دیدن خواب دندان معمولا یکی از نگرام کننده ترین خواب های جهان است . در اکثر نقاط جهان دیدن خواب دندان را شوم و ناراحت کننده می دانند و اعتقاد دارند که این خواب پیام آور یک اتفاق بد و ناراحت کننده است . حتی در برخی از کتاب های تعبیر خواب قدیمی اشاره شده است که تعبیر خواب دندان افتادن می تواند مرگ یکی از عزیزان باشد.

یکی از این خواب ها در مورد دندان ، افتادن دندان جلو است . برخی از تعبیر کننده ها این خواب را در زن و مرد متفاوت تعبیر می کنند ولی در اکثر موارد هیچ تفاوت بین معنی خواب زن و یا مرد نیست .

تعبیر خواب دندان جلو

بسیاری از تعبیر کننده های خواب ، دیدن دندان جلو را به آشنایان و نزدیکان تعبیر می کنند.

تعبیر این خواب از نظر امام صادق ع

دیدن دندان در خواب شش حالت دارد .
  • خانواده و فامیل
  • مال و ثروت
  • سود
  • ناراحتی و غم و اندوه
  • آسیب دیدن
  • جدایی از دوستان و نزدیکان

تعبیر خواب دندان جلو از نظر حضرت یوسف

افتادن دندان جلو نشانه جدایی از خانواده و نزدیکان است . شکستن دندان نشانه ایجاد مشکلی بزرگ برای آنها ست .

تعبیر خواب دندان جلو -زن و مرد-ابن سیرین-امام صادق-یوسف نبی
تعبیر خواب دندان جلو -زن و مرد-ابن سیرین-امام صادق-یوسف نبی

تعبیر روانشناسی افتادن دندان جلو

اگر در خواب ببینید که همه دندان های جلو ریخته اند ممکن است به این معنی باشد که حس می کنید کسی دیگر شما را جدی نمی گیرد و جایگاهتان را در جامعه و در بین اطرافیان از دست داده اید .

ممکن است کمی احساس تنهایی می کنید و یا ناراحت هستید که دوستانتان در حق شما بی وفایی کرده اند. معمولا زمانی که وارد چهل سالگی می شویم دیدن ریختن دندان های جلو کاملا طبیعی است چرا که به مرور احساس پیری می کنیم و یکی از معنی های این خواب حس از دست رفتن جوانی و پیر شدن است . حس می کنید به دلیل اینکه سنی از شما گذشته است ، دیگران شما را جدی نمی گیرند و به مرور تمام دوستان خود را ازدست داده اید . از تنها ماندن به شدت وحشت دارید.

تعبیر خواب مسواک زدن دندان جلو

اگر در خواب ببینید که در حال مسواک زدن دندان های جلو هستید می تواند به این معنی باشد که دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشته اید و به شدت در حال تلاش هستید تا آثار این مشکلات را از زندگی پاک کنید. برای مثال ممکن است ورشکسته شده اید و حالا در حال تلاش هستید که دوباره شروع بکار کنید و اعتبار از دست رفته را دوباره به دست بیاورید.در این راه ممکن است کمی دچار افسردگی شوید.

اگر حس می کنید افسرده و بی انگیزه شده اید بهتر است با یک روانپزشک مشورت کنید.

تعبیر خواب گیر کردن چیزی در بین دندان جلو

وقتی که در خواب ببینید چیزی در بین دندان های جلو گیر کرده است می تواند یه این معنی باشد که  کسی یا کسانی در زندگی شخصی شما مشکل ایجاد کرده اند و دست و پای شما را گرفته اند . این شخص یکی از نزدیکان شماست و به همین دلیل نمی توانید با او برخورد کرده و به راحتی از خودتان دور کنید.

به همین دلیل فکرتان درگیر اوست و نمی تواند در مورد کار و زدندگیتان درست و حسابی تصمیم گیری کنید.

تا زمانی که تلکیف این شخص را مشخص نکرده اید نمی توانید به آرامش روحی رسیده و در زندگی پیشرفت کنید.

تمیز بودن دندان های جلو

اگر در خواب ببینید که دندان های جلوی شما تمیز است نشان دهنده اعتماد بنفس خوب شماست . شما احساس می کنید از جایگاه مناسبی در اجتماع برخوردار هستید و دیگران روی شما حساب دیگری باز کرده اند.

معنی خواب ریشه دندان جلوی پایین و بالا

اگر در خواب ریشه دندان های جلو را ببینید می تواند به این دلیل باشد که در حال حاضر مشکلاتی دارید که ریشه در بچگی و گذشته شما دارند و این مشکلات ، روند طبیعی زندگی شخصی شما را تحت تاثیر قرار داده اند .

تعبیر خواب کشیدن دندان جلو

اگر در خواب دندان های جلوی خودتان را کشیدید می تواند به این معنی باشد که از وضع فعلی زندیگتان به تنگ آمده اید و دوست دارید تغییرات بسیار بزرگی در آن ایجاد کنید تا به آرامش روحی و روانی برسید.

دندان های جلوی لق شده افسرده هستید و یا دچار ضرر و زیان بزرگی شده اید
اگر دندانپزشک دندان های شما را کشید دچار سختی و بیماری شده اید
اگر دندان پزشک دندان های شما را درست می کند در تلاش هستید که با کمک کسی به ثروت برسید
دندان جلو مصنوعی باشد فرد دورو و دروغگویی هستید
دندان کرم خورده اعتماد بنفستان را از دست داده اید
دندان جلوی طلایی به ظاهرتان اهمیت خیلی زیادی می دهید تا بتوانید در بین مردم اعتبار کسب کنید