دیدن فیلم به زبان انگلیسی، روش هوشمندانه‌ای است که اگر به درستی انجام شود، هر چهار مهارت شنیدن، گفتگو، نوشتن و خواندن را بالاتر می‌برد. با این روش، شما می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی از صفر اقدام کنید و سرعت یادگیری را تا چند برابر بالاتر ببرید.

15 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی
15 فیلم انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

اگر تا امروز دلیلی برای این کار نداشته‌اید، بعد از خواندن این یادداشت، دیگر بهانه‌ای نخواهید داشت که یادگیری از این طریق را عقب بیاندازید. در هر سطحی که هستید، دیدن فیلم می‌تواند مثل معجزه عمل کند و هر چهار مهارت را در کنار یکدیگر بالا ببرد.

نکاتی در مورد دیدن فیلم انگلیسی

حتماً فیلم‌ها را بدون زیرنویس ببینید. اگر خیلی مبتدی هستید و آموزش زبان انگلیسی از صفر را شروع کرده‌اید، باز هم به خودتان امید داشته باشید و مثل حرفه‌ای‌ها رفتار کنید. با این حال، اگر همچنان برای شما سخت است که فیلم را بدون زیرنویس درک کنید، از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید و در بار دوم، فیلم را بدون زیرنویس ببینید. کمکی که این روش به شما می‌کند، وصف شدنی نیست.

سعی کنید شخصیت‌ها را دنبال کنید و زبان هر کدام را بفهمید. دایره واژگان شخصیت‌ها در طول سریال و فیلم یکسان است و درک کردن جمله‌های بعدی برای شما ساده‌تر خواهد شد.

از دیکشنری استفاده کنید و کلماتی که را نمی‌فهمید، سریع توی آن ببینید. این روش می‌تواند روش نوشتن شما هم تاثیر بگذارد و املای درست کلمه را هم یاد بگیرید. به علاوه، معنای کلمه را در کنار دیگر کلمات می‌توانید بهتر بفهمید.

تا جایی که می‌توانید تلاش کنید چند بار همان فیلم را ببینید. اگر فیلم کوتاه است حداقل سه بار پشت سر هم در یک نشست ببینید. و اگر فیلم بلند است، می‌توانید آن را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و با همین روش، سه بار به تماشای آن بنشینید. دیدن فیلم‌هایی که معرفی می‌کنیم نیازی به زحمت ندارد و هر کدام جذابیت کافی برای چند بار دیدن را دارند. فقط کافی است دل به کار بدهید و تا جایی که می‌توانید لذت ببرید.

فیلم های انگلیسی برای تقویت زبان مبتدی

1. هری پاتر

برای شروع یادگیری، یکی از بهترین گزینه‌ها همین فیلم هری پاتر است. این فیلم برای نوجوان‌ها ساخته شده و دایره واژگانی دارد، ساده و قابل فهم است. یک سری کامل از فیلم‌هایی که کلمات و تلفظ‌ها با دقت ادا می‌شوند تا کودک و نوجوان به راحتی آن‌ها را درک کند.

به تم جادوگری و فانتری آن توجهی نداشته باشید. شخصیت‌های این سری، حسابی شما را با کلمات خودشان شگفت زده می‌کنند. دنبال کردن آن‌ها هم کار ساده‌تری نسبت به دیگر فیلم‌ها هستند. جذابیت این فیلم را دنبال کنید و سرنخ را رها نکنید.

برای شروع یادگیری، یکی از بهترین گزینه‌ها همین فیلم هری پاتر است
برای شروع یادگیری، یکی از بهترین گزینه‌ها همین فیلم هری پاتر است

2. دزدان دریایی کاراییب

فیلم‌های دنباله دار دزدان دریایی کاراییب با بازی تاثیرگذار جانی دپ، شما را غرق در زبان انگلیسی می‌کند. لهجه بریتیش روزمره در این فیلم به همراه قصه هیجان انگیز، شما را تا انتها سرگرم نگه می‌دارد. خیلی از جمله‌ها کوتاه هستند و نیاز نیست مدت زمان طولانی به دیالوگ‌ها گوش کنید. اعتماد به نفس شما با دیدن این فیلم به سرعت بالا می‌رود.

جک گنجشکه معروف شما را تا آخرین لحظه با حرکات و دیالوگ‌های فی‌البداهه میخکوب می‌کند. تا جایی که حس می‌کنید این بار دیگر نمی‌تواند قسر در برود، اما باز هم کارش را می‌کند.

3. هوگو

یک فیلم لطیف و دوست داشتنی که دنیای کودکانه را در کنار دنیای بزرگان تجربه می‌کند. این فیلم سرشار از صحنه‌های درخشان، به همراه دیالوگ‌های ساده و سرراست است. دیدن این فیلم برای آموزش زبان انگلیسی از صفر مناسب است و حسابی کمک می‌کند که کلمه‌ها را به ذهن خودتان بسپارید. تم فانتزی این فیلم شما را گول نزند، کلمه‌های زیادی دارد که به دایره واژگان اضافه کنید.

4. Hunger game

فیلمی عاشقانه و درام که اکشن بالایی دارد و هیجان تا اخرین لحظه فیلم با شما همراه خواهد بود. دیدن چندباره این فیلم، شما را خسته نمی‌کند و اجازه می‌دهد تا از دیدن زیبایی‌ها و شگفتی‌های فیلم، در کنار زبان ساده و روان شخصیت‌ها لذت ببرید.  جذابیت‌های بصری فیلم، شما را محو نکند. دیکشنری را دم دست نگه دارید.

Hunger gameفیلمی عاشقانه و درام که اکشن بالایی دارد
Hunger game فیلمی عاشقانه و درام که اکشن بالایی دارد

5. ارباب حلقه‌ها

فیلم سه قسمتی ارباب حلقه‌ها با داستان جذاب و روایت خطی خودش، گنجینه‌ای از کلمات را به شما اضافه می‌کند. جذابیت این فیلم تا حدی است که می‌توانید آن را تا صد بار نگاه کنید و هر بار بخشی از زیبایی‌های فیلم، شما را جذب کند.

داستان حلقه‌ای که باید نابود شود و کلید کار به دست فرودو است و باید از مسیری پرخطر خودش را به بالای کوه برساند. دیالوگ‌ها بین دو نوجوان شکل می‌گیرند و سادگی خاصی در این کلمات وجود دارد. شمرده و روان صحبت می‌کنند تا حرف دیگر را بفهمند. بعضی دیالوگ‌ها نیز بارها تکرار می‌شود.

6. فیلم hobit

این فیلم، در حقیقت ادامه سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است. زیبایی و جذابیت این فیلم در کنار کلمات شمرده و قابل فهم آن، شما را در یادگیری زبان همراهی می‌کند. طبیعت زیبا در کنار قصه سرراست و بدون پیچیدگی، فرصت کافی به شما برای درک کلمات می‌دهد. زیبایی ارباب حلقه‌ها و شخصیت‌های تکراری، گزینه خوبی برای دیدن بعد از ارباب حلقه‌ها  است.

7. imitation game

یک زندگی نامه جذاب از ریاضیدان مشهور انگلیسی که توانست کدگذاری آلمانی‌ها را در میانه جنگ جهانی کشف کند. این فیلم که لحظه‌های تاثیرگذار زیادی دارد و در نهایت به خوبی تمام می‌شود، حس و حال شما را تا آخرین لحظه بالا نگه می‌دارد. بازیگران انگلیسی این فیلم، لهجه بریتیش دارند و مکالمات شما را ساده‌تر می‌کنند.

8: سریال شرلوک

این سریال که اولین بار از شبکه BBC انگلیس پخش شد، با لهجه بریتیش ساخته شده و کلمات و اصطلاحات روزمره زیادی دارد. این سریال در چهار فصل و 12 قسمت ساخته شده است. همراهی با شرلوک و واتسون می‌تواند به درک کلمات انگلیسی و نوع تلفظ آنها کمک کند.

9. Social network

سازنده فیسبوک در این فیلم به چالش کشیده می‌شود تا از ایده جسورانه خودش دفاع کند. بحث و جدل‌هایی که در دادگاه و مذاکره با دیگران پیش می‌آید، عطش بیننده را برای همراهی با شخصیت اصلی داستان می‌طلبد.

دیالوگ‌های این فیلم با طنز خاصی همراه هستند و به شما در درک معنای چندگانه کلمات درون جمله کمک می‌کنند. درک طنز کلمات، یکی از ویژگی‌های مهم یادگیری زبان انگلیسی است.

Social networkسازنده فیسبوک در این فیلم به چالش کشیده می‌شود
Social network سازنده فیسبوک در این فیلم به چالش کشیده می‌شود

10. Cast away

این فیلم یک درام ماجراجویانه و محصول سال 2000 است. داستان تلاش شخصیت اصلی برای زنده ماندن در جزیره‌ای متروک است. او شروع به مونولوگ با خودش می‌کند تا بتواند در این جزیره خالی، خودش را زنده نگه دارد. تام هنکس را به تلفظ درست و کلمات شمرده می‌شناسند و بنابراین، به خوبی می‌توانید کلمات را درک کنید. در این جا یک شخصیت داریم و دنبال کردن و درک کلماتش خیلی ساده است. همراهی کنید تا به درک معنای پشت کلماتش برسید.

11. Break Up

ازدواج و جدایی همیشه ایده جذابی برای ساختن فیلم و سریال بوده است. حالا اگر دو نفر باشند که حس شوخ طبعی هم داشته باشند و مدام با همدیگر مشاجره کنند، چه می‌شود؟ می‌توانیم کلی دیالوگ روزمره همراه با حس طنز در یک فیلم را ببینیم.

رابطه خوب این زوج در ادامه به مشاجره‌های طولانی ختم می‌شود و به جایی می‌رسد که کارشان به جدایی می‌رسد. آیا جدا می‌شوند؟ باید فیلم را ببینید.

12. فیلم Prisoners

هیجان در این فیم ساخته سال 2013 موج می‌زند. دو بازیگر اصلی این فیلم، جیک گیلنهال و هیو جکمن، به دیالوگ‌های واضح شناخته می‌شوند. دیالوگ‌هایی که بین این  نفر رد و بدل می‌شود، با ظرافت و درایت خاصی گفته می‌شوند. باز کردن دیکشنری و نگاه کردن به لغات با این فیلم، کار ساده‌ای است.

13. Pulp fiction

این فیلم قدیمی اما ماندگار، ساخته کوئنتین تارانتینو،  پر از کاراکترهای خلاق و صحنه‌های اکشن است. چاشنی خشونت در این فیلم آن قدری نیست که حالتان را به هم بزند و برای جذابیت کار استفاده شده است. فیلم عامه پسند، در زمان خودش یکی از فیلم‌های پربیننده بود.

14. Inception

فیلمی خاص از کارگردان بتمن که شاهکار محسوب می‌شود. فیلمی پیچیده با دیالوگ‌های ساده و پر معنا که چند وجهی بودن کلمات را در دل جمله‌ها نشان می‌دهد. با این فیلم می‌توانید پله‌ها را دو تا یکی کنید. سطح این فیلم کمی بیشتر از آموزش زبان انگلیسی از صفر است، اما برای پیشرفت، توصیه می‌کنیم.

15. Hangover

این فیلم را هم به لیست خودتان اضافه کنید. فیلمی فاخر که تریلوژی است و پر از ماجراهای خنده دار و اکشن است. اصطلاحات عامیانه را با این فیلم که سه مرد خمار و خسته را نشان می‌دهد، می‌توانید به خوبی یاد بگیرید. لهجه آمریکن دارد و شما را از سطح صفر بالاتر می‌برد.