به هم وصل میکنیم.

مرحله ۶

روغن را به تابه اضافه میکنیم و استیکهای رول شده را سرخ میکنیم . اگر ادویه یا سس باربیکیو دارید اضافه کنید. خلال دندان را بیرون کشیده و سس را بر روی استیک میریزیم و سرو میکنیم .

 

منبع : انجمن عروسانه