تشخیص سنگ قیمیتی با چراغ قوه یکی از روش های تشخیص سنگ های قیمتی در سراسر جهان است. روشی غیر دقیق اما دم دستی و ساده که می‌تواند راهگشا باشد. انگشترهای یاقوت، زمرد، عقیق شجر از جمله سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است که با کمک چراغ قوه تشخیص داد می‌شود اما سنگ‌های مات مانند انگشتر فیروزه امکان تشخیص با چراغ قوه را ندارند. برای توضیحات بیشتر ادامه مطلب را مشاهده بفرمایید.

تشخیص سنگ قیمتی با چراغ قوه

شناخت سنگ‌های قیمتی با استفاده از چراغ قوه، یکی از روش‌های ابتدایی در تشخیص اصالت سنگ‌های قیمتی است. سنگ و انگشتر زمرد یکی از سنگ هایی قیمتی است که برای تشخیص آن از چراغ قوه استفاده می‌کنند. در شروع و پیش از توضیحات دیگر جهت مشاهده قیمت انگشتر زمرد زنانه سبز به لینک معرفی شده رفته و قیمت این گوهر ارزشمند را مشاهده نمایید.

تشخیص سنگ قیمتی با چراغ قوه

یک روش حرفه‌ای این است که از چراغ قوه با نور ماورا بنفش استفاده شود. برای تشخیص اصالت سنگ نیز غالبا از نور ماوراء بنفش استفاده می‌شود. نور ماوراء بنفش، که برای چشمان ما قابل رؤیت نیست، با اندازه‌گیری موج و مقدار کمی که برای سلامتی مضر نیست، در چراغ قوه استفاده می‌شود. به همین دلیل، می‌توان از چراغ قوه به منظور سهولت در شناسایی سنگ‌های قیمتی استفاده کرد. با تاباندن چراغ قوه بر روی سنگ‌های قیمتی اصل، سنگ نوری را به خود جذب کرده و در همان لحظه با تابش طول موج‌های مختلف، نور را از خود آزاد می‌کند. این پدیده به طور کامل قابل رؤیت است، تقریباً همانند تابش نور در تاریکی که نور فلورسنس را از سنگ به بیرون انتشار می‌دهد. البته با این نور برای تشخیص سنگ فیروزه استفاده نمی‌شود. از آنجایی که سنگ های فیروزه پاک و باکیفیت دارای قیمت های بسیار بالایی هستند، برای تشخیص حتما از یک کارشناس کمک بگیرید. اما مایل به آشنایی با قیمت این کوهر هستید برای بررسی قیمت فیروزه بر روی جمله ” قیمت انگشتر فیروزه با رکاب نقره ” ضربه بزنید.

قیمت انگشتر فیروزه با رکاب نقره

استفاده از چراغ قوه به عنوان یکی از روش‌های تشخیص سنگ‌های قیمتی، به ویژه سنگ‌های شفاف مانند الماس، استفاده می‌شود. برای انجام این روش، می‌توانید به مراحل زیر توجه کنید:

  1. آماده‌سازی : ابتدا محیط را تاریک کنید تا نور دیگری نتواند وارد شود. همچنین، سنگ قیمتی خود را با دستان پاک و تمیز نگه دارید.
  2. چراغ قوه قوی : از یک چراغ قوه با نور قوی و متمرکز استفاده کنید. بهتر است از نورهای LED با قدرت مناسب استفاده شود.
  3. نگاه به داخل سنگ : سنگ قیمتی را از نزدیک با نور چراغ قوه بررسی کنید. در این مرحله، به نقاط داخلی سنگ توجه کنید. اگر سنگ شفافیت داشته باشد، می‌توانید تلاش کنید ببینید آیا نور از سنگ عبور می‌کند یا به طور محدود جذب می‌شود.
  4. بررسی تأثیرات نور : با جابه‌جایی سنگ در مقابل چراغ قوه، تغییرات رنگی و تأثیرات نوری را مشاهده کنید. برخی سنگ‌های قیمتی تحت نور ممکن است تغییر رنگ یا درخشش داشته باشند که می‌تواند به عنوان یک نشانه مثبت در تشخیص اصالت سنگ کمک کند.
  5. نور عبوری : اگر سنگ شفاف باشد، تلاش کنید نور به طور کامل از سنگ عبور کند. در صورتی که سنگ اصلی باشد، نور باید به شفافیت کامل دست یابد و از آن عبور کند.
  6. تغییر رنگ در زوایای مختلف : سنگ قیمتی را با چراغ قوه در زوایای مختلف نگاه کنید. این کار می‌تواند تغییرات رنگی ناشی از دیدن از زوایای مختلف را نشان دهد.
  7. نوارهای رنگی : در برخی موارد، سنگ‌های مصنوعی ممکن است دارای نوارهای رنگی غیرطبیعی باشند که در حالت نوری قوی آشکار می‌شوند.
  8. توجه به بافت سنگ : این روش خصوصا در مورد عقیق یمنی استفاده می‌شود. هنگامی که نور تابانده می‌شود بافتی شبیه کندوی عسل یا ابرمانند باید مشاهده شود. البته این روش قطعی نیست اما تا حد زیادی کارساز است.

حتماً توجه داشته باشید که این روش تنها یکی از روش‌های تشخیص سنگ‌های قیمتی است و برای تشخیص دقیق‌تر نیاز به مشاوره تخصصی و آزمایش‌های شیمیایی و فیزیکی دارد.

اطلاعاتی بیشتر برای تشخیص انگشتر عقیق شجر

انگشتر شجر یک نوع جواهر است که از سنگ شجر ساخته می‌شود. سنگ شجر نوعی از سنگ‌های قیمتی است که به طور طبیعی الگوهای طراحی شبیه به شاخه‌ها و گیاهان را بر روی خود دارد. این سنگ با ویژگی‌های خاص خود، معمولاً با رنگ‌های قهوه‌ای تا سیاه و حالتی شفاف در جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انگشترهای شجر به عنوان نمادی از زیبایی طبیعی، ارتباط با دنیای گیاهان و احساس آرامش و اتصال به طبیعت معروف هستند. این انگشترها اغلب به صورت منحصربه‌فرد با توجه به الگوها و طرح‌هایی که روی سنگ شجر دیده می‌شود، تهیه می‌شوند و به عنوان جزء مجموعه‌های جواهرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جهت نگاه کردن به قیمت سنگ شجر و قیمت انگشتر شجر مردانه اصل به سایت sharafonline مراجعه کنید.

اطلاعاتی بیشتر برای تشخیص انگشتر عقیق شجر

شناخت بیشتر انگشتر فیروزه برای تشخیص آن

انگشتر فیروزه یک جواهر زیبا و با ارزش است که از سنگ فیروزه ساخته می‌شود. سنگ فیروزه از معدنی به نام فیروزه به دست می‌آید که از آن به عنوان ماده اصلی انگشترها و جواهرات ساخته می‌شود. انگشتر فیروزه با رنگ آبی زیبا و متنوعی از آبی روشن تا آبی پر رنگ و آبی کمرنگ تولید می‌شود. این انگشترها معمولاً به صورت سنگ‌های تراش‌دار یا منحصربه‌فردی با تراش‌های خاص مانند تراش مربعی یا بیضی شکل ساخته می‌شوند. انگشترهای فیروزه به عنوان نمادی از زیبایی، آرامش و ارتباط با آب و آسمان در جواهرسازی و تزیینات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آشنایی بیشتر با انگشتر یاقوت برای تشخیص

آشنایی بیشتر با انگشتر یاقوت برای تشخیص

انگشتر یاقوت یک نوع جواهر است که از سنگ یاقوت ساخته می‌شود. سنگ یاقوت یک سنگ قیمتی است که از گروه کریستال‌ها می‌باشد و در انواع مختلف رنگ‌ها از قرمز، صورتی، زرد و کبود یافت می‌شود. این سنگ به دلیل زیبایی رنگ‌های متنوع و خاصیت شفافیت، در جواهرسازی و زیورآلات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. انگشترهای یاقوت با تراش‌ها و شکل‌های مختلف از جمله تراش گرد، بغل گرد، بیضی، مارکیز و بگت ساخته می‌شوند و اغلب به صورت منحصربه‌فرد و طراحی‌های خاص تهیه می‌شوند. این انگشترها به عنوان نمادی از زیبایی، انرژی مثبت و جذابیت در جواهرسازی معروف هستند. امیدواریم مطالب بیان شده در مورد تشخیص سنگ قیمتی با چراغ قوه برای شما مفید بوده باشد.