دوربین مداربسته لامپی
دوربین مداربسته لامپی

یکی از این فناوری ها برای جلوگیری سرقت یا دستگیری سارقان، استفاده از دوربین مداربسته لامپی برای امنیت خانه است. این دستگاه‌ها فیلم‌های 24 ساعته را نیز ضبط می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که اموال خود را از هر نقطه نظارت کنید.

دوربین لامپی چیست؟

دوربین لامپی نوعی دوربین مداربسته امنیتی است که در یک لامپ تعبیه شده است. طوری طراحی شده است تا هم قابلیت های روشنایی و هم نظارتی را ارائه دهد، و آن را به یک روش محتاطانه و راحت برای نظارت بر خانه شما تبدیل می کند. دوربین های لامپی را می توان به راحتی در یک سر پیچ لامپ استاندارد پیچ کرد.

مزیت های دوربین لامپی
مزیت های دوربین لامپی

دوربین های لامپی در کل یک دستگاه امنیتی خانگی مقرون به صرفه و چند منظوره است که در مقایسه با نصب دوربین های مداربسته معمولی، قیمت بسیار ارزان تر دارند. معمولا دوریبن های لامپی نمای پانوراما 1080p و 360 درجه از محیط را ارائه می دهد. این دستگاه با داشتن میدان دید پانوراما 360 درجه و 1080p می‌تواند در عرض چند دقیقه خانه شما را ایمن کند و صدای دو طرفه، چت بلادرنگ، اتصال بی‌سیم و کنترل از راه دور را از جمله ویژگی‌های دیگر در اختیار شما قرار دهد.

مزایا و محدودیت های دوربین لامپی

دوربین های امنیتی لامپی به عنوان روشی راحت برای نظارت و ایمن سازی خانه ها محبوبیت پیدا کرده اند. آنها در اندازه‌ها، شکل‌ها و مدل‌های مختلف برای تناسب با نیازها و اولویت‌های نوری مختلف عرضه می‌شوند. در حالی که این دستگاه ها مزایای زیادی دارند، محدودیت هایی نیز وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای استفاده از آنها برای امنیت خانه در نظر بگیرید.

به راحتی ترکیب میشود: دوربین‌های لامپی اغلب کوچک‌تر از دوربین‌های امنیتی سنتی هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند بدون جلب توجه به طور یکپارچه با دکوراسیون خانه شما ترکیب شوند.

نصب سر پیچ بسیار آسان: با اکثر دوربین های لامپی، شما به سادگی آنها را در یک سرپیچ استاندارد پیچ می کنید، که به این معنی است که نیازی به سیم کشی یا نصب اضافی نیست.

عملکرد دوگانه: این دستگاه ها دارای یک هدف دوگانه هستند و قابلیت های نورپردازی و نظارت ویدیویی را ارائه می دهند و آنها را به یک راه حل مقرون به صرفه برای امنیت خانه تبدیل می کند.

از تلفن خود به فیلم دسترسی داشته باشید: بسیاری از دوربین های لامپی دارای قابلیت نظارت از راه دور هستند که به شما امکان می دهند از هر کجا و در هر زمان به فیلم از تلفن یا رایانه خود دسترسی داشته باشید.

تشخیص حرکت: اکثر مدل‌ها دارای فناوری تشخیص حرکت هستند که باعث می‌شود دوربین با تشخیص حرکت شروع به ضبط کند و اطمینان حاصل کند که هیچ رویداد مهمی را از دست نمی‌دهید.

دوربین پانوراما 360 درجه: دوربین امنیتی لامپی دارای یک دوربین پانوراما 360 درجه است که قادر است 100٪ از محیط اطراف خود را بررسی کند. چرخش دوربین 90 درجه عمودی و 360 درجه افقی است. چه بخواهید به بالا، پایین، چپ یا راست نگاه کنید، می توانید کل محیط اطراف خود را از یک دستگاه ساده مشاهده کنید.

محدودیت های روشنایی: کیفیت نور ارائه شده توسط دوربین های لامپی ممکن است به اندازه لامپ ها یا لامپ های اختصاصی روشن یا ثابت نباشد.

وابستگی به Wi-Fi: بسیاری از دوربین های لامپی برای عملکرد به اتصال Wi-Fi وابسته هستند که البته در صورت قطعی وایفای امکان ضبط روی حافظه میکرو sd فراهم است.

صدای دو طرفه: دوربین امنیتی لامپی دقیقاً مانند یک دستگاه امنیتی خانگی پیشرفته، دارای یک میکروفون دو طرفه است که به شما امکان می‌دهد با هر کسی که در مقابل دوربین قرار دارد مکالمه داشته باشید – مهم نیست در کجای جهان هستید. تا زمانی که به Wi-Fi متصل هستید، می‌توانید با استفاده از بلندگوی دو طرفه و تنظیم میکروفون دستگاهتان ارتباط برقرار کنید.

زنگ هشدار: اگر متوجه یک مزاحم در داخل یا خارج از خانه خود شدید، می توانید از زنگ داخلی دوربین برای ترساندن متجاوز استفاده کنید. با فشار دادن یک دکمه بر روی برنامه خود، می توانید زنگ هشداری را برای ترساندن بازدیدکنندگان ناخواسته انسان یا حیوان به صدا در آورید.

بدون سیم یا باتری: می توانید دوربین های امنیتی خانگی قابل حمل دیگری را بیابید که بدون سیم کار می کنند. با این حال، دوربین مداربسته لامپی بدون باتری کار می کند. برق موجود در پریزهای لامپ موجود را تغذیه می کند. این بدان معناست که می‌توانید بدون نیاز به تعویض لامپ، تعویض باتری یا سیم، اجازه دهید دستگاه برای همیشه کار کند.

ضبط ویدیوی خودکار: دوربین لامپی می تواند هنگام تشخیص حرکت به طور خودکار فیلم ضبط کند. می‌توانید صبح‌ها دوربین را بررسی کنید و ببینید که آیا شخص یا حیوانی داشتید که دزدکی در اطراف حیاط شما می‌چرخد.

هشدارهای تشخیص حرکت به دستگاه تلفن همراه شما ارسال می شود: آیا می خواهید زمانی که دوربین شما حرکت را تشخیص می دهد هشدار دریافت کنید؟ دوربین مداربسته لامپی می‌تواند هنگام تشخیص حرکت به شما هشدار ارسال کند و به شما کمک کند تا برای محافظت از خانه خود اقدام کنید.

فروشگاه دوربین لامپی
فروشگاه دوربین لامپی

مقایسه قیمت دوربین لامپی و مداربسته معمولی

شما برای نصب یک سیستم امنیتی مداربسته در بهترین حالت باید یک عدد دوربین مداربسته بیسیم به همراه یک دستگاه DVR و یک عدد نمایشگر(تلویزیون) تهیه کنید که در مجموعه هزینه بالایی به همراه خواهد داشت در ضمن امکان مشاهده تصاویر توسط چندین نفر به صورت همزمان نیازمند این است که هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما با خرید دوربین لامپی میتوانید بدون نیاز به سیم کشی و دستگاه دی وی آر، فقط با اتصال دوربین لامپی به سرپیچ و Pair کردن آن داخل تلفن همراه از دوربین خود استفاده کنید.

به طور کل هزینه نصب دوربین مداربسته معمولی در مقایسه با دوربین لامپی چندین برابر است که همین اتفاق باعث محبوبیت هر چی بیشتر دوربین لامپی شده است. مینی دی وی پرو مفتخر است تا با بهترین دوربین ها همراه شما باشد.