مایکروویو ، یک وسیله ضروری در آشپزخانه است که در گرم کردن سریع غذا و پخت و پز از جمله بخارپز کردن و پختن مواد غذایی، یخ زدایی گوشت و حتی خشک کردن گیاهان برای درست کردن ادویه کاربرد دارد. اما این دستگاه پس از هر بار استفاده ممکن است بوی تمام محصولات را به خود جذب کند . در مدل هایی که عملکرد حذف بو وجود دارد هیچ مشکلی نیست اما اگر دستگاه شما چنین دکمه ای را ندارد می توانید توسط راهکار های زیر حذف بوی نامطبوع مایکروویو را انجام دهید .

7 راهکار برای حذف بوی نامطبوع مایکروویو
7 راهکار برای حذف بوی نامطبوع مایکروویو

موثر ترین روش ها برای از بین بردن بوی نامطبوع مایکروویو چیست؟

قبل از پرداختن به روش های موثر از بین بردن بوی نامطبوع مایکروویو ، ابتدا باید بدانید که  علاوه بر بوی نامطبوع ، بقایای مواد غذایی می توانند روی دیواره های داخلی مایکروویو باقی بمانند که این مشکل به این دلیل است که غذاهای درحال گرم شدن با درب خاصی پوشانده نشده و مواد غذایی به سادگی روی دیواره های داخلی پاشیده و خشک می شوند. چنین عواملی باید فوراً حذف و پاک شوند ، زیرا ممکن است باعث از کار افتادن مایکروویو شوند.
توصیه می شود پاک کردن بقایای مواد غذایی از دیواره داخلی دستگاه را بیش از دوبار در ماه انجام دهید ، اما برای این کار فقط از یک پارچه نرم استفاده کنید تا به لایه نازک پوشش ویژه‌ای که تابش مایکروویو را منعکس می ‌کند ، آسیب نرسانید.
اگر احتمال می دهید  در صورت استفاده از مواد شیمیایی در مایکروویو برای از بین بردن بوی نامطبوع آن، بوی خاصی وارد مواد غذایی شما شود چندین روش خانگی در مورد نحوه حذف بو از مایکروویو در ادامه آورده شده است که با استفاده از آن ها به سادگی می توانید از شر این بوهای نامطبوع خلاص شوید.

1 . سرکه

استفاده از سرکه نه تنها باعث از بین رفتن بوهای ناخواسته در داخل مایکروویو می شود بلکه لکه های چربی روی سطوح داخلی دستگاه را نیز از بین می برد.
برای استفاده از سرکه مقداری آب در داخل کاسه ریخته و چند قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید و کاسه را داخل مایکروویو قرار دهید.
سپس مایکروویو را به مدت نیم ساعت روشن کنید و قدرت گرمایش را بر اساس اندازه کاسه آب انتخاب کنید اما توجه داشته باشید که محلول نباید بجوشد . این محلول باید به تدریج در محفظه مایکروویو تبخیر شود.
پس از انجام فرآیند دیواره های خیس شده دستگاه را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

2. استفاده از اسید سیتریک یا آبلیموی تازه برای حذف بوی نامطبوع مایکروویو

اصل عمل آبلیمو یا اسید سیتریک مشابه سرکه است.
نصف یک کاسه پهن را با آب پر کنید سپس آب یک لیموی تازه را درون کاسه فشار دهید یا دو بسته اسید سیتریک به ازای هر لیتر آب اضافه کنید.
مایکروویو را روشن کنید. در نهایت سطوح داخلی را با یک پارچه نرم مرطوب شده یا همان محلول پاک کنید.

3. جوش شیرین

جوش شیرین یا سودا یک ماده ساینده است بنابراین، باید از آن بدون تماس با دیواره های مایکروویو استفاده شود . ما تنها با کمک تبخیر سودا روی آلودگی عمل می کنیم .توجه داشته باشید که عوامل ساینده می‌توانند به پوشش داخل دستگاه آسیب برسانند.
در یک کاسه آب بریزید و چند قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید و آن را داخل دستگاه بگذارید . مایکروویو را به مدت ۲۰ دقیقه روشن کنید. پس از پایان این دوره درب دستگاه را باز نکنید و بگذارید آب گرم شده چند دقیقه دیگر داخل مایکروویو بماند. داخل دستگاه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. در صورتی که ذرات خشک شده چربی خیس نشده و محکم به سطوح محفظه چسبیده باشد می توانید این روش را دوباره تکرار کنید، اما بوی نامطبوع بدون شک پس از اولین بار استفاده از بین می رود.

4. نمک

اگر محفظه مایکروویو عاری از کثیفی قابل‌ مشاهده است اما بوی نامطبوعی از مایکروویو به مشام می ‌رسد استفاده از نمک آشپزخانه ایده آل است.
برای حذف بوی نامطبوع مایکروویو توسط نمک ، داخل یک کاسه آب ریخته و چند قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و در داخل مایکروویو قرار دهید ، سپس دستگاه را روشن کنید تا نمک همه بوهای نامطبوع ، حتی بوی سوختگی را از بین ببرد.

5. خمیر دندان

خمیر دندان هم می تواند بوهای نامطبوع را از مایکروویو حذف کند اما این خمیر باید منتول باشد.
مقدار کمی خمیر دندان منتول را روی یک اسفنج نرم بمالید و آن را به دیواره های مایکروویو بمالید و بگذارید خمیر دندان نیم ساعت ساعت بر روی دیواره های دستگاه باقی بماند.
در انتها خمیردندان را توسط مواد شوینده و با استفاده از یک پارچه نرم پاک کنید.

6. کربن فعال

استفاده از کربن فعال درست مانند نمک می تواند بوهای ناخوشایند را از داخل ماکروویو جذب کند و همچنین به خلاص شدن از بوی سوختگی در مایکروویو کمک می کند اما ، استفاده از کربن فعال نسبت به استفاده از نمک مدت بیشتری طول می کشد.
برای حذف بوی نامطبوع توسط کربن فعال در یک کاسه آب ریخته و حدود ۱۵ قرص کربن فعال خرد شده به آن اضافه کنید و کاسه را داخل مایکروویو بگذارید، سپس دستگاه را روشن کنید. پس از پایان کار مایکروویو، بدون باز کردن درب آن بگذارید محلول یک شب در مایکروویو بماند.
برای تقویت اثر آن می‌ توانید کربن فعال را با نمک ترکیب کنید.

بوی بد ناشی از خرابی دستگاه

گاهی ، بوی بد و شبیه سوختگی مربوط به خرابی قطعات داخلی دستگاه است . در اینصورت راهکارهای ذکر شده ، کمکی به رفع بو نمیکند بلکه باید دستگاه را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید .
اگر ساکن کرج و مناطق اطراف هستید تابان سرویس در زمینه تعمیر مایکروفر در کرج ، سالها فعالیت داشته و تعمیر انواع دستگاه های مایکروویو ، سولاردام و .. را در کمترین زمان انجام می دهد.
تابان سرویس ، تعمیر مایکروفر ال جی در کرج و تعمیر مایکروفر بوش در کرج با گارانتی انجام می دهد .
تلفن مستقیم: 09190950208

www.tabanservice.com