شیرینی13

مواد لازم:

آرد ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
روغن آبکرده ۱۰۰ گرم
ماست غلیظ ۱ پیمانه سرخالی
بیکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری
خاکه قند ۲۰۰ گرم
نمک ۱/۲ قاشق چایخوری
دارچین ۲ قاشق سوپخوری
جوش شیرین ۱/۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را با روغن و شکر مخلوط کنید و بزنید تا کاملا سفید شود. جوش شیرین و بیکینگ پودر و نمک را در ماست حل کرده و این دو مایه را مخلوط نمایید و آرد را به تدریج بریزید. بهم بزنید تا مایه به شکل خمیری که نه زیاد شل و چسبان و نه زیاد خشک و سفت باشد دربیاید. روی خمیر را بپوشانید تا دو سه ساعت بماند تا خمیر ور بیاید. بعد روی میز را کمی آرد بپاشید از خمیر مقداری برداشته با نورد به قطر ۱ سانتیمتر بازکنید. با دهانه استکان حلقه حلقه ببرید و با یک شی استوانه ای مثل انگشتانه وسط آن را سوراخ کنید و روغن فراوان را با حرارت ملایم داغ کرده و دونات ها را در روغن سرخ نمایید،دو طرف آنها باید کاملا طلایی شود و پف کند و آنها را در صافی بچینید تا روغن زیادی آن برود. خاکه قند و دارچین را مخلوط کرده و به دو طرف دونات ها بپاشید و در ظرف بچینید و روی آنرا با پسته چرخ کرده تزیین کنید.

دونات شکلاتی

فهرست سرفصل ها

مواد لازم:

شیر گرم ۱ لیوان
پنیر خامه ای ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۲/۱ لیوان
روغن مایع ۳/۱ لیوان
خمیرمایه ۱ قاشق غذاخوری
وانیل ۲/۱ قاشق چایخوری
نمک کمی
آرد سفید ۳ لیوان
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

۱ آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کرده کنار بگذارید.
۲ بقیه مواد را در مخلوط کن ریخته با هم خوب مخلوط کنید.
۳ مواد را در ظرف سرداری به مدت ۱ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم آن تقریبا دو برابر شود.
۴ مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مواد اضافه کرده با دست ورز دهید سپس مواد را در ظرف سر داری به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا حجم مواد زیاد شود.
۵ خمیر را با وردنه باز کرده ،قالب بزنید سپس دونات ها را در سینی فری که از قبل چرب کرده و کاغذ روغنی انداخته اید با فاصله از هم بگذارید.
۶ روی دونات ها با برس کمی شیر مایع بکشید.
۷ سینی را در فری که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا دونات ها با حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزند. روی دونات های باید طلایی رنگ شود.
۸ روی دونات ها را می توانید با شکلات تخته ای ذوب شده تزئین کنید.

منبع : انجمن عروسانه